![]() |
solian
Weet iemand wat het medicijn solian is en waarvoor het gebruikt word?
Ik heb een vriend waarvan ik weet dat er iets mis is met hem maar ik durf het niet vlakaf te vragen. Nu ben ik er net toevallig achtergekomen dat hij solian slikt... Iemand een idee waarvoor dit medicijn gebruikt word? |
"The poor efficacy and tolerability of conventional antipsychotic treatment in schizophrenia, together with discovery of the ‘atypical’ antipsychotic clozapine, led to the development of several other atypical antipsychotic drugs."
"We assessed the overall safety profile of amisulpride based on the results from 11 clinical studies performed in patients suffering from schizophrenia with predominance of positive or negative symptoms." "In patients with acute exacerbations of schizophrenia, the recommended dosage of amisulpride is 400 to 800 mg/day, although dosages 1200 mg/day may be administered." aldus verscheidene wetenschappelijke artikelen gevonden via scholar.google.com Ik denk dat je vriend schizofrenie leidt.. |
ja dat had ik ook al met google gevonden maar hij heeft echt niet de symptomen van schyzofrenie...
|
Citaat:
|
Solian (amisulpride) is een antipsychoticum wat idd veel gebruikt wordt voor mensen die schizofrenie hebben. Het onderdrukt/voorkomt psychosen.
Ik weet niet om welke reden die vriend van jou het middel gebruikt, maar medicijnen worden vaak voor meerdere doeleinden gebruikt. Soms wordt er ook puur alleen maar gebruikt gemaakt van de bijwerkingen die medicijnen hebben, wat wellicht een positief effect heeft op andere klachten. Maar toch wordt het voornamelijk voorgeschreven voor het tegengaan van psychosen. Sulpride: Eigenschappen Benzamidederivaat met anti-emetische, antipsychotische en gering sederende werking; het verminderd duizeligheidsklachten. Het wordt gerekend tot de atypische antipsychotica. Indicaties psychosen. Ernstige vormen van opwinding en angst. Manie. |
hallo,
ik ga niet akkoord met de gedachte dat het shizofrenie is. Solian wordt ook voorgeschreven voor mensen die depressief zijn en kampen met zelfmoordgedachten... Ik ken ook iemand die dat neemt en dat is haar reden waarom ze die moet innemen. groetjes |
Up van 5 jaar is slotje.
Als je zelf nog vragen hebt over het medicijn of opmerkingen kan dat in het medicijnentopic |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38. |