![]() |
my bloody valentine
best leuk hoor
maar ik vraag me af waarom ze altijd zo opgehemeld worden. kan iemand me uitleggen wat er zo briljant is aan my bloody valentine? iemand vertelde laatst één of ander saai verhaal over dat ze zo origineel waren blablabla. misschien was het toen redelijk nieuw maar dan nog, de invloeden zijn duidelijk. als ik hun video's bekijk denk ik gelijk sonic youth wat ook een grote invloed van ze is. en die duffe snol met dat kutkapsel doe mij maar kim gordon met hangtieten. |
tetten
|
Tettentettentetten.
Ik ken alleen het lied op de Lost in Translation soundtrack dus voor ophemelen zit ik nog in een veel te vroeg stadium. |
ik vind 't leuker dan sonic youth qua melodie, en loveless vind ik het best geproduceerde album ooit
|
leuker dan sonic youth? mietje. softie. pussy.
|
Citaat:
die sfeer goooeed |
ik vind het eerder gay. nou ja het is gewoon te duf voor mij.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
en pieter kan het weten want hij moet op zijn studie fluiten nabootsen!
|
fluitje van 'n cent
|
ja zo klonk ie wel ja :p
|
ik bedoelde ook niet dat 't makkelijk was, heb d'r +10 uur op gezeten, zo klonk ie inderdaad
|
Citaat:
|
Loveless > alles wat Sonic Youth heeft gemaakt bij elkaar opgeteld
|
Citaat:
volgens mij ken je ze niet zo goed Citaat:
|
Ik ken alleen Bullet For My Valentine.
Wat is het? Ik heb LIT niet zo nuchter bekeken dat het me opgevallen is. |
Citaat:
|
(zz)
|
Citaat:
En het was trouwens positief. Weliswaar ten opzichte van MBV, maar dat mag de pret niet drukken ;) |
Citaat:
Citaat:
|
ik vind jullie allemaal stom
MBV is duidelijk niet beter dan sonic youth. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ken heel sonic youth niet eigenlijk. maar mbv is wel 1 van mn lievelingsbands. ik heb loveless, maar eerlijk gezegd houd ik meer van isn't anything en ecstacy and wine, simpelweg omdat t wat minder suf is dan loveless. al waardeer ik dat op zn tijd ook wel. this is your bloody valentine is ook wel gaaf maar echt radicaal iets anders dan de rest van hun werk.
|
Citaat:
|
iedereen is verwend die naar sonic youth luistert en consorten
|
Citaat:
maar goed ik had wel verwacht dat jij ernaar zou luisteren. omdat je volgens mij vroeger placebo leuk vond en ik kende vroeger die hard placebo fans die allemaal steevast my bloody valentine, queen adreena, jack off jill en king adora luisterden. maar dat terzijde. misschien is mbv niet te suf, maar te zoet. maar ik luister ook mierzoete dingen. ik snap het niet meer. ik wilde weten wat er zo goed was aan mbv en nu weet ik het nog niet :( |
Citaat:
Citaat:
en NERD kan je op slsk komen :( |
Citaat:
kom er nog wel op terug. maar vanwaar de vergelijking? |
Citaat:
|
die stijl van de videoclips alleen al
en die semi-dissonantie in de noise gitaarspel is even simpel maar minder experimenteel |
Citaat:
2. Je vindt dat MBV van SY jat. 3. Je vindt MBV sucken. Wat klopt er niet? Relax, dr wordt zoveel gejat van goede formules... Dus blijkbaar ook van SY. Nahja, wtf, dr zijn meer bands die alles bij elkaar jatten. |
Citaat:
|
robin: maar dit is gewoon bar slecht gedaan
bands zoals room101, blonde redhead en heroface kan ik wel weer verteren en wat is swallow nou weer voor een ohwatzijnwearty nummer. ik vind die structuur met dat instrument erbij eerder lachwekkend dan origineel. je kan ook overdrijven. en die fade out is een giller. ze hebben toch wel een paar vadsige cliché's verwerkt hier en daar hoor. |
beste nummer
past ook rete goed in lost in translation machtige film oehhwieo |
Citaat:
bram: ok nieuw onderwerp. wat is er zo goed aan lost in translation? ik wacht btw op het moment dat je iets afkraakt wat pierre leuk vindt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
MBV heeft gewoon een stijl ontwikkeld die nooit meer zo goed is nagedaan. tuurlijk heb je ride en slowdive.
de productie van die albums was (en is nog) geweldig. Stemmen zo vervormen geweldig. Door de laag fuzz/ruis hoor je zoveel moois. |
slowdive - souvlaki komt wel in de buurt
|
Citaat:
ja in de buurt :) |
Citaat:
je noemt ech tzoveel dignen die zo subjectief zijn. waarom zou SY niet arty zijn, die eps van hun zijn dan om precies dezelfde reden net zo arty. en waarom zou een fade out niet mogen, dat is ook maar een idee wat jij hooghoudt en kwaliteit aan verbindt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb me eigenlijk nooit echt verdiept in my bloody valentine.
sonic youth vind ik ok. en dat album van slowdive moet ik eigenlijk nog een keer aanschaffen. |
Citaat:
|
Ik kan alleen Lovess en Isn't Anything.
En Isn't Anything vind ik persoonlijk leuker dan Loveless. -Sueisfine -Cupid Come (y) Het doet mij persoonlijk meer als Sonic Youth. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30. |