![]() |
Computeren slecht
Ik hoor overal maar zeggen dat de computer of slecht of juist weer heel goed is... Hoe zit het nou met deze mythe? Is het slecht voor de ogen, leerproces, concentratie of de spanning van bv spelletjes? En hoe zit het met de straling, ik heb ooit gehoord dat een uur computeren net zo slecht is als een sigarette :confused: ??? Hoe is 't nou?
|
De Kantine ---> Wetenschap & Filosofie
|
dat laatste van die sigaret geloof ik zowiezo niet
ik denk dat computeren vooral ongezond wordt genoemd omdat je dat niet beweegt enz. verder kun je eventueel last van je ogen hebben maar ach ik comploeter lekker deur hoort dit topic wel op de kantine? |
Citaat:
Volgens mij kun je ook veel dingen leren van computeren. Zelfs van forummen! |
Door veel te computeren verhoog je je oog - hand coördinatie(door bijv gamen, etc), maar wat alleen een nadeel is als je niet goed zit foute houding hebt, kan je last krijgen van RSI.
Over straling of andere dingen heb ik nog nooit wat van gehoord. Weet niet waar je het vandaan hebt gehaald. (er zijn natuurlijk nog altijd van die mafkezen die zich helemaal gaan inleven in spelletjes en beetje mensen gaan vermoorden, maar meestal tikken die mensen niet helemaal) |
Volgensmij is het enige 'gevaar' van computeren RSI,
straling zal er ongetwijfeld zijn, maar dat is zo weinig denkik dat het echt niet veel uitmaakt. Verder kan je er inderdaad heel veel van leren :P forums, nieuwssites, reactiesnelheid, enz, enz |
Een klasgenoot van me zij dat het hebben van een laptop op schoot(in de trein bijvoorbeeld) niet bepaald goed is voor je geslachtsdeel ofzoiets, vanwege straling.
Klopt daar enige hout van? |
Citaat:
Leerproces? Ik leer van alles op internet. De straling valt wel mee. Computeren is juist goed als je het mij vraagt. Het maakt allerlei taken een stuk makkelijker. Nu zijn er wel weer de extremen (de mensen die achter hun computer leven), maar dat zijn de extremen. |
Citaat:
Er zijn zelf mensen die hun knienen hebben verbrand doordat die dingen warm worden. Maar nu hebben ze allemaal wel redelijk tot goede koeling. |
Citaat:
|
Citaat:
Gaat het zo leuk pruttelen. |
Computeren is slecht voor je gewrichten (RSI). Verder niks.
|
Citaat:
En als je geen draadloze netwerkkaart op je laptop hebt, waar moet de straling dan vandaan komen? En over die warmte: dan is het op schoot nemen van een hondje (ofzo :p) dus ook slecht voor je teelballen, dus dan gaat het niet speciaal om een laptop. Verder kun je erg vermoeide ogen krijgen van het te lang kijken naar je computer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Naja ik kan me voorstellen dat het slecht is als je iets superwarms op je schoot zet, maar ik had niet het idee dat die dingen zo warm werden. |
Citaat:
Vroeger toen daar nog kacheltjes in zaten, werden ze zeer warm. En je hebt genoeg mensen die hun laptopje in het stop contact steken en zo een tijdje gaan gamen of zo. DUs stressen, wordt het lekker warm daar en dan heb je het in eens warm op je schoot. Maar nu is dat allemaal niet meer. Vroeger was het allemaal beter. Had je geen CV meer nodig. Die goude oude tijd ..ik mis het. |
Ik merk wel dat mijn ogen sterk achteruit gaan, maar daar hebben ze de bril en lenzen voor uitgevonden :cool: ;)
|
Inderdaad is lang naar een scherm staren slecht voor je ogen.
Maar dat geld voor alles dat erg dichtbij is en waar je lang naar kijkt. Idem voor stilzitten, maar dan zijn banken en stoelen dus ook dodelijk, afijn... Die vergelijking met sigaretten zal wel afkomstig zijn van een groepje plattelandsvrouwen uit Amerika die vinden dat al dat elektrische spul van de duivel komt en de hele blablabla, stoor je er dus maar niet aan. Van het spelen van spelletjes neemt je oog-handcoordinatie trouwens toe. :D |
Citaat:
|
Mwah beetje overgehyped dat gamen:
Citaat:
Citaat:
|
|
In slechte omstandigheden is het natuurlijk slecht: RSI, slecht voor je ogen, weinig lichaamsbeweging; maar met mij gaat het redelijk goed, hoewel ik geen goede computerhouding heb, geen RSI, een slecht beeldscherm etc.
Over die notebooks: klopt helemaal, maar inderdaad niet door straling maar door de warmte. Niet enkel je knieën maar ook je voorhuid kan verbranden (heb ik ooit eens op een nieuwssite gelezen). Door die hogere temperatuur kan het ook zijn dat de kwaliteit van je zaad afneemt, omdat je teelballen natuurlijk iets onder je lichaamstemperatuur bewaard moeten worden, wat natuurlijk de verklaring is dat je balzak groter is als het warm is en kleiner als het koud is. Volgens mij kun je al veel doen door regelmatig pauzes in te lassen, en over verdere straling kan ik weinig zeggen. Ik denk wel dat het een verhoogd gehalte straling veroorzaakt, net zoals tv-schermen; maar of het echt heel slecht voor je is? We komen allemaal wel in aanraking met straling ook met radioactieve straling: kijk maar naar rookalarmen en dergelijke. Zolang je niet 24-7 bloodgesteld wordt, is er weinig probleem, lijkt me. |
Man, fietsen is ook slecht voor je ballen... :D :(
|
Je krijgt er plastic van in je bloed.
|
morgen is het ofer.
want dit kan niet langer goedgaan. |
Citaat:
|
Ik denk dat computeren alleen "slecht" is als je het structueel doet om de fysieke buitenwereld te ontlopen. Als het je gedrag negatief beïnvloed omdat je bijvoorbeeld geïrriteerd raakt als mensen je ervan willen weerhouden omdat je nog andere verplichtingen hebt. ;)
|
Computer is niet slechter of beter dan lezen of tafelvoetballen. Het is gewoon een bezigheid waar je je hele dag mee kunt vullen als je dat wilt. Wat een computer onderscheidt van een tafelvoetbaltafel is dat een computer soms gebruikt moet worden, bijvoorbeeld als we een werkstuk willen maken of een mail sturen aan onze tante in Nieuw-Zeeland. Je kunt er dus niet omheen.
In elk geval staat wel vast dat computeren in brede zin een positieve invloed heeft op de ontwikkeling van bepaalde vaardigheden. Zo leer je snel en alert reageren door 3D-schietspellen, leer je goed Engels door het vele gebruik van niet Nederlandstalige programma's en leer je logisch nadenken door de interface van Windows. |
Citaat:
|
Je start toch met het afsluiten van je computer. :p
Maar RSI is idd wel een gevaar voor als je 7 uur per dag (op je stageplek) met de computer bezig bent. Pauzes en sneltoesten zijn daarom ook een must als je zo vaak met computers werkt. En natuurlijk ook een goede werkplek. |
Citaat:
|
computeren (internetten) is goed voor je sociale vaardigheden :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Watch me. :D |
Citaat:
|
Citaat:
|