![]() |
Jarig
De klanken die behoren tot
een vrolijk-klinkend lied weerkaatsen in mijn oren alsof hij haar verliet, en toch Leek je zo gelukkig toen lichtjes van geluk weerschenen door roze-brandend en van liefdesmooi Ja, ķeder jaar stonden je ogen wat droever dan 't jaar daarvoor... En slechts langzaam begon ik te begrijpen dat ieder cadeautje al was uitgepakt, maar het mooiste dat je had gekregen nog niet eens opengemaakt had. |
mooi! juist het koele nog niet eens opengemaakt had, wat in eerste oogopslag hier helemaal niet schijnt te horen, maken de geoelens duidelijk die hier worden bedoeld.
je gebruikt erder geen flitsende woordstijlen, ergelijkingen of wat dan ook, maar dat lijkt me hier ook totaal niet nodig. Citaat:
|
als eenzaam klinkend en toch
Bij deze zin verandert het ritme ineens totaal; de omslag is hier wat te groot imo. droever Bedoel je hier niet droeviger? slechts langzaam Deze woorden vind ik niet zo bij elkaar passen. Verder is het een leuk gedichtje, speels woordgebruik en een leuke ontknoping (y). |
Citaat:
is droe_er trouwens taalkundig fout dan? |
Citaat:
Ik begrijp wat je bedoelt met die te grote omslag. Misschien kan ik van die laatste regel "Alsof hij haar verliet." maken? Ja, gewoon een beetje "gespeeld" met droeviger en vond droever leuk(er) klinken :) |
Ja, dan zou ik achter 'Alsof hij haar verliet.' 'En toch,' zetten, want dat is zeker mooi.
Droever stoorde me ook helemaal niet, maar ik vroeg me af of je een foutje had gemaakt of het zo bedoelde :). |
Oke, dankje :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37. |