Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Voor wat ga jij naar het voetbal (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1088585)

Mr.Oizo 29-01-2005 15:58

Voor wat ga jij naar het voetbal

Er zijn verschillende redenen om naar het voetbal te gaan, daarom heb je verschillende "soorten" voetbalsupporters, variërend van de analyticus tot de hooligan. Hierdoor hebben mensen verschillende redenen om naar het voetbal te gaan.
Niet alleen het voetbal, maar sfeer is bij veel supporters een belangrijk onderwerp in het stadion. Verder kan men vrienden hebben die men bijna alleen maar ziet in het voetbal stadion of kun je af en toe nog eens (als de wedstrijd tegen valt) een leuk meisje spotten. ;) Daarnaast heb je ook nog mensen die met rellen de sfeer proberen te "verzieken".

Dus daarom de vraag: waarom ga jij naar het voetbal? Je kunt meerdere redenen aanvinken. Als je meerdere redenen geeft, geef dan in procenten weer welke reden het belangrijkste / leukste is om te doen (bijvoorbeeld: 50% voor het voetbal, 30% voor sfeer en 20% voor sociale contacten).

Tofke_H 29-01-2005 17:16

Ik koos de bovenste drie... Lijkt me duidelijk waarom.
Alle ongeveer evenveel

RHCP_NAC 29-01-2005 17:20

Sfeer 75%
Bier 15%
Voetbal 10%

Ik heb de spanning van het voetbal bij sfeer gerekend.
Voor mij is voetbal sfeer en gezelligheid, als ik aan NAC denk wat voor mij dus voetbal is denk ik aan fakkels en sfeer, niet aan spel op het veld.

vijf 29-01-2005 17:50

voetbal zelf, voor me cluppie, niet voor de hamburgers, maar voor de frikandellen & het bier (vooraf in stad met mede-supp.in de stad en na de wedstrijd in de Bea)
en rellen... ach klaat geen medesupporters slaan... maar zoek ut niet op..

baas 29-01-2005 19:29

Voor Jatto.

Dizzee Rascal 30-01-2005 08:16

De eerste 3 (y)

Leonoor 30-01-2005 09:46

De eerste twee, maar toch vooral het tweede in combinatie mhet eerste (in die volgorde), als ik alleen voor het eerste zou gaan, dan kon ik het beter op tv kijken, daar zie je het toch iets beter en heb je ook nog de herhalingen. ;) Maar van de sfeer merk je op tv amper iets.

Niet dat ik zo vreselijk vaak naar het voetbal ga, maar goed. ;)

Tha-Theo 30-01-2005 11:44

Ik ga om mijn club te steunen. Zingen enzo dus, maar natuurlijk ook voor het voetbal... Ookal is dat een lange tijd ver te zoeken geweest :p

Gimme more beer 30-01-2005 11:48

Het voetbal zelf
Sfeer maken / zingen / je cluppie een warm hart toedragen
praatje maken met je maten
Bieren
Supporters van de tegenstanders uitdagen

Het laatste doe je sowieso op de tribune. Een beetje over en weer geschreeuw. Ik ben vrijwel nooit in de struiken te vinden, of er moet iets raars gebeuren. Maar een beetje uitdagen en bekvechten hoort er wel bij :P

Heel af en toe sta ik wel eens te kijken, als ze tegen arnhemmers vechten bijvoorbeeld. En uiteindelijk moet je dan ook maar uitkijken dat de ME niet achter jou aangaat.

Maar ik ben absoluut geen relschopper, hooguit een fanatiekeling.

Mr.Oizo 31-01-2005 19:30

Ik ga zelf ook voor de bovenste drie:
- Voetbal 50%
- Sfeer 35%
- Praatje maken met je maten 15%

Soms is dat laatste 10% en dan gooi ik die andere 5% ook maar bij een biertje ;)

number9 01-02-2005 19:48

Voetbal en sfeer.

Maar wat doet vrouwen spotten tussen de opties :s

S.C. Feijenoord 04-02-2005 12:22

Citaat:

number9 schreef op 01-02-2005 @ 20:48 :
Voetbal en sfeer.

Maar wat doet vrouwen spotten tussen de opties :s

Jij wilt zeggen dat je die tandloze wijven, met 40 kilo overgewicht, één oog, en oranje penenhaar niet heerlijk vind om naar te kijken?

Zelf kom ik vooral voor de catering naar de voetbal, niets is lekkerder dan koude kroketten en alcoholarm bier!

