![]() |
schimmelinfectie + menstruatie = help?
Ik heb sinds woensdag weer klachten van een vaginale schimmelinfectie. Ik heb hier vaker last van gehad. Daarom kreeg ik dit keer een kuur van 15 dagen (medicijnen om in te slikken, elke dag 1). Zoals altijd, is mijn vagina helemaal kapot gegaan, vooral achter, bij de ingang. En vanmorgen ben ik ongesteld geworden. Dus dat is weer dikke pret, met tampons in en uithalen.
Hebben jullie misschien nog tips/adviezen? Want ik zie het niet genezen als ik constant tampons erin en eruit haal, maarja. Maandverband wordt na een tijd ook een bron van infecties... |
Vet houden?
Maareuh, als je je maandverband telkens verwisseld is het geen bron van besmetting hoor. Dat kan alleen als je dat ding te lang laat zitten met al dat vocht en bloed. |
Klopt, maar het lijkt mij een hygienischer met een tampon. + dat de wondjes aan de buitenkant zitten, en dat er bij irritatie of infectiegevaar zo weer een schimmel zit. Wat dan mede door die maandverband komt.
|
Afwisselen? Dus niet of continu tampons (die je volgens mij sowieso niet constant in en uit doet, maar goed) of continu maandverband, maar half half...dus halve dag een tampon, halve dag maandverband. Ofzo?
|
Ik moet ze regelmatig verwisselen, omdat ik nu extra op de hygiene moet letten. Dus ik doe elke keer na 2 uur een nieuwe in, behoorlijk irritant trouwens. :|
Maar dat afwisselen is wel een optie ja. :) |
Mag je die pillen we slikken tijdens dat je ongesteld bent eigenlijk? k dacht van niet :confused:
|
Citaat:
|
ow oke, dan is dat alleen met zo'n 1-daagse kuur dat je dat niet mag :)
|
Waarom krijg je dat pillen?? Ik kan me herinneren dat er ook een zalf bestaat voor schimmel infecties.. Misschien moet je dat eens proberen....
Succes.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Tampon beter niet gebruiken als je last hebt van schimmelinfectie... Ik had het ook en mijn arts beschreef dat als 'de bacterieën toedekken met een warm donsdeken'. Beter maandverband (zo natuurlijk mogelijk?) en vaak verversen.
Ik heb ook de zalf gehad als middel, en bij mij hielp die ook goed. |
Citaat:
Als er weer een schimmelinfectie komt, na die kuur waar ik nu mee bezig ben, ga ik waarschijnlijk richting een homeopaat, aangezien ik van veel mensen heb gehoord dat dat wel werkt. |
Citaat:
Koop een vaginale douche (Etos, Kruidvat), paar druppels (6 a 8) Tea tree oil erin (te koop bij natuurwinkel maar ook het Kruidvat heeft het tegenwoordig), aanvullen met lauw-warm water en 1 a 2x in de week spoelen. Ik heb er sindsdien bijna nooit meer last van. Sterkte! |
Ik denk dat iemand die in 2005 (dat is 10 jaar geleden) dit probleem had, nu geen advies meer nodig heeft. Daarnaast is een vaginale douche potentieel heel schadelijk voor je vagina, en al helemaal met tea tree olie. Slecht advies dus.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47. |