![]() |
mijngedichten??
ik dicht ook :cool:
hier een paar van mij om jullie kennis te laten maken van mijn schrijfseltjes Deze zijn al aardig oud, maar ik wil graag weten wat jullie vinden... :confused: Gekleurde dromen Zo nog midden op de dag Brandt de slaap vurig door mijn ogen Ik laat mijn hoofd zakken tot mijn armen En ben in dromenland gevlogen Kleuren dwarrelen in het rond Ze zingen een verwarrend lied Waarvan ik de melodie niet hoor ook de tekst versta ik niet de donkere kleuren vervagen ik voel de klank wordt lief en zacht de kleuren mengen samen tot jou gezicht die naar me lacht plots ben je weer verdwenen ik voel de angst in grijs en zwart ik wil je zoeken, ik wil je vinden maar word wakker met kloppend hart emotioneel het pluisje door de wind gedragen, hoog boven het water gekleurd grijsblauw 't dwarrelt naar de zon de mist, en weer terug aanschouwend deze vlucht van zo iets simpels, verschijnt verwatering in ogen van opgekropt verdriet klaar om eindelijk te stromen ...de waterval... de waterval klettert zijn water als woorden naar beneden de val als het verhaal wordt sprookjesachtig weergegeven bulkend stroomt het water heen sleept verdronken stenen die als verloren mee gaan door een gebroken spiegel tot de stroom het water troost de scherven tot fluweel helen de kalmte horend in de fluistering van sprankelend helder water ... |
En ben in dromenland gevlogen
vervlogen past denk ik beter tot jou gezicht die naar me lacht jouw gezicht dat naar me lacht Ik vind het gedicht in zn geheel wel mooi. -------------------------------------------------- aanschouwend deze vlucht van zo iets simpels, verschijnt verwatering in ogen van opgekropt verdriet klaar om eindelijk te stromen Ik vind het erg mooi wat je hier schrijft, maar ik vind de zinsafbreking er niet zo bij passen, net zoals in de eerste strofe. ----------------------------------------------------- bulkend stroomt het water heen sleept verdronken stenen die als verloren mee gaan door een gebroken spiegel hmm, ik vind deze strofe n beetje rommelig. Misschien omdat je hier dingen bij elkaar brengt die totaal niks met elkaar te maken hebben en dat het er niet uitkomt dat dat een geheel kan vormen. |
Ik vind de eerste en tweede mooi. Heb uiteraard nog wel wat puntjes van kritiek:
Gekleurde dromen Zo nog midden op de dag Brandt de slaap vurig door mijn ogen Ik laat mijn hoofd zakken tot mijn armen En ben in dromenland gevlogen Kleuren dwarrelen in het rond Ze zingen een verwarrend lied Waarvan ik de melodie niet hoor ook de tekst versta ik niet de donkere kleuren vervagen ik voel de klank wordt lief en zacht de kleuren mengen samen tot jou gezicht die naar me lacht plots ben je weer verdwenen ik voel de angst in grijs en zwart ik wil je zoeken, ik wil je vinden maar word wakker met kloppend hart Ik vind "brandt de slaap vurig door mijn ogen" niet helemaal reeël, je schept bij mij een wat verwarrend beeld. Ik zou 'in' in de laatse regel/eerste strofe veranderen in 'naar', maar dat moet je uiteraard ook zelf weten. 'ook de tekst versta ik niet' vind ik een beetje te simpel uitgewerkt vergeleken bij de rest van het gedicht. 'ik voel de klank wordt lief en zacht' ? Dat lijkt me geen correct Nederlands.. En 'jou' moet natuurlijk 'jouW' zijn ;) |
Citaat:
Ik voel, de klank wordt lief en zacht Ik voel: de klank wordt lief en zacht Maar dubbele punten in lieflijke gedichten passen niet zo. De komma of de : vervangen dat. Ik voel dat de klank lief en zacht wordt. IS zoals En ik weet, je houdt niet meer van me :) |
Citaat:
en de andere reacties, ik zal kijken wat ik verander. dat van die zin met ik voel de klank wordt lief en zacht, er moet misschien wel een komma tussen, ik zal kijken :bloos: |
ik kan ze niet meer aanpassen. maar ik heb ze wel veranderd, ..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13. |