![]() |
schaafwonden
ik heb hele grote schaafwonden op mn knieen. Dit doet echt enorm pijn. Vooral bij het lopen, de trap etc. Het schuurt gwoon constant langs je broek. Maar ik dacht dat ik er beter geen pleisers ofzo op kan doen.. dat het zo beter geneest. Maar ik vraag het me nu eigelijk wel af of dat wel zo slim is om het niet te doen.. iemand tips??
|
pleister kan denk ik wel. dan kan je hem er het beste heel 'los'op doen
|
je kan er wel pleisters op doen, als het is gedroogd, waardoor de pleister niet aan je wond plakt, maar de wond wel beschermt tegen de broek.
|
nee het is nog niet droog.. :s drom is het denk ook zo pijnlijk
|
Je hebt toch ook van die hele grote pleisters voor schaafwonden? Die plak je er dan op en gaan er vanzelf af (slijten ofzo).
|
Citaat:
|
charmant naar school :D
|
zou er sowieso wat betadine (of hoe dat ook heet, dat bruine spul iig) opsmeren, anders kan het gaan ontsteken, en dan beter een pleister denk ik.. en dan snachts gewoon niks erop, dan merk je er toch niks van..
|
Mja ik zou er niet te veel opdoen... 'k Weet nog dat toen ik klein was, ik mezelf eens heb 'verzorgd'... De wonde was ook nog wat nattig, en het verband groeide er in... Gekrijst achteraf om het er weer uit te krijgen. BRrr
'k Zou wachten met pleisters tot het droog is. Misschien ontsmetten met zuurstofwater (piekt enorm...) en 'roodsel' |
Citaat:
|
hansaplast heeft geimpregneerde schaafwond compressen
werken heel erg goed (y) eigen ervaring |
Citaat:
|
Bij erg pijnlijke schaafwonden doe ik meestal een compresje er op, die ik zeg maar bol hou.
Zodra ik weer thuis ben, doe ik mijn broek uit en het compres er af. Zo geneest de wond het snelste, want dan schuurt er ook niks langs :) |
kad dus op die ene knie een gelpleister.. daar is niets mee aan de hand. Op de andere een compres omdat die te groot was voor een pleister.. Maar ik heb het uitgegild van de pijn toen hij eraf moest.. toch maar ff na de drogist kijken wat er te koop is.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19. |