![]() |
schuldig voelen na ''zinloos geweld''
ja ik zet het tussen haakjes want het was niet mijn schuld.
Ik zal het ff uitleggen; ik kom zaterdag nacht mun stamkroeg uitgelopen, wil een peuk opsteken als er een fietser voorbij komt, hij kijkt me aan en roept: ''hey, domme, lelijke stink alto'' (ofzo) dus ik roep terug; "wat moet je?" hij stopt, loopt op me af en begint te duwen en slaan, hij was een kop groter als ik en ik wist zeker dat ik dit niet ging winne. Toen heb ik zo hard als ik kom tegen zijn knieschijf geschopt *met stalle neuzen* en heb hem vervolgens 4 keer recht in zun gezicht geslagen. ik kijk op, komt er een wout op me afgerend met zijn knuppel in de aanslag en de missie om mij neer te meppe. Op dat moment gaat de kroegdeur open en trets de kroegbaas mij naar binne, hij heeft die wout weggewerkt anders was ik opgepakt. Nou zit ik hier met een kapotte hand en een paar gekneuzde ribbe en eigelijk voel ik me een beetje schuldig. Ik heb een hekel aan vechte. En ik weet dat het niet mijn schuld was maar ik had ook niet door hoeven slaan maar ik draaide een beetje door. ik weet ook niet wat er verder met die gast is gebeurd maar ik voel me dus een beetje klote. Is dat vreemd? |
Ach, hij deed agressief ten eerste, het was noodweer..naja, weet niet of 4 keer in z'n gezicht slaan nou zo nodig was..
Naja, geweld is nooit goed, maar ja hij was er duidelijk op uit Wees maar gewoon blij dat je niet bent opgepakt. Tis niet echt vreemd dat je je schuldig voeld want.. mja, iemand afrossen vind ik persoonlijk best een intense ervaring (niet positief, maakt nogal wat los, dat wel) |
op het moment dat je geweld pleegt wil je dat toch? dan heb je er zin in. Dus heb jij geen zinloos geweld gepleegd :D
|
lekker voor hem, die 4 klappen hadden er ook 10 mogen zijn.
|
wat een pauper reacties. Alleen die van Mennuz is nog serieus te nemen. Het lijkt me logisch dat als je een hekel aan geweld hebt, je het moeilijk vindt om te accepteren dat je het toch hebt gedaan.
|
lijkt me niet vreemd
nogal ongeloofwaardig verhaal ook |
Citaat:
|
Wout... :s
Tja, goeie. Ik vind het terecht dat je je verdedigt. IMO hoef je je niet echt schuldig te voelen, tenzij je echt zeker weet dat je meer hebt gedaan dan de situatie vereiste. En zelfs dan: dikke pech, een random iemand uit beginnen te schelden en je dan zielig voelen als hij terugmept is een beetje min. Vraag je af waar je schuldgevoel goed voor is. Waarschijnlijk helemaal nergens voor, dus je zou het in principe achter je kunnen laten. |
niets om je schuldig over te voelen, hij kwam er zelf om vragen en hij heeft nu gewoon pech
|
Jij verdedigde alleen jezelf omdat hij op je af kwam rennen.Je eigen niet schuldig voelen,je hebt alleen jezelf verdedigt.
|
Wat eerder gezegd is: die gast begint met handtastelijkheden.
Dat jij je dan verzet, is logisch gevolg van zijn domme actie. Eigen schuld dikke bult voor hem. Als je je echt heel erg schuldig voelt, kun je je ook melden op het politiebureau, alleen denk ik dat je dan verder van huis bent, zeker als de afgetuigde persoon aangifte heeft gedaan! Probeer er met mensen over te praten, dat moet ook al opluchten? Sterkte (y) |
Wat die man deed was fout maar jij had kunnen weglopen, als je weet dat je het gaat verliezen, maar ook als je het zou kunnen winnen.
