![]() |
zwangerschap en medicatie
Weet niet of ik dit topic hier mag openen maar anders verplaatsen jullie m maar.
mijn vraag is kan ik zwanger worden met de volgende medicatie : *Carbamazepine CF 200MG tablet *Acencoumarol CF 1MG tablet *Foliumzuur PCH 0,5MG tablet *Hydrochl Thaiz CF 25MG tablet *Captopril CF 12,5MG tablet *Simvastatine PCH 10MG tablet hoop dat jullie mij hier bij kunne helpen of ander site's wete waar ik andwoord op mn vraag kan krijgen. thanx you. |
Of je er een zwangerschap mee tegenhoudt, of de pil dan niet werkt, of dat je dan beter zwanger wordt?
Ik weet alleen dat foliumzuur geslikt wordt door vrouwen die zwanger willen worden, om een open ruggetje te voorkomen bij hun baby. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ga gelijk ff kijken..:) |
Voor dit soort momenten is een huisarts dé oplossing.
|
Citaat:
|
ok heb de bijsluiters geleze en alle 6medicijne zijn schadelijk voor n zwangerschap erg terleurstellend maar binnekort maar vragen in t ziekenhuis of er alternatieven zijn. dat zal misschien ook nog wel een jaar duren voor dat weer goed reageerd ectra..:(
|
Citaat:
Maar goed, als je het alleen wilt weten voor de nieuwsgierigheid, dan zou ik idd maar de bijsluiter lezen en je daaraan houden. Alleen als je wél zwanger wilt worden, moet je wel even naar de dokter. In sommige gevallen is je lichamelijke ziekte slechter voor het kind dan de medicijnen. |
Citaat:
Kom bes wel ff hard an me kinderwens is super groot. En betreft me handicap moet het wel lukken.. |
Citaat:
En ik had het qua ziektes niet over het opvoeden van een kind an sich. Een bloedstollingsprobleem is meestal een groter risico dan de medicijnen die je ervoor krijgt. |
Citaat:
Heb j meer info over boedstolling risico heb namelijk zelf "factor8"in me bloed en ter gevolg daar van n hersenbloeding gehad.. |
Citaat:
*komtie weer* Dat weet de huisarts zeker wel. Je zou ook gewoon kunnen zeggen dat je je er zorgen om maakt dat je in de toekomst problemen krijgt met je ziekte/medicijnen en een zwangerschap. Lijkt me toch een heel gewone vraag, of je nou nu, straks of later een kind wilt. |
Ikzelf slik ook carbamazepine en elke keer als ik bij de neuroloog kom wordt er op mn hart gedrukt dat als ik zwanger zou willen worden ik naar de geneacoloog moet en dat er een of ander schema opgezet moet worden voor die carbamazepine. Voor de rest zou ik als ik jou was even contact opnemen met je behandeld art.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:03. |