![]() |
Ogenschijnlijk
Ogen-
schijnlijk sneeuwt de zon zacht alle onechtheid weer weg. Ver- dampt de liefde van hen samen. Zij die beiden dat niet konden en het water in het glas was zacht en teder opgedroogd. Hoger zou het toch niet worden. Ogenschijnlijk was het niets. Snel geschreven midden in een nauwelijks-slaap-nacht... Is het heel wazig? En lijkt het uberhaupt nog ergens op :| |
De eerste strofe vind ik iets minder, maar daarna.. Echt mooi, hoor(y) Je zinnen zijn allemaal van ongelijke lengte, er lijkt totaal geen regelmaat in te zitten, maar toch leest het super en zo.. En de inhoud vind ik ook mooi:)
|
alle onechtheid weer weg.
dit stukje vind ik te lang, dat is jammer. Maar verder vind ik het mooi, knap weer, zoals jij met weinig woorden zo treffend bent. |
ik ben het eens met re3m, ik zou dat stukje ook inkorten.
Citaat:
vooral je laatste strofe vind ik treffend, ik weet niet, het heeft iets. dit Ogenschijnlijk was het niets. zou ik zo Ogenschijnlijk was het niets. neerzetten, maar ik weet niet of dat passend is. of laat ik zeggen, ik denk deze regels zo. verder heb ik geen commentaar :). |
Bedankt voor de reacties :)
Ik heb alle onechtheid weer weg. Ver- nu over twee regels verdeeld, maar ik weet niet helemaal of jullie dat bedoelen. = zwart wit =: ik heb daar ook wel even over gedacht, maar ik wilde de nadruk meer op niets leggen. Of zo :) Blij dat jullie het toch nog treffend vinden, ik had het eerlijk gezegd na onrustig wakker worden écht heel snel even opgeschreven, en ben toen weer verder gaan slapen. Heb het daarna ook niet meer aangepast, misschien had dat wel gemoeten, maar ja. |
ik ben verliefd op het woord ogenschijnlijk :o
|
Het beschrijven van het doodgaan van een liefde vind ik erg geslaagd: niet al te moeilijk woordgebruik, de emotie spreekt er echt door. Qua woordgebruik vind ik het geen heel bijzonder gedicht maar het is wel mooi, weemoedig zelfs.
|
Ik hou niet zo van het woorden verknippen wat ik in een aantal van je laatste gedichten heb gezien, geloof ik.
" en het water in het glas was zacht en teder opgedroogd." Dit vind ik heel mooi (y) Wazig, zo kun je het noemen. Je kunt ook zeggen cryptisch :p Positief hoor :) Ik heb vanmorgen toevallig ook nog gedicht over iets dat verdampte. Maar dan niet liefde maar karakter. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15. |