Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Internet bankieren (problemen met mijnpostbank.nl) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1084529)

Sultan_of_Swing 25-01-2005 20:33

Internet bankieren (problemen met mijnpostbank.nl)
 
Doen jullie al aan internet bankieren? Ik heb het nu een tijdje bij de postbank, en het bevalt me zeer goed. Alleen zijn er de laatste tijd wat problemen met de belasting van die server ofzo. Gisteren kon ik helemaal niet inloggen, vandaag wel maar nu is het niet mogelijk om overschrijvingen te doen.
Dit bericht krijg je bij het inloggen:
"Wegens veelvuldig gebruik van Mijn Postbank.nl duurt het langer dan normaal voordat de inlogpagina zichtbaar is. Wij verzoeken u vriendelijk om na het aanklikken van onderstaande link even te wachten tot de inlogpagina verschijnt."
En dit als je iets wil overschrijven:
Wegens drukte minder goed bereikbaar

"Vanwege het grote aantal bezoekers op Mijn Postbank.nl is het op dit moment niet mogelijk om uw rekeningen en andere producten te bereiken. Onze excuses voor het ongemak. Wij verzoeken u vriendelijk om het over een half uur opnieuw te proberen, bij voorkeur niet op werkdagen 's avonds .

U kunt wel gebruik maken van Effectenordering, Internetsparen, Postbank AEX Sparen, E-go creditcard en SMS Diensten."

Dit vind ik toch vrij matig, "bij voorkeur niet op werkdagen s'avonds" (n).

Jullie ervaringen met internetbankieren?

muisje1986 25-01-2005 20:38

Ik wilde dus net vanavond ff mijn banksaldo checken.. kreeg ook dat bericht. Ik had vroeger nooit problemen met de site.. beetje stom allemaal.

Balance 25-01-2005 20:44

Ik heb nog nooit problemen gehad met internet bankieren. Postbank noch ABN Amro.

De berichten die jij laat zien heb ik dan ook nog nooit gezien.

*klopt af*

Gimme more beer 25-01-2005 20:56

Wordt aan gewerkt, er worden enkele complete loadracks toegevoegd en als het goed is, hebben we dat probleem dan niet meer.

Triloxigen 25-01-2005 21:32

Ach, als je zelf een server of grote website zou hebben dan zou je wel begrijpen dat dingen soms meer gebruiken (door meer bezoekers).

Gimme more beer 25-01-2005 21:36

Citaat:

********** schreef op 25-01-2005 @ 22:32 :
Ach, als je zelf een server of grote website zou hebben dan zou je wel begrijpen dat dingen soms meer gebruiken (door meer bezoekers).
Wel is het natuurlijk bij een site als mijn postbank.nl vervelend en zelfs kwalijk te noemen als hij er regelmatig uit ligt alleen door overload. Ik ben inmiddels al eens op sites van andere banken gaan kijken, zegt genoeg, lijkt me.

Triloxigen 25-01-2005 21:49

Citaat:

Gimme more beer schreef op 25-01-2005 @ 22:36 :
Wel is het natuurlijk bij een site als mijn postbank.nl vervelend en zelfs kwalijk te noemen als hij er regelmatig uit ligt alleen door overload. Ik ben inmiddels al eens op sites van andere banken gaan kijken, zegt genoeg, lijkt me.
Ik ben het mee eens dat dit te ver gaat..
Maar volgens mij staat er nog steeds ergens dat het in testfase oid is..

ikbenschipper1 25-01-2005 21:53

meestalishet een dag later wel weer beter probeer het anders een gewoon op een rustig tijdstip. als mensen eten b.v. of werken.

M@rco 25-01-2005 21:57

Ik heb Rabobank Internetbankieren, dat heeft tot nu toe altijd perfect gewerkt.

