Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   lang achter elkaar door zingen. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=108584)

lady of the dark 28-05-2002 18:24

lang achter elkaar door zingen.

Ik ga van het zomer waarschijnlijk voor het eerst op straat optreden (er is nog niks zeker, maar ik hoop dat het gaat lukken) Maar nu mijn probleem, ik kan niet zo veel liedjes achter elkaar zingen, ik moet af en toe pauze nemen. Nou vroeg ik me af, hoe doen mensen dat die optreden?

anoukfanEvi 31-05-2002 13:16

:confused: Jaaa dat vraag ik me ook wel eens af. Het is natuurlijk wel zo dat als je je stem eerst heel goed opwarmt en je daarna allerlei mengseltjes (honingthee en water bijv) door je keel gooit, dat het dan beter gaat.....maar ik houd het ook nooit zo lang vol. Krijg vaak pijn aan m'n stem na ongeveer 6 liedjes (intensief) zingen.....jjaaaa dat komt (lijkt mij) omdat ik m'n stem niet goed gebruik, maar ook als ik dat wel doe(ademhalingstechnieken enzo) dan nog wil die niet. Ik weet niet of je nu hetzelfde bedoelt als ik of dat je gewoon over je conditie spreekt ofiets....maarja in ieder geval wel tof :D dat je (waarschijnlijk) gaat zingen op straat. Heel veel geluk d'r mee...Xje Evi

Balance 01-06-2002 18:43

ik kan best lang achter elkaar zingen, maar das gewoon een kwestie van goed ademhalen en daardoor je stem goed gebruiken.
als ik fout ademhaal krijg idd ook een zere keel, dus gewoon door je buik ademen! en ook niet gaan schreeuwen ofzo als je harder wilt zingen, maar het volume (jaja, wéér) uit je buik halen.
succes!

lady of the dark 02-06-2002 10:22

Citaat:

linda85 schreef:
ik kan best lang achter elkaar zingen, maar das gewoon een kwestie van goed ademhalen en daardoor je stem goed gebruiken.
als ik fout ademhaal krijg idd ook een zere keel, dus gewoon door je buik ademen! en ook niet gaan schreeuwen ofzo als je harder wilt zingen, maar het volume (jaja, wéér) uit je buik halen.
succes!

Dank je wel, ik zal het proberen!

maf fluitketeltje 02-06-2002 15:10

Dan doe je iets in je techniek niet goed, als je goed gebruik van je stem maakt kun je uren achter elkaar door ziingen.

heavinly 02-06-2002 19:43

hey trouwens even een vraagje over op straat zingen, dat mag toch niet zomaar, of wel? want ik wil dat ook een keer gaan doen, maar ik vroeg me af of je dat 'gewoon' mocht doen.

lady of the dark 04-06-2002 18:23

Citaat:

heavinly schreef:
hey trouwens even een vraagje over op straat zingen, dat mag toch niet zomaar, of wel? want ik wil dat ook een keer gaan doen, maar ik vroeg me af of je dat 'gewoon' mocht doen.
Je moet geloof ik een vergunning hebben, maar ik ga het samen met iemand doen die al wat jaren ervaring heeft, dus hij zal het wel weten.

heavinly 04-06-2002 21:19

Citaat:

lady of the dark schreef:

Je moet geloof ik een vergunning hebben, maar ik ga het samen met iemand doen die al wat jaren ervaring heeft, dus hij zal het wel weten.

Ja, was ik al bang voor.. kun je misschien posten hoe dat zit als je 't weet?

the Comebackkid 05-06-2002 21:16

in elke stad is dat anders, dat ligt aan de gemeentewetten! het zal wel staan in de APV algemene plaatselijke verordening, die kunnen ze op het gemeentehuis geven of ga gewoon naar de politiebureau van de stad waar je wilt gaan spelen. die weten het wel.

klein gek geitje 06-06-2002 13:15

wat maf fluitketeltje al zei.. dan is er iets mis aan je techniek als je dat niet lukt..

en nog wat als je dorst heb gewoon flesje water meenemen

lady of the dark 06-06-2002 18:18

Citaat:

klein gek geitje schreef:

en nog wat als je dorst heb gewoon flesje water meenemen

bedankt voor het advies! (ik was er nog niet op gekomen)

Swissiegirl 10-06-2002 13:16

Appelsap wil ook nog wel eens werken. Succes!

Tinkerbel_temp 11-06-2002 13:48

je moet in elk geval ( ook al zing je op straat ) versterking hebben anders heb je kans dat je te hard gaat schreewen om overal bovenuit te komen.
ik heb namelijk last van hetzelfde hoor!!!

oh ja neem geen fisherman's friend of andere troep,het verslapt namelijk je stembanden.

lady of the dark 12-06-2002 18:32

Citaat:

tinkerbel schreef:
je moet in elk geval ( ook al zing je op straat ) versterking hebben anders heb je kans dat je te hard gaat schreewen om overal bovenuit te komen.
ik heb namelijk last van hetzelfde hoor!!!

oh ja neem geen fisherman's friend of andere troep,het verslapt namelijk je stembanden.

dank je! *Gooit familie pak Fishermans Friend in de prullenbak*

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.