![]() |
Té perfect? & Zware tranen
Kwil graag deze gedichten insturen naar dmdm.
ik zou graag commentaar van jullie willen haha Té perfect? Perfect zijn Slank, mooi Modellen Nergens een greintje vet Dat ik lelijk ben hoef je mij niet te vertellen Niet perfect Is niet bestaan Mezelf mooi vinden Accepteren wie ik ben Is mij ontgaan Obsessie voor slank Dun en mager Vet is een valse klank Mijn lichaam Steeds vager Langzaam maar zeker toch kapot gegaan In het ziekenhuis Mijn jeugd weggenomen Door een foute obsessie Accepteer wie je bent Laat jou dit niet overkomen ------------------------------------------------------------------------------------ Zware tranen Voorzichtig met huilen Zware tranen Doen stenen laten zakken Laten je vallen in nog diepere kuilen |
Die tweede is leuk. Alleen had ik 'laten' in de derde regel weggelaten, omdat 'doen stenen zakken' beter Nederlands is en duidelijker. Trouwens, gedichten voor dmdm moet je vóór 1 februari insturen en ik weet niet of je deze nog wel mag insturen nu je ze hier hebt gepost ...
|
Citaat:
Qua commentaar op je gedicht ben ik het met Halogeen eens. 'Doen laten zakken' vind ik geen mooi Nederlands. Ik denk ook altijd dat zulke zinnen gewoon incorrect zijn, maar dat weet ik nooit zeker. |
Citaat:
maarja..ik zie wel. vorig jaar had ik ook meegedaan en ook ergens mijn gedichten gedropt maar daar was toen niks van gezegd?! maarja bedankt voor de reactie en tip! |
die eerste..die is echt niet goed :S haha
maar ik heb er nog 1 maar ik heb nog geen titel! Rot slap nutteloos Bekend gevoel Overbodig Geen doel Recht op leven Is er niet Zonder doel kun je niet streven Naar een toekomst Vol gebeurtenissen En bloeiend leven |
Ik vind de tweede het leukste en zou die kiezen áls je iets instuurt. Vind trouwens ook dat je misschien wel die laatste zin moet veranderen, voor mijn gevoel is-ie te lang.
|
Citaat:
|
Zoiets als
Proberen je te verschuilen of Proberen ze te verschuilen ofzo? Ik weet niet hoor.. Maar nouja, 't is ook maar een voorstel ;) |
Dan staat er toch iets heel anders...? :o
|
Doen stenen laten zakken
Laten je vallen in nog diepere kuilen => Doen stenen laten zakken in steeds weer diepere kuilen ?? |
Ja, en er moet ook iets met kuilen in, maar dan wordt 't weer te lang..
Hmppf, ik weet 't ook niet hoor. Edit: die van Ave is wel goed (y) |
je eerste vind ik een beetje nietszeggend, je tweede daarentegen wel. ik denk ook dat de laatste zin en te lang en niet zo passend is. ik weet niet, ik vind de 1e 3 regels beter op elkaar aansluiten. ik zou bijna zeggen vallen diepe kuilen, maar goed. veel succes ermee :).
|
Boren oneindig diepe kuilen
kan ook nog. Dit is echt mijn inspiratie-topic, zeg :) |
Ik vind het tweede gedicht leuk en zou er zeker aan werken - net zoals in dit topic al wordt gedaan (Y) -. Het eerste gedicht is mij wat te expliciet en onzeker.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51. |