En dat van de Postbank vind ik maar matig. Ze moeten gewoon geen diensten aan gaan bieden als ze niet 100% zeker weten dat het goed gaat werken, dat ze voldoende capaciteit hebben, enz. Het gaat hier wel om bankieren, niet om een of andere site die je voor de lol bezoekt. Ik vind het best een kwalijke zaak. Nou had ik toch al niet zo'n hoge pet op van de Postbank (langzaam met overschrijven, overschrijven naar het buitenland moet met één of andere kaart waarna het vervolgens weken duurt, je moet jaarlijks 10 euro betalen voor het gebruik van je pinpas :s), daar niet van.

Sasz 25-01-2005 22:16

ik heb rabobank, die werkt wel
mn huisgenootje heeft postbank, die werkt gewoon nooit. dezelfde berichten als TS

Gimme more beer 25-01-2005 22:59

Citaat:

********** schreef op 25-01-2005 @ 22:49 :
Ik ben het mee eens dat dit te ver gaat..
Maar volgens mij staat er nog steeds ergens dat het in testfase oid is..

Nee, dat is het allang niet meer. Ze proberen nu zelfs iedereen van girotel af te krijgen en op mpb.nl te krijgen.

TopDrop 25-01-2005 23:08

Citaat:

ikbenschipper1 schreef op 25-01-2005 @ 22:53 :
meestalishet een dag later wel weer beter probeer het anders een gewoon op een rustig tijdstip. als mensen eten b.v. of werken.
ook om 00:07 doet ie het niet :(

Wammus 26-01-2005 01:21

Ik heb Postbank maar ik weet m'n wachtwoord niet meer en m'n gebruikersnaam ook niet :bloos:. Weet iemand hoe ik die weer terug kan krijgen?

Hakuna 26-01-2005 02:03

Citaat:

Balance schreef op 25-01-2005 @ 21:44 :
Ik heb nog nooit problemen gehad met internet bankieren. Postbank noch ABN Amro.

De berichten die jij laat zien heb ik dan ook nog nooit gezien.

Ik ook niet. (y) En daar hoef je echt geen nerd voor te zijn hoor. :rolleyes:

Hakuna 26-01-2005 02:07

Citaat:

wammus schreef op 26-01-2005 @ 02:21 :
Ik heb Postbank maar ik weet m'n wachtwoord niet meer en m'n gebruikersnaam ook niet :bloos:. Weet iemand hoe ik die weer terug kan krijgen?
Ja die zul je opnieuw moeten aanvragen. Worden dan opnieuw aangetekend, en (afzonderlijk) opgestuurd. :eek:

(afzonderlijk)...Dit om veiligheids redenen. :|

Freestyler* 26-01-2005 09:29

ligt er vrij regelmatig uit jah
beetje vervelend
maar ik heb goede ervaringen met de postbank in het algemeen
en betaal zeker geen 10euro per jaar voor pinpas

Daantje_0705 26-01-2005 10:17

Citaat:

Cornel schreef op 26-01-2005 @ 03:07 :
Ja die zul je opnieuw moeten aanvragen. Worden dan opnieuw aangetekend, en (afzonderlijk) opgestuurd. :eek:

(afzonderlijk)...Dit om veiligheids redenen. :|

Was bij mij alleen afzonderlijk, niet aangetekend.

Ik heb overigens nooit problemen gehad met internetbankieren (Rabo en Postbank) maar ik vind het internetbankieren van de Rabobank wel fijner.

MightyMarcel 26-01-2005 10:33

ja, bij mpb.nl werkt t nog niet echt allemaal even lekker. lekker belangrijk, gewoon nog een keertje proberen, en waarschijnlijk is t over een maandje of twee of zo wel beter.

Balance 26-01-2005 13:36

Citaat:

Cornel schreef op 26-01-2005 @ 03:07 :
Ja die zul je opnieuw moeten aanvragen. Worden dan opnieuw aangetekend, en (afzonderlijk) opgestuurd. :eek:

(afzonderlijk)...Dit om veiligheids redenen. :|

Waarom de ':|' en de ':eek:'?
Het is toch alleen maar goed dat iemand niet én je gebruikersnaam én je wachtwoord krijgt wanneer ie jouw envelop in handen krijgt?

