![]() |
geschiedenis onderwerp
Hey, ik zit in 4havo en ik moet voor geschiedenis een praktische opdracht maken. Het onderwerp mag ik zelf kiezen, maar het moet een historisch onderwerp zijn. Ik moet daarbij een hoofdvraag maken en deelvragen.
Ik heb geen idee welk onderwerp ik zou moeten kiezen, kan iemand mij a.u.b. helpen met een onderwerp en informatie daarover? Alvast bedankt (y) |
Nou werkelijk ik wou dat ik je kon helpen maar ik zou het zo snel ook niet weten neej srry je kan over egyptenaren od de grieke of geen idee en info haal je van google.nl doie doei
|
pfff moeilijk, doe iig iets wat niet voor de hand ligt,das wel zo leuk:)
christofer columbus? deelvragen: wie was hij? (vertel gewoon wat feiten) welke tochten maakte hij? welke invloed vind je nu nog van m? deze vragen kan je eigenlijk bij elke persoon maken. en kijk hier eens: http://huiswerk.scholieren.com/werks...&zoek=&serie=4 |
Heb je zelf nog dingen uit de Geschiedenis die je erg interesseren?
Je zou kunnen kijken naar periodes, en dan een belangrijke gebeurtenis eruit halen.. Ook kun je kijken naar personen, zie Anneka.. Het is iig leuker als je kijkt naar wat je interesseert.. Nou heb ik geen idee of je uberhaupt wel interesse in Geschiedenis hebt.. maar goed.. |
Russische Revolutie heb ik gedaan, was niet zo moeilijk (was 5 vwo).
Anders kijk je even op zo'n site met profielwerkstukken, daar is vast wel wat te vinden. :) |
pak een belangrijk persson (napoleon, hitler, stalin etc.) waar veel over te vinden is.
of neem een bekende gebeurtenis (stalingrad, desert storm, waterloo), wat je ook wilt en formuleer een hoofdvraag in de trant van: wat is de invloed van deze persoon / gebeurtenis op de geschiedenis van zijn land, werelddeel, oorlog etc. deelvragen zijn makkelijk wat waar waarom |
Citaat:
- Wat voor impact had de ontdekking van Columbus in Europa? - Waarom trokken Europeanen naar de Nieuwe Wereld? etc. etc. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26. |