![]() |
Maan
ik heb uren overlegt met een vriend wat er gaat gebeuren als de maan in 3en breekt(door atoomexplosie we haden de film "time machine" gekeken). zal er een stuk op aarde terecht komen of ruimte inzwefen of in de baan rond de aarde blijft hangen.
wat denk dat er dan gebeurt :confused: |
De massa wordt er niet minder om, voor één deel wordt de snelheid zelfs groter: die zeilt de ruimte in.
Voor een ander stuk blijft de situatie hetzelfde: die versnelt niet, en blijft in een baan om de aarde. Maar voor deelnemer drie wordt het balen: die remt af en stort neer. Tenzij je een atoombom ontsteekt op de plek waar de maan naar onderweg is. Dan remt het hele ding af. En dan sort ie wel neer. En dat is eigenlijk best wel balen. Maar, steek je 'm af aan de kant waar de maan net geweest is, gaat ie sneller en vliegt ie de ruimte in. Uitgeluld, Marcus? |
Citaat:
nee, want de massa van de aarde wordt groter omdat er een stuk maan neerstort op aarde waardoor het andere stuk wordt aangetrokken (dat nog rond de aarde zweeft). TOCH ?? |
Klopt. Maar voor het versnelde deel:
Die extra zwaartekracht compenseert voor de versnelling, en zo blijft dat stuk netjes rondjes draaien. |
En nog even bewijzen dat ik me verveel:
http://www.hagi108.com/redmedia/robh...t/maanboem.gif ;) |
Je krijgt ook verschillen in eb en vloed. Arme Aziaten. :(
|
nee in nederland zal dat lekker worden!~
|
Verschillen in eb en vloed? Als er een stuk in de stille oceaan terechtkomt, zal je het wel merken, ja ;)
Het zal er overigens wel gaaf uitzien. |
Citaat:
|
Nu ja, als er nog een stuk maan in omloopbaan is, hebben we nog een beetje eb en vloed. Dus hang je surfplank maar aan de wilgen.
|
Citaat:
:) |
Ik wist niet dat je de surfplank-opmerking serieus zou nemen.
|
Citaat:
|
De kern van de maan is ook magma als ik me niet vergis... Je breekt de maan sowieso niet zomaar in een paar stukken, daar is enorm veel energie voor nodig.
|
Kom op, aardig zijn!
|
Waarschijnlijk worden we dan geraakt door ruimtelijk puin, gezien de maan dat nog redelijk voor ons filtert. Bovendien was er nog een belangrijker effect, maar dat ben ik vergeten. Boek ligt thuis en daar ben ik de eerste week niet :p
|
een onafhankelijke studie van een integer wetenschapper :
(logica en realiteits-beleving) http://test.niburu.nl/phpBB2/viewtop...highlight=maan |
Met alle respect: het is gewoon weer zo iemand die achter alles wat zoekt. En achter veel dingen zit ook wel wat, maar niet achter alles.
Er zullen altijd mensen blijven die niet willen geloven wat anderen geloven, of het nou een algemeen bewezen feit is of niet. Nog een linkje over de maan: http://www.astro.uu.nl/~strous/AA/nl...maan.html#v389 |
Citaat:
|
De breezerdames smijt ik er wel uit, gelieve niet te voederen :)
|
Citaat:
|
Is het niet een beetje gek , dat de maan zoveel invloed op ons water heeft van zo'n enorme afstand , terwijl zijn zwaartekracht relatief gezien klein is?
Heeft het ook invloed op het water dat zich in ons lijf bevind? ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En deadlock je hoeft niet serieus te reageren , ik snap zwaartekracht wel een beetje. Ik zit gewoon effe hardop te denken ;) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07. |