Maar bij mij was het overigens niet aangetekend.

En ik zag vandaag wel het scherm dat het langzamer kan gaan, maar de pagina was juist sneller geladen dan ooit. Volgens mij is het alleen maar een waarschuwing vooraf dat het mogelijk kán zijn dat de site iets trager is.

Jadis 26-01-2005 13:39

Als ik met firefox mijn.ingbank.nl opstart kan ik geen opdrachten versturen. :| Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
(ActiveX element is geinstalleerd)

Voor de rest vind ik het hartstikke handig. Hoef niet te wachten op afschriften, kan gelijk rekeningen betalen en overschrijvingen doen. (in explorer)

LisanneOUD 26-01-2005 13:55

Citaat:

M@rco schreef op 25-01-2005 @ 22:57 :
Ik heb Rabobank Internetbankieren, dat heeft tot nu toe altijd perfect gewerkt.


M@rco 26-01-2005 18:58

Citaat:

Jadis schreef op 26-01-2005 @ 14:39 :
Als ik met firefox mijn.ingbank.nl opstart kan ik geen opdrachten versturen. :| Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Ja, Internet Explorer gebruiken. Die sites worden daar - helaas - nog vaak voor gemaakt, en ze kunnen meestal niet garanderen dat het in andere browsers ook goed werkt.

Slametajuin! 27-01-2005 14:01

Internetbankieren via de Postbank gaat momenteel wel aardig snel, hoor. :)

Leonoor 27-01-2005 14:15

Citaat:

muisje1986 schreef op 25-01-2005 @ 21:38 :
Ik had vroeger nooit problemen met de site.. beetje stom allemaal.
Van de week dus wel, maar gister deed ie het wel weer goed.

Hakuna 27-01-2005 14:50

Citaat:

M@rco schreef op 26-01-2005 @ 19:58 :
Ja, Internet Explorer gebruiken. Die sites worden daar - helaas - nog vaak voor gemaakt, en ze kunnen meestal niet garanderen dat het in andere browsers ook goed werkt.
Het schijnt dat sommige virusscanners zoals ''Grisoft'' nogal eens problemen geeft bij bepaalde browsers. :eek:

Bloem 27-01-2005 18:18

Ik krijg ook heel vaak die foutmelding, of ik het nou overdag, 's avonds of in het weekend probeer.

Hakuna 30-01-2005 14:55

Citaat:

Bloem schreef op 27-01-2005 @ 19:18 :
Ik krijg ook heel vaak die foutmelding, of ik het nou overdag, 's avonds of in het weekend probeer.
Lees dit maar eens, kreeg ik net op het scherm toen ik wilde inloggen op ... Mijn Postbank. :eek:

Geachte Mijn Postbank.nl gebruiker,
U heeft wellicht gemerkt dat Mijn Postbank.nl de afgelopen dagen soms moeilijk bereikbaar is geweest. Wij bieden u onze welgemeende excuses aan voor het tijdelijke ongemak. Postbank streeft naar perfecte dienstverlening en doet er dan ook alles aan om de bereikbaarheid van Mijn Postbank.nl. te verbeteren. Meer dan 1,1 miljoen klanten zijn het afgelopen jaar gebruik gaan maken van Mijn Postbank.nl. In 2004 hebben we de capaciteit dan ook al fors uitgebreid. De komende maanden zullen we de capaciteit nog verder uitbreiden. Daarnaast zullen we in 2005 nieuwe toepassingen aan Mijn Postbank.nl toevoegen.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.


Met vriendelijke groet,

Directie Postbank

mr drs E.D. Drok


Triloxigen 31-01-2005 12:00

Overigens heeft dat Rabobank internet gebeuren ook dezelfde problemen kwa bereikbaarheid en werking...

