![]() |
Pratend van tijd maar weer.
Handen blauw van koud en oud
of van jouw jaren min de mijne. Ik vraag mij af, wanneer het was dat wij gedag nog konden zeggen zonder ogen af te wenden. Of met gezicht gericht naar grond pratend van wat wij niet weten willen. Wanneer? Pratend van tijd en weer. Tijd gaat snel, soms snel genoeg, het is een koude dag vandaag. Maar, ik denk, dit min tien graden was koud genoeg elkaar te zien. Jouw spiegeling dan doorgegeven door een duizend ijskristallen, die zo een afstand van drie tegels en een beetje overbruggen. |
Wauw.
Ik begon met een wat verveelde zin, maar al na de eerste 2 zinnen was dat over. En ook vooral die twee vind ik heerlijk lezen. Eén dingetje: dat wij gedag nog konden zeggen vond ik een beetje vreemd toen ik het las, ging het dus overlezen en kwam tot de conclusie dat het wel kon. Maar 't blijft wel een vreemde zinsbouw voor mij. |
Zou je uit kunnen leggen wat je precies zo raar vind aan die zinsbouw? Ik laat vaak woorden weg in zinnen, waardoor je zou kunnen zeggen dat mijn zinnen raar geconstrueerd zijn. Hier dacht ik echter dat ik dat niet had gedaan.
Wat een snelle reactie, bedankt :). |
Waarschijnlijk omdat het op meerdere manier uit te leggen valt. En op een aantal manieren komt dat erg vreemd uit, daarom ging ik 'm ook overlezen.
|
ik vind dat zinnetje juist mooi. ik gebruik zelf ook nog wel 's rare zinsconstructies ;).
Citaat:
Citaat:
Citaat:
deze stukjes (oa) spreken mij wel aan, je gedicht op zich wat minder. je onderwerp is goed, niet alleen op zich, maar ook goed uitgewerkt. je beelden zijn leuk, oa zie boven. toch mis ik iets, maar mss is dat wel heel persoonlijk. |
Dat heb ik ook wel een beetje, sommige van jouw gedichten hébben echt wat, bij deze vind ik het lastiger om er iets in terug te vinden.
Of met gezicht gericht naar grond pratend van wat wij niet weten willen. Wanneer? Pratend van tijd en weer. vind ik verreweg de beste strofe. :) |
Oorspronkelijk was dit een brief, maar zulk soort brieven verstuur ik niet (we spreken elkaars taal niet eens).
Bedankt voor jullie reacties :). |
Het ontbreken van lidwoorden vind ik heel erg goed gedaan; het geeft het gedicht iets aparts. Je beschrijvingen en woordgebruik zijn erg goed, er is duidelijk over nagedacht (y).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53. |