AJACIED 04-02-2005 17:03

zow vanavond weer ff langs de eagles, dichtbij huis dus ff loeren in de b-side altijd goed sfeertje

Al Pacino 04-02-2005 17:20

Om me club te steunen natuurlijk, wat een drama poll zeg.

Cero 04-02-2005 21:56

Het voetbal zelf. Alles wat om me heen gebeurt merk ik niet of weinig wanneer ik midden in een wedstrijd zit.

vijf 05-02-2005 10:35

Citaat:

Al Pacino schreef op 04-02-2005 @ 18:20 :
Om me club te steunen natuurlijk, wat een drama poll zeg.
je hebt ook mensen die geen favorite club hebben, maar wel naar het voetbal gaan hoor.

tss 05-02-2005 11:04

de eerste 2 opties

AGH 05-02-2005 13:53

Citaat:

AJACIED schreef op 04-02-2005 @ 18:03 :
zow vanavond weer ff langs de eagles, dichtbij huis dus ff loeren in de b-side altijd goed sfeertje
Oei, oei staan er Ajacieden naast ons?
Heb je ook meegezongen bij de kraker: 'Het zijn maar Velsense joden'?
Sowieso een prachtvondst; complimenten voor de bedenker van deze hit!

AGH 05-02-2005 14:30

Sfeer maken / zingen / je cluppie een warm hart toedragen
Het liefst sfeer maken, dat wil zeggen zingen over de onbekende rechtsback van Veendam die we in een rolstoel willen, vuurwerk afsteken en dan het liefst zo dichtbij de keeper, zoveel mogelijk terminale ziektes in één zin proppen, spugen op stewards, agenten of spelers die te dichtbij het hek komen en verder alles wat we zoal nog meer doen om ons cluppie een warm hart toe te dragen.

Sociale contacten / praatje maken met je maten
De bekende gesprekken.
Even vragen aan de gokverslaafden of ze nog wat clubkasten hebben leeggetrokken.
Drugsgebruikers: ‘Hai je nog wat?’
Tevens even vragen of ze hardgaan; belangstelling vinden ze altijd leuk.
Aan de leiders even vragen of er nog contact is met de Venlo Jongeren Kern.
Even de nazi’s begroeten, die mij op hun beurt weer op hun eigen wijze begroeten.
Eventueel de zoveelste discussie beginnen over hun ideeën; waar we toch nooit uit komen.
Daarna even naar extreemlinks om te vragen of er onlangs nog wat gekraakt is.
Richting de oude garde om te kijken hoe het met de kinderen gaat.
De kampers voor de handel.
En de Molukkers om even stoer te kunnen kijken.

Bieren / hamburgers eten
Heel weinig eten, veel drinken en teveel hasj, coke en pillen.

Vrouwtjes spotten
Normaliter ga ik naar wedstrijden van andere clubs om sensatie te spotten, maar sommige clubs herbergen nu eenmaal meer mooie vrouwen dan lelijke, dikke relschoppers dus wat dat betreft kun je sowieso aan je trekken komen bij Vitesse, Willem II en PSV. Ik ben nog steeds op zoek naar die ene mooie vrouw in mijn eigen stadion.
Andersom spotten vrouwen natuurlijk ook graag dronken, op relbeluste, slecht geklede, domme voetbalsupporters om kinderen mee te krijgen.

Supporters van de tegenstanders uitdagen / rellen
Alleen als we in de meerderheid zijn.

Ik heb verder toch niets te doen
Sowieso het motto van elke voetbalsupporter.
Als we iets beters te doen hadden gehad met ons leven waren we niet elke vrijdagavond in een koud stadion te vinden om samen met de andere twintig supporters naar slecht voetbal te kijken.
En de spelers weten het ook als ze het uitvak komen bedanken en bij zichzelf denken: ‘Daar heb je die kanslozen ook weer….leuk dat ze er zijn!’

Anders namelijk........
Geld verbrassen.
Niets is mooier dan van te voren weten dat je geld en een vrijdagavond vergooit om het vervolgens toch gewoon te doen; elke week weer opnieuw.

Het voetbal zelf
Nèh…. Ik hou niet van voetbal.

Suusjuhh 10-02-2005 00:46

55% Het voetbal zelf
40% Sfeer/club steunen
5% Sociale contacten

vrijgezel 12-02-2005 10:47

de 1ste 2

Marloeske 12-02-2005 15:10

Voor 't voetbal zelf natuurlijk.
Maar ik ga dr niet alleen heen.. Dus ook voor de sociale contacten ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.