M@rco 01-02-2005 11:50

Oh? Daar heb ik nou nog nooit iets van gemerkt, vertel :)

Een Tweeling 01-02-2005 13:51

Bij mij is op een of andere manier mijn adressenbestand (waar je rekeningnummers en zo kan kiezen) naar de eeuwige jachtvelden.
Als ik er een wil selecteren klapt de hele site eruit, in één keer alles weg. :s

Vrees dat dit meer met mijn Explorer te maken heeft (die al vaker volledig naar de maan geweest is) dan met postbank.nl zelf.
Maar het probleem is, dat ik niet in kan loggen met Mozilla Firefox !
Dan zegt 'ie iets over Java blabla, installeer ik dat (wat ik denk dat hij nodig heeft) gebeurd er nog nix... Lastig. (n)

Sommetje 01-02-2005 16:47

Ja, daar had ik vorige week ook last van.

Zaterdag hebben ze er bij Kassa zelfs nog aandacht aan besteed. Dus we zijn niet de enige met het probleem. Er wordt aan gewerkt. En nu doettie het in elk geval.

vichog 03-02-2005 20:20

Citaat:

Cornel schreef op 26-01-2005 @ 03:07 :
Ja die zul je opnieuw moeten aanvragen. Worden dan opnieuw aangetekend, en (afzonderlijk) opgestuurd. :eek:

(afzonderlijk)...Dit om veiligheids redenen. :|

Ik kreeg 4 brieven van de postbank, voor Mijnpostbank.nl op dezelfde dag :s Hoezo veilig?

Ik heb het 1 keer geprobeerd, en je raad het al...
Ik heb het dus bij die keer gelaten en doe het nooit meer. Tenzij er ze de zaken weer goed op orde hebben.

Verder bankier ik met de rabox van de rabobank, de e.dentifier van de abn en nog iets van de ing bank. Nooit problemen!!! :cool: :)

Trouwens, het systeem van spaarbeleg, robeco direct, postbank e.a. is best goed, geen geklungel met pasjes en van die calculatoren ;)

groetjes en succes allemaal!

Balance 03-02-2005 20:32

Citaat:

vichog schreef op 03-02-2005 @ 21:20 :
Ik kreeg 4 brieven van de postbank, voor Mijnpostbank.nl op dezelfde dag :s Hoezo veilig?

Ik heb het 1 keer geprobeerd, en je raad het al...
Ik heb het dus bij die keer gelaten en doe het nooit meer. Tenzij er ze de zaken weer goed op orde hebben.

Verder bankier ik met de rabox van de rabobank, de e.dentifier van de abn en nog iets van de ing bank. Nooit problemen!!! :cool: :)

Trouwens, het systeem van spaarbeleg, robeco direct, postbank e.a. is best goed, geen geklungel met pasjes en van die calculatoren ;)

groetjes en succes allemaal!

waarom heb je zoveel internetrekeningen dan?

En je kan het ook overdrijven hoor... 'een keer en doe het nooit meer'. Alleen maar omdat de site het een keer niet deed? :s

Overigens vind ik het een pluspunt dat de postbank de code en je gebruikersnaam apart verstuurt. Dat het op dezelfde dag aankomt doet er niet toe: als d'r een brief verkeerd bezorgd wordt, dan heeft niet iemand al je gegevens. De kans dat precies beide brieven zoek raken of bij een verkeerd iemand terecht komen is wel behoorlijk klein.

vichog 04-02-2005 14:45

Citaat:

Balance schreef op 03-02-2005 @ 21:32 :
waarom heb je zoveel internetrekeningen dan?

En je kan het ook overdrijven hoor... 'een keer en doe het nooit meer'. Alleen maar omdat de site het een keer niet deed? :s

Overigens vind ik het een pluspunt dat de postbank de code en je gebruikersnaam apart verstuurt. Dat het op dezelfde dag aankomt doet er niet toe: als d'r een brief verkeerd bezorgd wordt, dan heeft niet iemand al je gegevens. De kans dat precies beide brieven zoek raken of bij een verkeerd iemand terecht komen is wel behoorlijk klein.

