Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Internet] Ernstig traag (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1088103)

Afwezig 28-01-2005 22:34

[Internet] Ernstig traag
 
Hey,

Ik heb het volgende probleem; Sinds 2 weken geleden heb ik ontiechelijk traag internet. Het gekke daarvan is, is dat mn broer daar vrijwel geen last van heeft. Terwijl hij wel gewoon op dezelfde modem staat aangesloten. Vaak laden er hele gedeeltes van sites (vaak afbeeldingen) niet of de site wordt gewoon helemaal niet geladen. Dan verschijnt er de fout melding: "The operation timed out when attemting to contact www.website-adres.nl"

Wat ook vreemd is dat ik als ik een spel online speel nergens problemen mee heb, geen lag of wat dan ook. Downloaden doe ik ook op volle snelheid alleen het bekijken van internet pagina's gaat harstikke slecht.

Dus waarschijnlijk ligt het aan mijn computer, ik heb het 1 en ander uitgeprobeerd:
- netwerkkabel gecheckt op breuken, is niet het geval
- of ie er goed in zit, zit ie ook wel
- andere browser geprobeerd, gaat het ietsjes beter mee maar het is nog steeds slecht
- of mn broer aan het up of downloaden is, nee ligt het ook niet aan

Waar kan het aanliggen ??? Ik weet het echt niet meer, iemand tips/oplossingen ?

- Alvast bedankt

Hakuna 28-01-2005 23:05

Ik zou maar eens groot onderhoud en een flinke schoonmaakbeurt houden op jou PC. Waarschijnlijk is de harde schijf overvol geraakt door versnipperde bestanden. :eek:

1) Alle overbodige bestanden zoals foto's, downloads, muziek en teksten verwijderen.

3) Schijfopruiming uitvoeren.

2) Defragmenteren.

3) Software van modem, camera en printer opnieuw instaleren (wel eerst de oude software verwijderen)

Als alles goed is, moet jou PC weer sneller gaan werken. :)

Afwezig 28-01-2005 23:26

Citaat:

Cornel schreef op 29-01-2005 @ 00:05 :
Ik zou maar eens groot onderhoud en een flinke schoonmaakbeurt houden op jou PC. Waarschijnlijk is de harde schijf overvol geraakt door versnipperde bestanden. :eek:

1) Alle overbodige bestanden zoals foto's, downloads, muziek en teksten verwijderen.

3) Schijfopruiming uitvoeren.

2) Defragmenteren.

3) Software van modem, camera en printer opnieuw instaleren (wel eerst de oude software verwijderen)

Als alles goed is, moet jou PC weer sneller gaan werken. :)

Naah, mn PC is niet traag. Die loopt zo snel als een trein. Niets mis mee, kheb overigens nog 35 GB vrije schijfruimte over. En wat dat defragmenteren betreft daar geeft ie aan dat het niet nodig is.

Misschien heb je mn eerste post niet goed gelezen, mn internet is ernstig traag mn PC zelf niet.

freyk 29-01-2005 08:13

Plaats eens hier een hijackthis-log, Afwezig
(voor meer info zie [centraal] spyware & adware (3) )

Chilli Dude 29-01-2005 08:17

Citaat:

freyk schreef op 29-01-2005 @ 09:13 :
Plaats eens hier een hijackthis-log, Afwezig
(voor meer info zie [centraal] spyware & adware (3) )

denk eerder dat dat het is ja :) probeers eens andere browser zoals mozilla firefox

SaisPas 29-01-2005 12:44

Ik gooi het ook op Spyware. Veel problemen worden daardoor veroorzaakt.

Afwezig 29-01-2005 19:58

Andere webbrowser heb ik al geprobeerd maar boekte geen resultaat.

Citaat:

Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 8:56:56 PM, on 1/29/2005
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal Pro\avpcc.exe
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\system32\crypserv.exe
C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal Pro\avpm.exe
C:\Program Files\Sygate\SPF\Smc.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
C:\Program Files\Acronis\TrueImage\TrueImageMonitor.exe
C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe
C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal Pro\avpcc.exe
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Motherboard Monitor 5\MBM5.EXE
D:\RAM Idle LE\RAM_XP.exe
C:\Program Files\Windows ServeAd\WinServAd.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Windows ServeAd\WinServSuit.exe
C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
D:\steam\steam.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\WINDOWS\System32\cidaemon.exe
C:\Documents and Settings\Admin\Desktop\HijackThis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe irprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [CoolSwitch] C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PowerMenu] "%systemroot%\system32\powermenu.exe" -hideself on
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis True Image Monitor] C:\Program Files\Acronis\TrueImage\TrueImageMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Scheduler2 Service] C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\Smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [OfficeGuard RegChecker] "C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal Pro\ogrc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVPCC] "C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal Pro\avpcc.exe" /wait
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [MBM 5] "C:\Program Files\Motherboard Monitor 5\MBM5.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [RAM Idle Professional] D:\RAM Idle LE\RAM_XP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows ServeAd] C:\Program Files\Windows ServeAd\WinServAd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "D:\quicktime 6.5\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "d:\steam\steam.exe" -silent
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O15 - Trusted Zone: http://www.ftn2day.nl
O23 - Service: Acronis Scheduler2 Service - Acronis - C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: AVP Control Centre Service - Kaspersky Labs. - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal Pro\avpcc.exe
O23 - Service: Crypkey License - Unknown - crypserv.exe (file missing)
O23 - Service: KAV Monitor Service - Kaspersky Labs. - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal Pro\avpm.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown - C:\Program Files\Common Files\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall Pro - Sygate Technologies, Inc. - C:\Program Files\Sygate\SPF\Smc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service - Analog Devices, Inc. - C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe

freyk 30-01-2005 10:24

Citaat:

Afwezig schreef op 29-01-2005 @ 20:58 :
* hijackthis-log *
Ja, ik had dus gelijk...

Doe het volgende:
  1. Kijk eerst of je Windows ServeAd vind je software lijst
    (configuratiescherm -> software)
  2. Start hijackthis, scan en fix het volgende:
    C:\Program Files\Windows ServeAd\WinServAd.exe
    C:\Program Files\Windows ServeAd\WinServSuit.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [Windows ServeAd] C:\Program Files\Windows ServeAd\WinServAd.exe
  3. Klik dan op deze computer -> c-schijf -> mapje program files en verwijderd daar mapje Windows ServeAd


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.