Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   katholiek of protestants ? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=108433)

SaLVAD0R 28-05-2002 16:18

katholiek of protestants ?

ik wil graag mezelf inwijden in het 'hogere', en nu ga ik katholiek OF protestants worden. ik heb van beide groeperingen geen verstand en nu wil ik aan jullie vragen wat de verschillen/voordelen/nadelen hiertussen zijn

ugh 28-05-2002 16:20

EN wat je ervoor terug krijgt

Pebbles 28-05-2002 16:29

ik ben katholiek maar ik heb echt geen flauw idee wat het nou psies inhoudt en wat het verschil is met protestantisme..

nare man 28-05-2002 16:30

Haal de folder bij kerk of pastoraat

Paranoide 28-05-2002 16:38

heiden :p

mja, voor zo ver ik het weet is het bij protestants een stuk strenger en wordt de bijbel letterlijker nageleefd.. maar verder heb ik niet echt een idee, ben niet christelijk.

misschien meer iets wat je op F&L kan vragen?

J-roen 28-05-2002 16:49

Citaat:

SaLVAD0R schreef:
ik wil graag mezelf inwijden in het 'hogere', en nu ga ik katholiek OF protestants worden. ik heb van beide groeperingen geen verstand en nu wil ik aan jullie vragen wat de verschillen/voordelen/nadelen hiertussen zijn

voordelen weet ik eik zo niet :confused:
nadelen:

Op het moment dat je jezelf perse katholiek danwel protestants gaat noemen, daar niet van afwijkt en jouw geloof boven alle andere gaat zetten loop je het gevaarn om je jezelf een huge oogklep op te zetten, door bijvoorbeeld alles wat da geloof zegt klakkeloos na te volgen of anderen (atheisten, andersgelovigen) te bestempelen als dom, onwaardig, heidens en god weet wat :p

:)

imo, ofzo

Scarlett 28-05-2002 17:05

Citaat:

Paranoide schreef:
heiden :p

mja, voor zo ver ik het weet is het bij protestants een stuk strenger en wordt de bijbel letterlijker nageleefd.. maar verder heb ik niet echt een idee, ben niet christelijk.

misschien meer iets wat je op F&L kan vragen?

Katholiek is toch juist 'strenger'; meer tradities, andere regels? Nouja, ik vind 't heel raar dat jij je een geloof aan gaat meten, eigenlijk.. En het lijkt me ook dat je er op internet wel iets over kunt vinden, ik heb er in ieder geval weinig verstand van; ben geen van 2-en.

Citaat:

J-roen schreef:
Op het moment dat je jezelf perse katholiek danwel protestants gaat noemen, daar niet van afwijkt en jouw geloof boven alle andere gaat zetten loop je het gevaarn om je jezelf een huge oogklep op te zetten, door bijvoorbeeld alles wat da geloof zegt klakkeloos na te volgen of anderen (atheisten, andersgelovigen) te bestempelen als dom, onwaardig, heidens en god weet wat :p
En daar ben ik het ook weer mee eens. :)

Lindansje 28-05-2002 17:07

hoe kun je in godsnaam (:D) weten dat je katholiek of protestants wilt worden als je erg geen ene hol vanaf weet? :confused:

raar ventje :rolleyes:

bubbeltjes 28-05-2002 17:30

Beetje een idiote vraag :S. Topic gaat dicht. Voor vragen over geloof e.d. kun je voortaan beter terecht op Filosofie&Levensbeschouwing.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31.