![]() |
Wat raad je een metalnoob aan?
Een maat van me heeft interesse getoond in metal, hij weet alleen nog zo goed als niets ervan af.
Ik heb hem eerst de genres etc. uitgelegd, en nu wil ik hem wat leuke bands aanraden om een goede basis te leggen. Slayer, Immortal, Emperor, Burzum heb ik natuurlijk al genoemd, en ook van andere genres wat dingen (Kreator en Korpiklaani bijvoorbeeld) alleen ben ik nu een beetje onzeker over wat ik hem nog meer aan moet raden. Dus, wat zou jij een beginnende metalluisteraar aanraden? |
The Sisters of Mercy
|
Gorgoroth, Deicide, Immortal, Behemoth, Iniquity (van dat growl karaoke), Vader, Cryptopsy, Enslaved, Meshuggah
you know the drill :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
leer'm headbangen op meshuggah :D
|
Ik zou beginnen met de grotere bands uit ieder genre. Ik vergeet er nu vast tientallen, maar het is een begin..
At The Gates In Flames Dark Tranquillity Death Carcass Emperor Immortal Morbid Angel Death Angel Kreator Pantera Slayer Testament Metallica Opeth Iced Earth Nevermore Machine Head Fear Factory Meshuggah Unearth Shadows Fall |
|
My dying bride is overigens meesterlijk live
|
Citaat:
Mocht je dan een (hardrock/metal) stroming gevonden hebben die jou het meest aanspreekt, dan kun je deze verder gaan verkennen. Deze werkwijze gebruik ik al jaren om aan mijn jazz/fusion en hardrock/metal muziek te komen. Dacht jij soms dat ik alles koop? :o |
@ kreator: thanks voor die netradio link, gaaf (y)
@ master of puppets: mooie lijst, erg handig. @Cornel: Ik koop wel alles ja, meestal gewoon op de gok ook :o blijkt dat ik een goed inschattingsvermogen heb :) |
arch enemy.
|
At The Gates, In Flames, Dark Tranquillity, Death, Carcass, Emperor, Immortal, Morbid Angel, Death Angel, Kreator,Pantera, Slayer, Testament, Metallica, Opeth',Iced Earth, Nevermore, Machine Head, Fear Factory',Meshuggah, Unearth,Shadows Fall
Deze en velen andere metal Cd,s zijn gewoon te huur bij de... www.cdr.nl Waarvan Pantera, Morbid Angel, Machine Head, Fear Factory en Meshuggah in dat lijstje voor een beginnende hardrocker zeker aan te raden zijn. :cool: Metallica spreekt gewoon voor zich, deze is zelfs bij de 'pop' liefhebber bekend. ;) |
Ik betwijfel of die maat dit kan gaan huren, hij woont in Australië.
Maar okay, hij heeft ondertussen al een redelijke waslijst (y) Meer is natuurlijk altijd welkom. |
mij hebben ze toch ook niet geholpen tijdens mijn "welke metalbands zijn er" -ontdek periode? ofzo :S
|
Citaat:
|
Citaat:
Metal forum en Hardrock forum Gelukkig verkopen ze in Australië ook Cd,s ,tenzij hij in de jungle woont. :D |
Citaat:
he wat? |
Citaat:
Ik heb er dan denk ik meer aan :o |
mastodon
anthrax dying fetus misery index eternal suffering exodus manowar |
Citaat:
metal forum en hardrock forum ...komen anders velen tientallen (Engelstalige) sites op het scherm waaruit hij kan kiezen. :o |
Australie, met puntjes op de 'e' ?
- Ja. Destroyer 666, met puntjes op de 'o'. En tja, Type O Negative, die moet je er ook bij vatten, blijft geniaal. |
begin maar met 2pac (Y)
|
|
Citaat:
|
he?:|
|
the Unseen (y)
|
Symphony X natuurlijk.
Opeth. Emperor. Moonsorrow. Amorphis. Ayreon. |
Straw Dogs
|
In Flames, Evergrey, Metallica, FF.
|
Death
|
Eerst beginnen met metallica natuurlijk, en anderskreator, of exodus
|
Citaat:
|
Children of Bodom?
|
Citaat:
|
Lamb of God, Napalm Death, the Haunted, Bolt Thrower etc. zijn ook redelijk makkelijk weg te luisteren voor de beginner.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dio
|
Black Sabbath moet ie ook horen. Duh.
|
om nu al te stoppen met te luisteren. nu kun je nog terug.
|
Citaat:
|
Een psychiater
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ot: Oude Helloween. (y) Of Metallica. |
Metallica