![]() |
Antillen verbieden gangsterrap
Antillen verbieden gangsterrap
Bron: De Telegraaf Op de Nederlandse Antillen heeft minister van Telecommunicatie Omayra Leeflang een verbod ingesteld op het draaien van ongecensureerde gangsterrap via radio of tv. Het verbod staat in een gedragscode die deze week is opgestuurd naar alle eigenaren van een zendvergunning op alle eilanden van de Antillen. In die code staat dat het verboden is teksten die beledigen, bedreigen of aanzetten tot haat, uit te zenden. Minister Leeflang legt doelbewust een link tussen de rapmuziek en gebeurtenissen zoals onlangs in Rotterdam, waar een Antilliaans meisje slachtoffer werd van een massaverkrachting door een jeugdbende: ''In die zaak zitten alle kenmerken die je ook in de teksten van gangsterrap terug ziet. Dat wordt door de jeugd overgenomen.'' Om te controleren of de bijna 30 radio- en televisiestations van de Antillen zich aan de code houden, wordt een kliklijn ingesteld. Zou dit helpen? |
Hiep hoera, Amerikaanse toestanden.
|
Je kan die minister van alles verwijten, maar een goede smaak in muziek heeft ie duidelijk wel. :D
|
Damn, ik wou er net mijn nieuwe east-grunningse gangsta rap cd uitbrengen :(
|
Zul je net zien dat die gangstas allemaal klassieke muziek gaan maken met provocerende teksten.
|
Citaat:
|
Gangsta hip hop jeweettoch :cool:
|
geen duet meer voor joostje en makelville :(
|
Ja, joostje, kom maar op met een dis :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hij moest zelfs huilen :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat soort extreem radicale ( :rolleyes: ) denkbeelden zijn aan jou natuurlijk niet besteed. |
Als het om gangstarap gaat ben ik helemaal voor een verbod! :)
|
Geweldig (y)
Nu nog hier een algeheel verbod op die zielige troep op MTV/TMF/Box en ik ben helemaal tevreden. |
Citaat:
|
Citaat:
Dáár krijg ik nu moordneigingen van. |
Hehe, die ook ja :D
Mijn broer en ik wedden regelmatig om een biertje op hoeveel zenders er negermuziek te zien zal zijn en het is vrijwel altijd twee van de drie of drie van de drie :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
wtf, zinloos
|
Kut man en het is vaak ook nog van die goede muziek :(
|
Citaat:
|
Wedden dat de regering binnen no-time 50+ dreigraps hebben ontvangen :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik stel voor dat de Antillen voortaan ook al het WC-papier verplicht laat bedrukken met "vrijheid van expressie" erop, zodat hun waardering ervoor goed duidelijk wordt
|
Citaat:
hoe kom je daar op? |
Citaat:
|
Als dit de oplossing is, mag die kerel van mij de nobelprijs voor de vrede op komen halen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een hekel aan rap hebben, getuigt niet alleen van een slechte muzieksmaak maar ook van kortzichtigheid. Natuurlijk lijkt het mij ook niet aannemelijk dat weldenkende mensen met groot plezier luisteren naar van die goudtandnegers en 50-cent-figuren die rappen over hun drugsmaffia en moordpartijen, maar met rap als genre op zich is helemaal niets mis, zeker niet als je er de humor wel van inziet.
|
Wat een onzin. Anderzijds is het wel een uitkomst. Geen 50 Cent of Eminem meer op tv.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:d
|
Daarom weet ik dus ook dat echte hiphop inderdaad weinig te maken heeft met de troep die je tegenwoordig het grootste gedeelte van de tijd ziet op TMF. Daardoor krijg je nu niet bepaald een positief beeld van negers. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je zit met een groepje vrienden, hebt het liefst al wat bier op. Eentje pakt de afstandsbediening en zet de tv aan, geeft de afstandsbediening door, 10 seconden wachten en als er een neger in beeld komt moet de persoon die de tv aan gezet heeft bier atten. Zo niet dan zapt degene met de afstandsbediening, geeft afstandsbediening door wacht weer 10 sec. enzovoort |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57. |