Ik vind het bankwezen uitermate interessant. Het zijn niet allemaal internetrekeningen, maar het kunnen ook privé rekeningen en beleggingsdepots zijn.

Ik heb héél weinig met de postbank, alleen een rekeningnummer met een heel mooi klein getal (komt misschien eens van pas) en een dito saldo. Dus zal ik mijnpostbank.nl heel soms gebruiken. En als het die keer is, en het niet werkt...

Maar je moet wel verder kijken dat je neus lang is, want er staat achter dat ik het wel wil, alleen als het goed werkt c.q. er positieve berichten van komen.

Ik dacht niet zozeer aan verkeerd bezorgen, maar aan de postbode zelf
Duidelijk?

groetjes

PowerFlower 04-02-2005 15:34

Ik heb altijd inlogproblemen bij MijnPostbank, dat er zoiets staat als: U kunt niet inloggen. :(

BCR 07-02-2005 16:27

Ik vind t wel handig.

vichog 11-03-2005 15:09

Citaat:

BCR schreef op 07-02-2005 @ 17:27 :
Ik vind t wel handig.
Handig dat niet kunnen inloggen?

Gimme more beer 11-03-2005 15:11

Citaat:

vichog schreef op 11-03-2005 @ 16:09 :
Handig dat niet kunnen inloggen?
Wat een kut-up...

vichog 12-03-2005 12:07

Citaat:

Gimme more beer schreef op 11-03-2005 @ 16:11 :
Wat een kut-up...
Hoe bedoel je?

Gimme more beer 12-03-2005 13:21

Citaat:

vichog schreef op 12-03-2005 @ 13:07 :
Hoe bedoel je?
Het is een domme opmerking...

Hakuna 12-03-2005 14:16

Citaat:

Gimme more beer schreef op 11-03-2005 @ 16:11 :
Wat een kut-up...
Het probleem met die Postbank site schijnt nog steeds actueel te zijn. :D

Gelukkig heb ik daar (momenteel) geen last meer van. ;)

vichog 12-03-2005 14:29

Citaat:

Gimme more beer schreef op 12-03-2005 @ 14:21 :
Het is een domme opmerking...
Maar dan moet je wel kijken naar wie er begon (n)

Gimme more beer 12-03-2005 15:06

Citaat:

Cornel schreef op 12-03-2005 @ 15:16 :
Het probleem met die Postbank site schijnt nog steeds actueel te zijn. :D

Gelukkig heb ik daar (momenteel) geen last meer van. ;)

Ik heb ook nergens last van en het probleem is ook grotendeels opgelost. Alleen in de extreme pieksituaties willen de servers nog wel eens iets te loaded geraken en krijg je die foutmeldingen weer, maar er worden nog steeds servers bijgeplaatst.

Hakuna 12-03-2005 16:36

Citaat:

Gimme more beer schreef op 12-03-2005 @ 16:06 :
......, maar er worden nog steeds servers bijgeplaatst.
Waardoor de boel bij de Postbank nog verder overloaded raakt, en je steeds vaker foutmeldingen krijgt. :D

Dus uppen van dit topic zal voorlopig wel nodig blijven. :rolleyes:

Gimme more beer 12-03-2005 16:45

Citaat:

Cornel schreef op 12-03-2005 @ 17:36 :
Waardoor de boel bij de Postbank nog verder overloaded raakt, en je steeds vaker foutmeldingen krijgt. :D
Juist niet, lijkt me zo...

Hakuna 12-03-2005 16:54

Citaat:

Gimme more beer schreef op 12-03-2005 @ 17:45 :
Juist niet, lijkt me zo...
Normaal is dat ook zo, maarja het is ook niet voor niets...De Postbank. ;)

Over uppen gesproken. :o


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.