![]() |
De duivel... (dringend)
Heeft iemand ideetjes hoe ik in de klas zou kunnen werken rond 'de duivel'? (Liefst niet met teksten ofwel met een originele opgave..)
T probleem is dat ik slechts aan veel teksten kom maar met weinig werkvormen... EN/OF Wat is jullie mening? Is de duivel symbolisch? Hoe dan? Hoe interpreteren jullie 'de duivel' en 'exorcisme'..? thx |
Ik snap die eerste zin niet helemaal, hoe je kunt werken over de duivel? Hoe je erover kunt vertellen ofzo?
Over die andere vragen: Ik geloof in een soort duivel, een soort verspreider van het kwaad. Die mensen probeert aan te zetten tot verkeerde dingen. Ik denk wel dat het echte duivel idee, van een mannetje net zoals god alleen dan slecht, niet bestaat. Dat is dus meer symbolisch. |
"The origin of Satan" van Prof. Elaine Pagels is een verantwoord boek over de mogelijke ontstaansgeschiedenis van Satan.
Zie hier voor een beschrijving van dit boek op Amazon. Het boek is te vinden in de volgende bibliotheken:
Het boek is uiteraard wel engels. Verder is hier een e-book van Dr. Paul Carus over de geschiedenis van de duivel; weer in het engels en wellicht iets moeilijker, omdat het hier om een tekst uit 1900 gaat. (Let wel: alleen domme mensen denken dat oudere teksten niet goed zijn, omdat ze oud zijn). |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26. |