Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   aupair (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1088497)

gekkie:D 29-01-2005 14:27

aupair

Okee mensen, ik heb even wat advies enzo nodig.
Ik wil volgend jaar au pair worden, maar ik weet nog niet waar :o
Ik denk aan: Londen, Parijs of Zuid-Frankijk. Wat denken jullie dat het leukst is? Of zal ik gewoon ienemienemutten doen...?

gekkie:D 30-01-2005 12:38

En denken jullie dat je snel een taal leert als je aupair bent?

gekkie:D 30-01-2005 18:36

:eek: Boehoehoe :( Niemand reageert op mijn toppic!!!!! :(

utopian me 02-02-2005 19:32

Ik ga deze maand waarschijnlijk nog weg als au pair! Welk land vind je het interessantst? Welke taal zou je graag willen leren? Het lijkt mij dat je de taal goed zult leren, je zit immers dag en nacht tussen de mensen die die taal spreken. Ik ga naar Londen, word deze week waarschijnlijk weer gebeld door een gezin (jaja, ben nog bezig met een gezin krijgen). Laat maar horen als je meer wilt weten!

Miracle 02-02-2005 19:46

Ik ben wel benieuwd via welke instantie je het wilt doen. :)

skip 02-02-2005 21:19

er was pas geleden ook een topic over au pair worden bij contact gezocht. dit ging specifiek over au pair worden in frankrijk, maar daar zullen misschien iets meer mensen antwoorden?

~SKIP~

gekkie:D 04-02-2005 15:33

Citaat:

Miracle schreef op 02-02-2005 @ 20:46 :
Ik ben wel benieuwd via welke instantie je het wilt doen. :)
Ik denk via Activity international

gekkie:D 04-02-2005 15:34

Citaat:

utopian me schreef op 02-02-2005 @ 20:32 :
Ik ga deze maand waarschijnlijk nog weg als au pair! Welk land vind je het interessantst? Welke taal zou je graag willen leren? Het lijkt mij dat je de taal goed zult leren, je zit immers dag en nacht tussen de mensen die die taal spreken. Ik ga naar Londen, word deze week waarschijnlijk weer gebeld door een gezin (jaja, ben nog bezig met een gezin krijgen). Laat maar horen als je meer wilt weten!
Leuk dat je ook aupair wordt! Waarom heb jij voor Londen gekozen om naar toe te gaan?

hasseltboy 04-02-2005 18:42

Het lijkt me handig vooraf de taal te redelijk te kunnen spreken.

utopian me 04-02-2005 19:01

Citaat:

gekkie:D schreef op 04-02-2005 @ 16:34 :
Leuk dat je ook aupair wordt! Waarom heb jij voor Londen gekozen om naar toe te gaan?
Ten eerste omdat Londen gewoon een geweldige stad is ;). Daarbij kan ik redelijk Engels en wil ik dat graag nog veel beter kunnen. Bovendien zijn er in Londen heel veel au pairs, wat me ook wel leuk lijkt met contact leggen.

Ik heb vanmiddag een gesprek gehad en dat wordt het gezin ook waarschijnlijk! Ga nu over 1 of 2 weken al weg :).

gekkie:D 13-02-2005 16:50

Citaat:

utopian me schreef op 04-02-2005 @ 20:01 :
Ten eerste omdat Londen gewoon een geweldige stad is ;). Daarbij kan ik redelijk Engels en wil ik dat graag nog veel beter kunnen. Bovendien zijn er in Londen heel veel au pairs, wat me ook wel leuk lijkt met contact leggen.

Ik heb vanmiddag een gesprek gehad en dat wordt het gezin ook waarschijnlijk! Ga nu over 1 of 2 weken al weg :).

Je zal inmiddels wel (bijna) vertrokken zijn! Heb je het via een organisatie gedaan? En hoeveel kinderen heb je?

Winner 13-02-2005 16:51

Kun je ook au pair worden als man? En als je niet van kinderen houdt stiekem eigenlijk?

utopian me 15-02-2005 21:34

Citaat:

gekkie:D schreef op 13-02-2005 @ 17:50 :
Je zal inmiddels wel (bijna) vertrokken zijn! Heb je het via een organisatie gedaan? En hoeveel kinderen heb je?
Overovermorgen ga ik! Over drie dagen ben ik gewoon voor een half jaar in Londen, eng joh! Ik heb net de reis geboekt. In het gezin is één meisje van 11.

Ik heb het inderdaad via een organisatie gedaan. Het is de eerste keer dat ik zoiets doe dus dat leek me wel fijn. Zo kan ik eventueel switchen van gezin als het echt niet gaat met een gezin en zij helpen je aan belangrijke dingen denken. Ook kun je hun tijdens het verblijf gewoon bellen met vragen enzo, dat vind ik ook wel prettig.

Weet je al meer over wat jijzelf wil?

kleinmeisje 18-02-2005 16:52

Citaat:

Winner schreef op 13-02-2005 @ 17:51 :
Kun je ook au pair worden als man? En als je niet van kinderen houdt stiekem eigenlijk?
Je kan aupair worden als man alleen veel gezinnen hebben liever een meisje en iemand die wel van kinderen houdt ;)

Winner 18-02-2005 22:06

Citaat:

kleinmeisje schreef op 18-02-2005 @ 17:52 :
Je kan aupair worden als man alleen veel gezinnen hebben liever een meisje en iemand die wel van kinderen houdt ;)
Een vrouwelijke R. Kelly ofzo dus.

gekkie:D 26-02-2005 16:47

Citaat:

utopian me schreef op 15-02-2005 @ 22:34 :
Overovermorgen ga ik! Over drie dagen ben ik gewoon voor een half jaar in Londen, eng joh! Ik heb net de reis geboekt. In het gezin is één meisje van 11.

