![]() |
het verleden, de toekomst en het heden
‘Je kijkt door me heen,’zeg ik lichtelijk verwijtend.
Zijn mondhoeken krullen een beetje omhoog. ‘Nee,’zegt hij. Zijn blik lijkt zijn verte te verliezen, zijn ogen kijken dromerig naar de mijne ‘Nee, dat doe ik niet.’ Ik laat zijn hand los. ‘Wat doe je dan?’ Mijn lichaam doet een stapje terug. ‘Blijf bij me.’ Is het enige antwoord. Ik laat mijn hand pakken en vraag opnieuw: ‘Waar keek je naar?’ ‘Naar het verleden, de toekomst…’ ‘Het heden?’ Langzaam knikt hij. ‘Vertel.’vraag ik en knijp zachtjes in zijn hand. ‘Wat zie je?’ Langzaam bevochtigd hij zijn lippen en weer heb ik het gevoel dat hij mij vergeten is. ‘Ik zie jouw lach de eerste keer dat ik je zag en ik voel jouw lippen toen ze de mijne voor het eerst gevonden hadden. Ik raak de herinneringen aan van de keer dat jij in mijn jas wegkroop en ik kus de tranen weg van je wangen toen je niet meer wist hoe het verder moest.’ Verbaasd zoek ik zijn ogen, probeer zijn weggevaren blik weer te vangen. Het lukt niet. Regendruppels vallen verloren op onze verstrengelde handen, de late avond zon werpt zijn laatste zonnestralen door de wolken heen op zijn gezicht. ‘Nu is er enkel nog geluk en wil ik met je dansen.’zegt hij zacht. Vertwijfeld druk ik me tegen hem aan en wiegt hij me heen en weer op de onhoorbare maat van de muziek. ‘En de toekomst?’ Liefdevol en verwonderd kijkt hij naar het hoofd dat onder hem haar blik naar boven heeft gewend. Ik zie mijn eigen gezicht in de lichtjes van zijn ogen. ‘In de toekomst,’begint hij. ‘In de toekomst zal het alleen maar beter worden.’ Besluit hij dan tevreden en drukt een klein kusje op mijn neus. Mijn mondhoeken liften nu ook omhoog. ‘Dan is het goed.’ |
:bloos:
Mag ik, in alle bescheidenheid, opmerken, dat je enige inspiratie uit onze relatie hebt opgediept voor dit ontroerende en herkenbare verhaal? ;) (k) Changy |
Citaat:
|
:bloos: :bloos: :bloos:
Lief eekhoorntje... Changy |
Citaat:
|
*kwijl kwijl..*
Ik vind het mooi..:) Anki |
*kwijlt mee*
Lief. |
Ik had geloof ik nog niet gezegd dat ik ook aan het kwijlen was... ? Goed, hier issie dan: *kwijl kwijl* ;)
|
Ik hou niet van kwijlen, maar ik vind hem wel supermooi en lief(y)
Doe jij trouwens geen spatie achter een aanhalingsteken? Niet dat ik het kei fout vind of zo, maar viel me gewoon op:o |
Mooi alleen de titel moet in een ander volgorde:
Het Verleden, het Heden, de Toekomst (Het word op Letteren steeds vager) |
Hm... ik vind dat het heden wel op de laatste plaats van deze opsomming mag. Het gaat hierbij namelijk niet zozeer om het zetten van drie begrippen in chronologische volgorde, alswel het apart zetten (lees: op de laatste plek zetten) van 1 van die begrippen.
Het heden is waar het meisje de jongen naar terug wil brengen, het verleden en de toekomst lijken de dingen te zijn, die de afwezige blik van de jongen verklaren. Het heden is dus misschien op dat moment de beste sfeer om in te verkeren, en iemand met charisma zet nu eenmaal datgene wat hij steunt achteraan in de opsomming. Uhuh, had zin om eens moeilijk te gaan doen. ;) Chan |
Ik ook.
|
:D (y)
|
Ik vind het wel aardig. Niet een hoogstandje, maar ook niet slecht.
Het begin vind ik wat standaard en simpeltjes. Het einde daarentegen vind ik wel mooi! Er zitten zeker een paar goede zinnen tussen.(y) Je gebruikte woordenschat vind ik wat simpel, ik ben wat meer van je gewend.;) Ook krijg ik geen beeld voor me, alleen bij de regendruppels en de zonnestralen, maar de rest is voor mij een zwart vlak. Jammer, ik had het graag willen zien... |
Citaat:
|
Citaat:
ik deel de mening echter wel met 'duivelaartje'. hoe hij bedoeld is.. leuk, maar dat had je er nite bij gezet. de mensen lezen hem zoals ze hem lezen en niet zoals jij wilt dat ze het lezen. |
Citaat:
:o |
Geen literair hoogstandje inderdaad. Vond het eerlijk gezegd niet al te lekker lezen.
Maar alles wat jij en Timo voor elkaar schrijven moet ik per definitie goedvinden :p, dus in dat geval (y). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28. |