![]() |
amerikanisering
wat vinden jullie van de amerikanisering?
|
waar maak je je druk om het enigste wa klote is da je veel vette mense ziet.
|
Het aantal dikke mensen in Nederland baart me wel wat zorgen. :|
|
|
Kut. Het kleine beetje Nederlandse cultuur dat nog over is, wordt als ware opgeslokt door de dominante Amerikaanse/Britse cultuur.
|
ik vind dat dus ook de nederlandse cultuur is toch zonde als alles waar we zo hard aangewerkt hebben verdwijnt??
langzamer hand....straks weten onze kleinkinderen niet beter als de mac donald cultuur |
wat versta je dan zoal onder de 'nederlandse cultuur'? een cultuur is toch iets levends, iets stromends? dat een cultuur veranderd lijkt me geen probleem. invloeden van buitenaf hebben we altijd al gehad (denk aan allll onze franse leenwoorden ed). wel kun je je afvragen of de invloed die amerika momenteel lijkt te hebben wenselijk is.
|
daar ben ik het mee eens...
maar tot hoe verre moeten ze gaan?? zij hebben namelijk een beetje het gevoel dat alles van hen is! daar kan ik niet tegen :s |
Aaaah ik ga daar later wonen jonge. :D Staat in mijn planning iig. Ik was daar iets van 6 jaar geleden ofzo geweest weet je. 2 weken. Damn wat een eten daar. Een small portion equals een large hier. :p We konden niet eens zoveel op dus deelden 1 maaltijd met zn drieen. Serieus... wel goedkoop dat eten daar. :) Maar ik was daar echt wel veel aangekomen!!
|
Het boeit me echt helemaal niets. :)
|
ik vind het heel leuk om al die menigen te hooren ben ik echt even benieuwt naar hoe jullie daar over denken.... :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat lief, ze rolleyed.
|
ik bedoel gewoon te zeggen: zijn jullie het eens met deze enorme macht die amerika heeft???
en dan niet aleen ivb met nederland? ????????????????? :) |
Citaat:
|
Wat een onzin.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit topic mag ook wel weg :| |
Zolang de politiek maar niet Amerikaniseert.
|
ja ik ben dan wel rechts maar bush mag ik niet echt
|
zolang ieder zn eigen mening maar kan en mag uiten
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
heej weetje als je het niet interesant vind ..he?? hoef je er niet op te reageren hoor>??? begin gewoon enven een topic over een onderwerp wat jou intereseert oke? |
amerikanisering :rolleyes:
tsjeempie, die coca-cola productie stijgt hier idd boven mate..schrikbarend gewoon. |
dat vind ik een plus punt van amerikanisering
ben dr verslaaft aan.... tja maar we krijgen wel te dikke mensen das dan minder aan die mac donald cultuur... ook hebben we goede dinggen over genomen kijk wij gaan er daar door niet sterk op achter uit ... ben aleen bang dat het ego van the states te groot word ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Niet alle producten en gewoonten die in Amerika gebruikelijk zijn en in Nederland ook, zijn gevolgen van amerikanisering.
|
nee mee eens maar sommige overduidelijk wel..!
enne ojah cola is mijn verslaving daar kan ik niet zonder ik bepaal zelf of het een plus punt is of niet |
Citaat:
|
Ik vind dat amerikanisme maar niks. Stomme imperialisten zijn het.
Vind die bush ook een oorlogszuchtige freak. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind juist de stigmatisering van dikke mensen een probleem van tegenwoordig. Iedereen die dik is moet maar op dieet en het is allemaal eigen schuld. Nee mensen, ik ben dik en zo ben ik geboren. Aanleg heet dat. Laten we dat eerst maar eens veranderen in onze cultuur, dat gezeur over dikke mensen. |
Citaat:
|
Citaat:
Zo makkelijk om dat te zeggen voor mensen die zelf geen gewichtsproblemen hebben :mad: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ken een meisje dat altijd enorm aankomt als haar schildklier sloom is, en als haar schildklier te snel wordt wordt ze echt mager (echt niet mooi). Ze heeft hier ook een hekel aan maar ze heeft geen controle over haar lichaam. |
Citaat:
|
Citaat:
En is het ook de schuld van kleuters die dik worden omdat ze alsmaar frisdrank van hun ouders krijgen zodat ze ophouden met zeuren? Kijk het grootste deel kan er waarschijnlijk wel wat aan doen... maar ik vind niet dat je de mensen met een schildklierprobleem hierop kunt aanspreken. Het is hartstikke kut voor ze en om daar nou op afgerekend te worden. Alsof het al niet erg genoeg is om zo dik te worden en er geen controle over hebt (dieten helpt bijv. echt niet behalve een anorexia dieet natuurlijk). |
Citaat:
Verder geldt er voor kinderen ook de verantwoordelijkheid van de ouders. Ik begrijp verder wel dat mensen met schildklierproblemen of een laag metabolisme dikker zijn, maar vaak doen ze zelf alsof ze "er niets aan kunnen doen". Dat is natuurlijk larie. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
1 [psych.] ontwikkelingsstoornis in de hersenen, zich bij personen uitend in een moeilijk contact maken met de omgeving Citaat:
|
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13. |