![]() |
Spaarrekening, welke?
Hier kom ik dus zelf niet uit, dus wie weet hebben jullie economen een oplossing :-)
Ik heb 2 spaarrekeningen, 1 met 1800 euro, rente 1,4 % 1 met nu 600 euro 1,4% rente, tenzij je binnen een jaar groeit met 10%, dan wordt t 3,4%. M'n startbedrag was 1 nov 2004 100 euro, dus als het 1 nov 2005 110 euro is, krijg ik 3,4% rente. Nu had ik het idee om het geld van de 1e rekening langzaam over te sluizen naar de andere, zodat ik telkens 3,4% krijg. Alleen, wanneer moet ik welk bedrag storten? Als ik nu gelijk alles stort, krijg ik alleen in jaar 1 3,4% rente, want daarna kan ik niet meer met 10% groeien. Hoe kan ik dat het slimste doen? Als jullie nog meer gegevens nodig hebben, zeg het maar!! Alvast bedankt! |
EcV >> Werk, Geld & Recht
|
je kan 490 van die rekening afhalen, dan heb je 110, dan kan je het volgende jaar 10% erbij doen en het jaar daarop weer en dit net zolang tot het geld op is, zo profiteer je het meest maar ben je wel eindeloos bezig
|
Citaat:
Ik zou alles overhevelen en elk jaar gewoon een leuk bedragje wegzetten en na het rentejaar toevoegen aan die rekening :) Offtopic: We bedachten ons allebei, zag ik ;) |
Ik zou een internet spaarrekening openen bij de postbank daar krijg je 3%rente en heb je dit probleem niet
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
SNS Bank en Yapi Kredi bank geven goede rente percentages.. :p
|
ik zou alles naar de bonusrenterekening verplaatsen
en er dan 2 weken voor de peildatum genoeg af halen om het bedrag na de peildatum weer 10% te laten groeien |
Citaat:
Maar probeer er maar eens weg te komen :( |
MijnPostbank.nl werkt inderdaad vaak niet. "probeer het later nog eens". Maargoed, het is volgens mij wel een verbetering geweest m.b.t. Girotel.
Tip: geen postbank internetspaarrekening maar een e-rekening van spaarbeleg (handig, snel, overzichtelijk, goede rente, en NOOIT inlogproblemen alleen bij een aankondiging vooraf dat ze bijvoorbeeld de nacht van za. op zo. even de stekker eruit trekken) Maar ik zit ook in een soort dilemma als de starter van dit topic. Ik heb een beleggingsrekening bij de ING bank. Daar staat momenteel voor 150 euro aan beleggingen op. *zucht* veel verloren. (en het heet nog wel Selected Winner Funds...). Maar ING schrijft nog wel elk jaar 15 euro aan beheerskosten af. Dat is dus 10% ervan. Dus ik moet minimaal 10% rendement halen per jaar om dat te compenseren. Aangezien ik het verlies ook nog wil verminderen lijkt mij dit een (haast) onmogelijke taak. Of toch niet? Houden of verkopen? graag jullie reacties. Alvast Bedankt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46. |