Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   ideeen verliezen? NOOOO!! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1086585)

Skatanist 27-01-2005 18:25

ideeen verliezen? NOOOO!!

Ik ben bezig om een verhaal te schrijven met nog twee andere vrienden van mij voor een of andere wedstrijd, en op zich heb ik wel goeie ideeen voor het verhaal.
Maar ik vergeet ze best vaak. Dan denk ik van "jaaa, da's een goed idee, ga ik verwerken" en dan ben ik het na een tijdje alweer vergeten omdat ik andere dingen aan m'n hoofd heb.

Hebben jullie dit ook wel es? En wat doen jullie daaraan? klein boekje ofzo waar je je ideeen in opschrijft ofzo?? (ik kan trouwens nergens kleine boekjes vinden die je altijd mee kan dragen, iemand een tip??)

verder nog ideen ???

Zut Alors! 27-01-2005 18:28

Als je het vergeet, is het geen goed idee. Écht goede ideeen vergeet je niet, en anders zijn ze toch niet zo goed als je dacht.

niam 27-01-2005 18:29

Jezus. "Ik wil een topic openen, maar ik weet niet wat ik moet verzinnen"

Waar de hel slaat dit nu op? Moet ik nu dingen gaan zeggen als:

Schrijf het op je arm?

Koop een palmtop?

Draag een klein kladblok bij je?

Is toch zo logisch als dat rood rood is?

Sorry hoor, maar dit vind ik zo'n onzin.

I C U 27-01-2005 18:29

Als het echt een goed idee is, vergeet je het niet... :p Tjah, je kan het idd opschrijven. Verder zou ik het ook niet weten!

Edit: Zut was me voor... :)

Skatanist 27-01-2005 18:36

nounounou, agressief gedoe hier, sorry hoor.

en t gaat niet om supergrote ideeen, maar meer om kleine dingetjes die het verhaal interessanter maken. Of passages die in je opkomen en die je wilt gebruiken.

Ennatuurlijk blijven goeie ideeen hangen, maar toch.
het zou toch kunnen dat jullie truucjes daarvoor hebben?
vijandigheid hiero... pfff

niam 27-01-2005 18:38

Ja.

Ik kan er simpelweg niet tegen als mensen naar de bekende weg vragen, zoals ik er ook niet tegen kan als mensen rommelig getypte posts plaatsen.

En já, ik ben enorm cynisch op het moment. :)

Skatanist 27-01-2005 18:41

Citaat:

niam schreef op 27-01-2005 @ 19:38 :
Ja.

Ik kan er simpelweg niet tegen als mensen naar de bekende weg vragen.

heb je misschien wel gelijk in maar je weet maar nooit. Het zou misschien wel zo kunnen zijn dat mensen goeie ideen hebben. En me kunnen helpen.

Type 27-01-2005 19:00

Dat heb ik niet vaak, omdat ik niet schrijf vanuit ideeën, maar vanuit 'filmpjes'

Ik zie gewoon dingen gebeuren in mijn hoofd, en die woorden die komen vanzelf wel wanneer ik probeer dat neer te pennen. Woorden komen altijd spontaan.

Maar ik snap dat het frustrerend is ja...

LUH-3417 27-01-2005 19:37

Ik heb het best vaak. Als ik 's nachts een idee heb, ben ik te lui om uit bed te kruipen en het op te schrijven. Ik hoop dat ik het dan onthoud, maar meestal werkt dat niet zo. Opschrijven werkt nog het beste.

Een andere tactiek, voor als je in bed wilt blijven liggen, is associatie. Als je idee iets met een paard te maken heeft, en het woord 'paard' de volgende dag al genoeg is om je weer aan het idee te herinneren, kun je als volgt werken. Stel je hebt een rode tandenborstel en elke morgen poets je daar je tanden mee. Voordat je gaat slapen, denk/zeg je een half uur lang achter elkaar 'paard, rode tandelborstel, paard, rode tandenborstel', enz. Kans is dat je bij het zien van een rode tandenborstel de rest van je leven aan een paard denkt.

Maar pen en papier is vast beter.

LUH-3417

duivelaartje 27-01-2005 19:39

Citaat:

LUH-3417 schreef op 27-01-2005 @ 20:37 :
Ik heb het best vaak. Als ik 's nachts een idee heb, ben ik te lui om uit bed te kruipen en het op te schrijven. Ik hoop dat ik het dan onthoud, maar meestal werkt dat niet zo. Opschrijven werkt nog het beste.
Precies hetzelfde...

Roosje 27-01-2005 20:10

Ik ben ook lui, maar ik heb een blaadje naast mijn bed liggen:). Want ik wil nooit m'n bed uit:p. Idd, gewoon opschrijven dus. Maar ook wat men al zegt: Als het niet blijft hangen, is het niet een echt goed idee. Ik loop heel vaak een paar weken met een zin rond in mijn hoofd, en pas als ik daar een beetje iets omheen heb gebouwd, ga ik schrijven.

duivelaartje 27-01-2005 20:28

Ik wil niet eens m'n arm bewegen om een pen te pakken en m'n lampje aan te doen. Vind slapen toch leuker.:o

Zut Alors! 27-01-2005 20:39

Citaat:

LUH-3417 schreef op 27-01-2005 @ 20:37 :
Stel je hebt een rode tandenborstel en elke morgen poets je daar je tanden mee. Voordat je gaat slapen, denk/zeg je een half uur lang achter elkaar 'paard, rode tandelborstel, paard, rode tandenborstel', enz. Kans is dat je bij het zien van een rode tandenborstel de rest van je leven aan een paard denkt.

LUH-3417

Blij toe dat ik geen rode tandenborstel heb. :D

Type 27-01-2005 20:44

Citaat:

duivelaartje schreef op 27-01-2005 @ 21:28 :
Ik wil niet eens m'n arm bewegen om een pen te pakken en m'n lampje aan te doen. Vind slapen toch leuker.:o
http://gathering.tweakers.net/global/smileys/shutup.gif http://gathering.tweakers.net/global/smileys/shutup.gif http://gathering.tweakers.net/global/smileys/shutup.gif

duivelaartje 27-01-2005 20:52

Citaat:

Zut Alors! schreef op 27-01-2005 @ 21:39 :
Blij toe dat ik geen rode tandenborstel heb. :D
Ik heb wel een rode...:|

duivelaartje 27-01-2005 20:53

:o

niam 27-01-2005 20:55

Ik heb een goed geheugen. Ansich wel genoeg.

Vogelvrij 28-01-2005 14:37

Ik durf gewoon niet meer te gaan slapen als ik een idee heb:o Dus ik slaap altijd superslecht als ik met een verhaal bezig ben (waarom denk je dat ik "Hoe tijd verloopt" op het laatst een beetje heb afgeraffeld:p), want ik verzin altijd al helemaal hoe ik bepaalde passages wil schrijven en dan wil ik ze niet vergeten maar dat gaat natuurlijk niet. En opschrijven gaat ook niet, want dan kan ik alles net zo goed meteen gaan schrijven en dat duurt weer veel te lang.
Moeilijk, moeilijk:o

Maar ja, de écht goede ideeën vergeet je inderdaad niet;)

Uitzicht 28-01-2005 15:04

Ik ga van slechte ideeën uit en probeer dat tot iets redelijks uit te bouwen. Slechte ideeën genoeg.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.