Ik heb het inderdaad via een organisatie gedaan. Het is de eerste keer dat ik zoiets doe dus dat leek me wel fijn. Zo kan ik eventueel switchen van gezin als het echt niet gaat met een gezin en zij helpen je aan belangrijke dingen denken. Ook kun je hun tijdens het verblijf gewoon bellen met vragen enzo, dat vind ik ook wel prettig.

Weet je al meer over wat jijzelf wil?

En...? hoe is het tot nu toe?? Heb je lieve kids? Wat voor huishoudelijke klusjes moet je doen?
Ik twijfel zelf nog erg of ik naar Parijs of Londen ga.

hasseltboy 26-02-2005 18:15

Citaat:

gekkie:D schreef op 26-02-2005 @ 17:47 :
En...? hoe is het tot nu toe?? Heb je lieve kids? Wat voor huishoudelijke klusjes moet je doen?

Welke taal kun je beter?

utopian me 28-02-2005 09:02

Citaat:

gekkie:D schreef op 26-02-2005 @ 17:47 :

Het is ontzettend leuk allemaal! Wel vreemd natuurlijk om opeens in een vreemde familie te leven. Je moet echt je plaats nog vinden en wanneer je nou een beetje beneden verwacht wordt of dat je je beter terug kunt trekken. Het meisje is elf, soms best lastig (beginnend puberaal ;)), maar ik denk dat wanneer we elkaar beter kennen hebben het heel gezellig kan gaan worden.

Er komt twee keer per week een schoonmaakster dus echt veel in het huishouden hoef ik niet te doen. M'n dag is ongeveer als dit:
6:45: opstaan en snel even aankleden, daarna Olivia wakker maken.
7 uur: haar kleren brengen en thee brengen om te helpen met opstaan (tja, ik hoor het ook van andere au pairs, de kinderen zijn allemaal nogal verwend hehe). en vragen wat ze voor het ontbijt wil.
7:15: ontbijt voor Olivia hebben gemaakt en zelf ook wat gaan eten plus thee zetten.
Hierna maak ik de keuken schoon, ruim ik de kamer van Olivia een beetje op, doe ik een wasje en strijk ik een kwartiertje.
8:45: vrij!
16:15: Olivia komt ongeveer thuis, wat te eten en drinken voor haar maken, zorgen dat ze haar huiswerk maakt en in bad gaat. Na ongeveer twee uurtjes komen de ouders thuis, meestal help ik dan nog een beetje met eten klaarmaken. In de weekenden ben ik vrij.
Er zijn veel andere au pairs hier wat ontzettend gezellig is. Ik heb het hier echt ontzettend naar mijn zin :).
Als je nog vragen hebt kun je ze natuurlijk altijd stellen.

koekiemonstertje 18-03-2005 09:00

hallo hallo!

ik ben ook bezig om als au pair naar het buitenland te vertrekken voor een jaartje... ik heb het eerst zelf geprobeerd via www.aupair-world.net en www.greataupair.com
Bij die eerste leek het te gaan lukken na wat heen-en-weer-ge-email maar dat gezin heeft toch voor een ander meisje gekozen...

Ik ga ook naar Engeland om beter Engels te leren. Uit het verhaal van 'utopian me' blijkt dat zo'n organisatie wel relaxed is dus misschien moet ik daar eens kijken! Bij welke organisatie zit jij? Hoeveel zakgeld krijg en en wat moet je wel en niet betalen?

gekkie:D 04-04-2005 14:32

Ik vroeg me af of utopian me het nog steeds leuk vind en of het huis van haar gezin in het centrum zit of dat het echt nog een stuk rijden is van de leuke plekken in Londen.

miekmuis 13-04-2005 09:21

Is het via die organisaties ook mogelijk om au-pair te worden in een land als Amerika, Canada of Australië? Of is dit echt voor Europa?

maanmeisj 13-04-2005 09:31

Ja volgends mij is dat goed mogelijk, ik was een tijdje geleden bij een bijeenkomst in utrecht van een organisatie( Activity international) en die hadden een wereldwijd aanbod.

http://www.activityinternational.nl

miekmuis 14-04-2005 08:58

Hmm klinkt allemaal super leuk, MAAR, 200 uur oppaservaring vereist in de laatsts 3 jaar opgedaan. En dat heb ik niet. Ik ben 19, heb mijn rijbewijs, rook niet en ben een meisje, dus aan de overige eisen voldoe ik wel, maarja... (N)

utopian me 15-04-2005 19:33

Hee daar! Ik heb het hier nog steeds erg naar m'n zin ja, er is zo ontzettend veel te doen en m'n familie is heel leuk. Natuurlijk zijn er altijd momenten dat je niet weet wat je met iedereen hier aanmoet en dat je dingen van Nederland mist. Maar over het algemeen vind ik het super.

Tja.. m'n huis erg centraal.. Londen is vrij groot dus zo Londen inlopen gaat niet zo gauw en fietsen doen ze hier niet. Als ik naar Piccadilly wil doe ik daar ongeveer een half uur over. Het is allemaal heel goed te doen. Ik weet niet of je Londen een beetje kent? Je hebt bij de metro 6 zones, zone 1 is echt het centrum, zone 6 is ver van het centrum. Ik zit in zone 2 wat dus best dichtbij is.

Miekmuis, die 200 uur oppaservaring hoef je niet concreet aan te tonen. Je moet gewoon drie referenties van oppasadressen of toepasselijke stages/baantjes meegeven en dat lukt meestal wel lijkt me. dus als je graag wilt zou ik dit niet als reden zien waarom je het zou laten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.