Want ik ken weinig mensen die er beter van zijn geworden om wel te gaan vechten, misschien boksers maar die kunnen ook amper meer denken. Sommige mensen zullen nu wel weer met de loze opmerkingen komen als in de trant van watje en weet ik veel wat. Ik vind het alleen maar knap als je een ruzie kan voorkomen. Het was ook niet echt slim van je om iets naar hem te roepen, maar ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Dat jij je schuldig voelt als je niet van vechten houdt kan ik me voorstellen, had me het zelfde gevoeld denk ik. |
Vind je het moreel verkeerd wat je hebt gedaan?
Je moet je iig niet schuldig voelen, want schuldgevoelens zijn onzin. |
In Nederland slaat de wet nergens meer op, als je jezelf verdedigd krijg je al een proces aan ej broek man... kijk nou naar die marokkaan die doogereden is, die vrouw wilden ze nog doodlsag geven ook :eek: , vertel me iemand alsjeblieft waar dat op slaat? die Ali vraagt er zelf om als hij niet met ze takken van een tasje af kan blijven, terecht dat hij doodgereden is...
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat doodrijden overdreven is.... :s Ontopic: Maar ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt. Ik zelf moet ook niets hebben van geweld, als iemand mij zou slaan zou ik nog niet eens iets terug doen denk ik en als ik het dan wel zou doen zou ik me ook schuldig voelen. Ik denk niet dat je geweld met geweld moet bestrijden, het is genoeg als de ander stopt met zijn geweld tegen mij, ik hoef dan geen wraak in de vorm van geweld. |
Oke doodrijden had niet gehoeven, maar die vrouw hoeft zich niet schuldig te voelen nu... het is niet haar schuld dat dit gebeurt is... (het gaat toch over geweld en schuldgevoel?)
|
Citaat:
|
(y) je hoeft je niet te laten meppen doe ik ook nooit. ik zal nooit als eerste slaan en proberen voorkomen maar als het niet anders kan verdedig ik me, daar hoef je je niet schuldig voor te voelen
|
begrijp het best dat je je schuldig voelt... want je wil waarschijnlijk niet iemand slaan/schoppen... je weet dat het niet goed is, maar blijf jezelf er gewoon aan herinneren waarom je deed wat je deed.
ik denk dat je je pas schuldig hoeft gaan te voelen als je er van genoten hebt en het niet nuttig was, maar in jouw geval lijkt het me inderdaad zelfverdedeging... oftewel: voel je niet schuldig, je hebt wel iets gedaan, maar je wilde het niet, je wilde alleen zelf niet geslagen worden waardoor je niet anders kon: voel je dus niet schuldig! |
Leuke stoere jongetjes hier....
|
Citaat:
|
nou, het komt allemaal nogal ongeloofwaardig over.. ofnie?
|
Citaat:
|
neu.. misschien voor jou... voor mij niet hoor...
of ben jij zo'n grote stoere jongen die het de normaalste zaak van de wereld vindt om mensen te slaan/schoppen? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ja, dat vind ik. |
jou laten ze cker altijd buiten staan als de sco2 je moet hebben?:p
|
Citaat:
hij ging er zeker gewoon vandoor en liet die andere gast liggen op straat? *neemt aan dat je niet meer zo snel wegloopt na een trap op je knieschijf* ontopic: ik zou met behoorlijk kut vinden als ik mezelf niet onder controle zou houden in een dergerlijke situatie maar dat vooral omdat ik een aantal jaren aan vechtsport heb gedaan en die zelfbeheersing ook wel hoor te hebben ondertussen |
ik ken het.. ik ben van de zomer een keer in elkaar geslagen zonder reden.. zelf doe ik jiujitsu en wist me te weren, ook heb ik een paar (rake) klappen uitgedeeld.. achteraf had ik er echt spijt van.. maar aan de andere kant wil ik niet weten wat er anders gebeurd was..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56. |