![]() |
Holland
Het land waar de ijzige kilte zo plots
verenigend de mens verwarmt Geen heuvel blijkt geschikt genoeg mij achter te verschuilen Waar zand van de stranden door winden beroerd beledigend de zee bestormt Geen mening ongehoord genoeg een rustplaats te bekuilen De rand van de rede, begin van het blauw, verdedigend, elk stukje land Geen vloedgolf blijkt gehaaid genoeg de mensen te begrijpen |
Geen vloedgolf blijkt gehaaid genoeg
Geweldige vondst. Verder vind ik het wel een mooi beeld: het doet me denken aan die typisch 17e eeuwe landsschapsschilderijen. Het is rustig, zonder extreme vorm of taalgebruik; het past eigenlijk wel bij Nederland. Volgens mij zitten er wel een paar foutjes in: - om mij achter te verschuilen - Waar zand van de stranden door wind (ik zou hier ev. van maken) wordt beroerd --> hierna of hier een komma zetten of aan het begin van de regel 'en', voor de verbinding lijkt me dat persoonlijk beter - Geen mening is (? eventueel) ongehoord genoeg om een rustplaats te bekuilen Maar misschien heb je dit ook wel bewust gedaan; dat weet ik niet. Ik vind het in ieder geval leuk om te lezen. Niet heel diepzinnig, maar gewoon een goede typering. Zoals ik al zei: net een landschapsschildering. |
bedankt voor je reactie!!
ik heb het wel bewust zo 'vaag' opgeschreven in zo weinig mogelijk woorden, ik wilde er taalkundig iets moois van maken, vandaar ook de beginrijm en dingen zoals de dubbele betekenis van be-grijpen e.d. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04. |