![]() |
[geluidskaart probleem denk ik] geen geluid?
Ik heb een pc met windows 98 (volgens mij zonder videokaart)
maar er zit wel een geluidskaart in (als ik er boxen aan kunnen zit er een geluidskaart in toch?) maar ik kan met bijv. winamp geen mp3's afspelen (hij zegt dan dat alle tracks 0:00 minuten duren ofzo en hij skipt ze allemaal zeg maar) ik heb er weinig verstand van, maar dat komt dan waarschijnlijk omdat er geen goede drivers op de pc staan toch? maar ik heb dus geen idee hoe ik erachter moet komen welke drivers ik nodig heb en waar ik die zou kunnen vinden. als iemand me kan helpen zou dat fijn zijn (y) :) |
hmm. als hij ze allemaal skipt dan staan de mp3's niet op de plek waar hij ze verwacht. Als je dubbelklikt op een MP3 vanuit de verkenner, werkt het dan wel?
|
Citaat:
ohw ik heb wel die pc geformatteerd en daarna werkte het dus niet meer? |
ok ik heb dus even over het forum gezocht en aida32 gedownload, maar hoe weet ik nu dan welke drivers ik nodig heb?
|
Dus heb je ook al je mp3s eraf gegooid?
|
neeh mijn mp3's staan er nog gewoon op:o
|
Doet je geluid in Windows het verder wel (opstartgeluid, enz.)?
Zo niet: ga eens naar Apparaatbeheer (met rechts op Deze Computer klikken). Staan daar apparaten met gele uitroeptekentjes? |
Normaal instaleert Windows toch ook al drivers erbij of is dat alleen bij windows xp?
Naja als je onboard sound hebt, installeer je chipset drivers eens. |
Citaat:
Maar de helft van de tijd geen goede, zeker nbiet voor netwerkkaarten... |
Tja mijn lan en sound deden het ook niet toen ik windows installeerde, omdat ze onboard zaten.
Fire Wire wel weer :). |
Citaat:
Maar met WinXP SP2 is de drivers ondersteuning wel stuk beter geworden (maar nog steeds niet helemaal). |
er staat dus ook een geel uitroepteken bij apparaatbeheer bij de geluidskaart.
maar dan weet ik nog steeds niet welke driver ik moet hebben toch want de naam die daar staat wordt standaard door windows gegeven aan geluidskaarten die niet geinstalleerd zijn las ik ergens. dusssssss??? |
Dus pc openschroeven en kijken wat je hebt
|
staat er nergens online een .rar ofzo met heeeel veel drivers erin die ik zou kunnen proberen? de pc zoekt toch zelf dan welke driver hij nodig heeft he?
|
Citaat:
ik krijg m wel open maar dan zit waar bij deze computer ( die waar het geluid niet op werkt staat op mijn kamer, en ik zit nu bij mijn ouders thuis) de aansluiting voor de boxen enzo direct op een kaart die ik er ook uit kan halen zeg maar, maar bij die waar het niet op werkt zie ik die kaart niet. |
Dus je hebt onboard sound. Welk moederbord heb je?
(Ik heb wel 5x moeten lezen eerdat die ik die post een beetje fastoenlijk ontcijferd had, gebruik eens lees tekens en zo, lees makkelijker) |
Citaat:
http://www.lavalys.hu/downloads/everesthome151.exe Vervolgens moet je daar ff kijken wat voor merk + type moederbord je hebt. |
Intel 82801AA I/O Controller Hub-ACī97 Audio Adapter
dit heb ik dus als geluidskaart, maar wat moet ik dan voor driver downloaden? |
Hmm, dat is hem niet helemaal :)
Wat voor moederbord is het? Kun je ook zien met Everest. |
als ze mp3's geskipt worden ligt dat denk ik niet aan 'n moederbord, maar eerder aan de (driver)instellingen
|
help? :o
|
ac97 audio drivers downloaden,
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33. |