![]() |
boete
Als je met de fiets alleen geen voorlicht hebt, dan heb je tog nooit 25 euro boete??? :eek:
|
als ze je neit mogen wel
|
Rare Earth - Get Ready
|
Je licht is niet in orde. Boete dus.
|
bij mij was t 15 :D
|
Citaat:
|
Ik heb nog nooit een boete gehad. :o
|
Bij jou wel. Ja, het leven is nou eenmaal niet eerlijk.
|
Hier is laatst gecontroleerd bij klasgenoten, mensen die wel een licht hadden maar niet aan kregen een waarschuwing, mensne die geen goed licht hadden kregen een boete van €30,-
|
ok, klees net dat 't 15 euro is voor 1 licht. m,ooi dat ik ff bezwaar ga maken, al is 't alleen maar om ze xtra werk te bezorgen en uitstel :), anders heb ik straks 135 euro boete in anderhalvemaand van mn rek. zien verdwijnen :eek:
|
Als je een vent bent dan pak je die straf gewoon.
beetje moeilijk gaan doen over kleine details is gewoon onzin. Je weet dat je fout zit! |
Stel je niet aan, je bent niet goed zichtbaar en daar gaat het om.
|
mwoah, t was 5.45 sochtens, op een weggetje waar niemand rijd behalve ik, en een vito
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mensen zonder licht zijn ook gwoon vervelend!
Je ziet ze soms echt niet. |
Citaat:
:rolleyes: 1e was van me scooter, rollerbank 70 euro, ha'k zelf ook nie verwacht 2e. was omdat ik ff 10 meter over een winkelstraat reed[10km/uur], omdat daar iemand woonde...40 euro 3.en dan nu 25 voor me voorlicht om kwart voor 6 sochtends dus t is nie zo dat ik puur alles doe wat de wet verbode heft ofzo |
Citaat:
En ik dacht dat scooters tegenwoordig werden ingenomen. Waarom die van jou dan niet :( |
Ik dacht dat het minder was, maar goed. Eigen schuld, je bent een gevaar op de weg. :)
|
Citaat:
|
Doe maar gewoon je licht aan.
|
Citaat:
|
buiten bibliotheekboetes......niets.
|
Als je zelf auto gaat rijden piep je wel anders.
|
Neen, geen € 25, maar €125.
|
Citaat:
Tja, vraag de buurman eens je fietslicht te maken (dat je dan €4000 boete krijgt vanwege zwartwerk aanbieden is bijzaak:p). |
:cool:
|
--> w,g&r.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat vind ik opzich ook wat overdreven lijkt wel een supermarkt dat rechtssysteem. |
Citaat:
Is dat te vergelijken met wereldproblematiek? |
Citaat:
En als de wouten je willen naaien, vragen ze vanaf 1 Januari ook nog eens naar jouw ID bewijs. (Kost 50 € extra als je het niet kunt tonen). :eek: |
Bij ons op school stonden ze overdag te controleren. Licht niet in orde was boete, en die smerissen stonden dus zo dat je er wel langs moest. Ook mensen op MTB, of een gewone fiets, die niet 's avonds ermee fietsen kregen boete :s Ik snap ze echt niet, klagen ze over respect tegenover hgen, doen ze dat soort dingen. Gelukkig heb ik mijn verlichint praktisch altijd in orde, maar er waren vrienden die dus wel een boete kregen.
|
Citaat:
|
Citaat:
En wat betreft 'naaien door het Rijk' is mijn indruk eerder dat hier een hoop gefrustreerde pubers rondlopen die het niet kunnen verkroppen dat ze ineens niet meer stoer zonder licht en dergelijke kunnen fietsen. Hou je toch gewoon eens aan de regels en zeur niet zo. |
Citaat:
En wat het niet verplicht om licht te voeren bij slecht zicht? Want wat als je nu van die losse lichten hebt (die half nederland ondertussen schijnt te bezitten), die heb je niet altijd bij je en die zitten zeker niet altijd op je fiets. En de politie kan heel makkelijke 's avonds fietsen controleren :s |
Voor een paar euro per stuk heb je van die hippe knipperlichtjes, kosten minder dan een boete.
|
Citaat:
|
@ Nare man, ik moet je daar toch even tegenspreken. Het is niet normaal dat ze controleren op werkend licht als je dat licht niet hoeft te voeren. Er zijn genoeg mensen met los licht, dit wordt zelfs in een reclame van het rijk aangeraden en toegejuicht ("doen jullie het wel veilig?"). Dan is het toch belachelijk dat je een boete kunt krijgen voor het rijden met een niet-werkend lichtsysteem terwijl je, indien dit nodig is, weldegelijk licht voert?
|
Citaat:
|
Volgens mij is t heel normaal om een boete van 25 euro te krijgen als je zonder licht rijdt, ongeacht of t 1 of 2 lichten zijn...
Kijk maar naar de reclames :p |
Citaat:
Maar nare man en ik hebben al eens eerder een dergelijk meningsverschil gehad over alcoholcontroles op fietsers ;) |
Citaat:
Maar goed, dat is idd weer een geheel andere discussie :D |
Citaat:
|
Boete: �15 / �25
Opmerkingen: 1 defecte lamp => � 15,- 2 defecte lampen => � 25 bron om.nl |
Even een vraagje betreft race fietsen, mountaibike's en BMX'sjes. Moeten daar ook lichten op zitten of niet? Want op m'n mtb heb ik geen licht, nog een bel, alleen maar omdat dat onhadnig is als je door de bossen fietst. Maar moet je daar een lamp op hebben?
|
die draagbare lichtjes van de Hema werken ook als je op n mountainbike oid zit ;)
bel is ook verplicht ja (waarom is dat trouwens lastig als je door de bossen fietst?) Citaat:
Citaat:
"ik was niet van plan een ongeluk te krijgen" is ook geen excuus als je je autogordel niet draagt. ben het overigens wel met je eens dat ze niet moeten mierenneuken en dat het halen van quota soms wel een rol kan spelen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52. |