Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [GSM] raar bereik (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1084622)

Maryk 25-01-2005 21:25

[GSM] raar bereik

Sinds ik mijn telefoon (Ericsson T100, anderhalf jaar oud) een paar keer flink op een betonnen vloer heb laten vallen waarbij er steeds 'insert SIM' op het scherm kwam en ik mijn SIM-kaart dus weer goed moest doen (verschoven ofzo?) heb ik steeds minder bereik. Inmiddels ook thuis vaak niet :s
Ik vraag me af of dit door mijn telefoon of SIM-kaart komt, of gewoon aan mn provider (T-mobile) ligt. Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat het iets anders dan de provider is, maar het bereik is nu steeds wel heel slecht, dat heb ik nooit eerder gehad, vandaar.

Jolt 25-01-2005 21:29

Ik heb die telefoon ook, ook t-mobile, altijd probelemen ermee, geen bereik of minder bereik. Heb hem ook al een paar keer laten vallen.

Tril functie doet het niet, geluid ook niet meer.
Moet me maar eens een nieuwe halen.

Telefoon is gewoon ruk.!

Chilli Dude 25-01-2005 22:08

t-mobile heeft sowieso kut bereik :)

Dave Rhubarb 26-01-2005 05:35

Citaat:

Chilli Dude schreef op 25-01-2005 @ 23:08 :
t-mobile heeft sowieso kut bereik :)
In gebouwen heeft T-mobile idd minder beriek dan andere omdat de golf waarin hun uitzenden minder goed door gebouwen heen kan, maar ik moet wel zeggen dat ik met m'n nokia's 3210(ben)/3310(T-mobile) en 7650(t-mobile, nog nooit niet heb kunnen bellen oid..

Chloe Siere 26-01-2005 10:36

Ik heb debitel telfort en ik heb alléén thuis (bij mn moeder) geen bereik. Voor de rest heb ik overal in dit dorp wél goed bereik. Dus steeds als ik thuis ben kan ik niet eens bellen omdat het zo kraakt ed.

Ook al zoiets vaags :confused:

Hakuna 26-01-2005 18:12

Wat een mazzel dat ik op de meest onmogelijke plaatsen...bereik hebt. :cool:

Tja ik heb dan ook KPN. (y)

SneakyViper 26-01-2005 18:27

Het zou kunnen dat door het vallen elektronica in de telefoon beschadigd is en daardoor het bereik slechter is geworden. Als het bereik eerst ook al niet zo best was en het nu dus slechter is geworden, dan komen er dus steeds meer plaatsen waar je geen bereik meer hebt.
Totdat je zo weinig bereik hebt dat de term "mobiele telefoon" niet meer geld voor jou telefoon. :D

Ik heb Vodafone en heb ook nog geen plaats gevonden waar ik geen bereik heb.

Dat komt omdat KPN en Vodafone allebei nog het 900 Mhz netwerk in gebruik hebben naast het 1800 Mhz netwerk. Het 900 Mhz netwerk was er al eerder, bij dit netwerk zijn er minder zendpalen nodig om hetzelfde bereik te halen, maar het verbruikt wel meer energie dan de 1800 Mhz techniek. Bovendien gaan de 900 Mhz signalen beter door muren en dergelijke.

Maryk 26-01-2005 23:29

Tot die paar flinke valpartijen had ik overal bereik, nu steeds minder en minder. Ik kan haast nergens meer bellen en tijdens een gesprek valt mn bereik ook weg en kunnen mijn gesprekspartner en ik elkaar niet meer horen.
Tijd voor een nieuwe telefoon dus...

Hakuna 27-01-2005 00:39

Citaat:

krullevaar schreef op 27-01-2005 @ 00:29 :
.....Tijd voor een nieuwe telefoon dus...
Hoef je niet ver te zoeken. :rolleyes:

Klik maar eens op de smilie-----> :D

Sprinkle 28-01-2005 16:11

Heb dezelfde telefoon, de ene keer gaat-ie helemaal niet over en krijg ik daarna een berichtje dat ik een oproep heb gemist, smsjes die 2 dagen later pas aankomen.

Heb ook problemen met beltegoed opwaarderen, misschien dat iemand hier wat meer over weet ? Heb mijn DTMF-tonen aangezet, zoals mij werd aanbevolen toen ik vertelde dat mijn telefoon totaal niet reageerde op mijn keuzes in het keuzemenu van opwaarderen. Vervolgens lukte het wel, behalve bij de laatste stap van het menu. Het bevestigen van de ingetoetse beltegoedbon code. Heb mijn telefoon al laten nakijken bij hun technische dienst, maar die zeggen dat ze geen fout hebben kunnen vinden :s

Energie 28-01-2005 16:37

misschien ff naar de winkel brengen

Sprinkle 29-01-2005 00:07

Citaat:

Energie schreef op 28-01-2005 @ 17:37 :
misschien ff naar de winkel brengen
Citaat:

Sprinkle schreef op 28-01-2005 @ 17:11 :
Misschien dat iemand hier wat meer over weet ?

Heb mijn telefoon al laten nakijken bij hun technische dienst, maar die zeggen dat ze geen fout hebben kunnen vinden :s

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.