Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   schaatsen met helm (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1088788)

Jochem12 29-01-2005 19:51

schaatsen met helm

wat vinds jij moeten schaatsers een helm op, of niet

PV 29-01-2005 20:57

naar aanleiding van de val van Van Velde bedoel je? (van de val van Van, wat een mooie zin :s)

Ik weet het niet. Aan de ene kant zie je die shorttrackers er mee schaatsen en zij lijken er weinig nadeel van te hebben.. aan de andere kant gebeuren er voor zover ik weet vrij weinig ongelukken bij het langebaan schaatsen. Bij shorttrack kom je veel sneller in aanraking met een ander en ga je waarschijnlijk ook sneller onderuit..

Dus tja, ik neig naar "nee".

Stradivarius 30-01-2005 19:19

alleen op de sprintnummers misschien? daar moeten namelijk meer risico's genomen worden om niet teveel te verliezen. op langere afstanden zijn de bochten niet meer zo belangrijk, qua topsnelheid.

denk ik... :bloos:

Gimme more beer 30-01-2005 19:56

Als een helm geen negatieve gevolgen zou hebben, zouden er al meer mee schaatsen. Nee, ik denk niet dat een helm echt nodig is, misschien weer eens kijken naar de bording.

Tofke_H 31-01-2005 10:15

Ik ga aan de kant van "neen" staan. Ik begrijp dat veiligheid belangrijk is, maar als ik naar de beelden kijk van die ene val dan bedek ik me waarom die opvangkussens zo van plaats verschoven, en daar onder een harde ondergrond was te vinden. Ik ben voorstander om eerder daar iets aan te doen, dan een helm bij schaatsen

M-Leentje 31-01-2005 11:51

Citaat:

Tofke_H schreef op 31-01-2005 @ 11:15 :
Ik ga aan de kant van "neen" staan. Ik begrijp dat veiligheid belangrijk is, maar als ik naar de beelden kijk van die ene val dan bedek ik me waarom die opvangkussens zo van plaats verschoven, en daar onder een harde ondergrond was te vinden. Ik ben voorstander om eerder daar iets aan te doen, dan een helm bij schaatsen
Ik ben het daar helemaal mee eens.. Ook omdat een helm niet altijd veiliger is! Het zou idd helpen als er wat aan de boarding gedaan zou worden. Ze hebben alternatieve systemen bedacht om te gebruiken, maar dat schijnt heel duur te zijn. Toch neig ik voorlopig naar nee.

Stradivarius 31-01-2005 15:33

ijs is toch ook hard :o

BananaSplit 31-01-2005 18:44

Ja, eigenlijk wel.
Dat is ook zo met fietsen, ben in de Eifel omlaaggestort zonder helm.
Erg belangrijk als je op je gezicht gaat.

Michiel55 25-03-2006 18:32

Het kan toch geen kwaad om een helm te dragen, als je iets bezeert ben je tenminste beschermt. Als je je niet bezeert dan was je tenminste beschermt geweest.

Tijdens het autorijden kan het ook geen kwaad, want zelfs met een airbag kun je nog gewond raken, als je beide gebruikt is er een nog kleinere kans op hoofdletsel

MightyDuck1 26-03-2006 00:41

Onzin (n)
Er valt tegenwoordig bijna niemand meer, en als er iemand valt dan komt diegene tegen de valkussens op en die zijn veilig genoeg.

MC Bobie 26-03-2006 08:58

Ik denk dat je wel veel nieuwe records ga krijgen. Doordat die schaatsers allemaal 'tijdrit-helmen' gaan gebruiken is hun luchtweerstand veel lager..

Sketch 26-03-2006 14:01

Citaat:

Michiel55 schreef op 25-03-2006 @ 19:32 :
Het kan toch geen kwaad om een helm te dragen, als je iets bezeert ben je tenminste beschermt. Als je je niet bezeert dan was je tenminste beschermt geweest.

Tijdens het autorijden kan het ook geen kwaad, want zelfs met een airbag kun je nog gewond raken, als je beide gebruikt is er een nog kleinere kans op hoofdletsel

Wat een up hee (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.