![]() |
[PHP] Probleem (MySQL)
Ik probeer voor mijn forum een functie te schrijven waardoor subfora omhoog/omlaag kunnen worden bewogen om zo in een andere volgorde op het scherm te komen.
Een voorbeeld van de code die ik daarvoor gebruik is dit: PHP-code:
PHP-code:
Oftewel: mijn queries werken wel als tussen elke afzonderlijke opdracht een reload zit, maar anders niet. Weet iemand misschien hoe dit kan komen en wat ik er aan kan doen? |
Er zijn 2 verschillende soorten queries.
1. Een die resultaten dingen opvraagt. Zoals bijv. SELECT 2. Een die wijzigingen in de db uitvoert, zoals INSERT of UPDATE Een SELECT query kun je in een result zetten, aangezien die ook result terug geeft. Een UPDATE, geeft (zover ik weet) nix terug maar voert alleen een opdracht uit in de db. Probeer het eens op deze manier. PHP-code:
|
Bedankt voor je reply.
Je hebt op zich wel gelijk, want bij UPDATE krijg je inderdaad geen result terug. Het is echter blijkbaar niet erg als je toch $result=mysql_query{$sql); schrijft, want er komt geen foutmelding en dit heb ik eigenlijk overal (fout dus). Maar goed, ik heb geprobeerd wat jij zei en het maakt eigenlijk niets uit. Het gekke vind ik nog steeds dat de queries het afzonderlijk op zich wel doen als ze maar niet samen... |
Dat is idd een beetje vreemd.
Probeer dit eens, en kijk of tie wat zegt. PHP-code:
Als dat het geval is moet hij dat zo weergeven. Ander zou ik het zo snel ook ff niet weten |
Je hebt ook nog gemengde queries
INSERT INTO * VALUES (SELECT * FROM *) |
Citaat:
zowieso vind ik het gaat dat iedereen die 'or die' constructie gebruikt (het wordt zelfs aangeraden vanaf de site, maar daar zal je het vast van gekopieerd hebben)... echt een stereotiep voorbeeld van slechte code (y) |
Citaat:
Gezien hij zelf heeft aangegeven dat "$result" geen verschil maakt, heb ik er niet opgelet. |
Bedankt voor jullie hulp.
Dit is hoe ik het nu heb 'opgelost': Ik heb het volgende helemaal aan het einde van de functie toegevoegd: PHP-code:
PHP-code:
Dus als ik meteen redirect, worden de veranderingen wel in de database opgeslagen, maar als ik iets te lang wacht, worden ze op de één of andere manier toch weer teruggezet naar de oorspronkelijke waarden. Heeft iemand hier een verklaring voor? |
:confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22. |