![]() |
Nederlandse opleidingen, Engelse benamingen (voor CV o.a.)
Hoi, zijn er hier mensen die goed op de hoogte zijn van de Engelse benamingen van bepaalde Nederlandse opleidingen?
VWO = pre-university education HAVO = Higher General Secondary Education MAVO = Lower General Secondary Education De Amerikaanse term 'highschool' kan zowel gebruikt worden voor HAVO als voor VWO. Bovenstaande weet ik dan toevallig, maar ik ben eigenlijk op zoek naar de Engelse benaming voor MBO Handel :). Alvast bedankt! |
mbo is vocational training
|
Je kunt niet alles precies vertalen, omdat dit typisch Nederlandse onderwijsvormen zijn die ze in het buitenland niet kennen en waar dus ook geen vertaling voor is.
|
okay, maar kan ik dan iets zeggen dat het gelijkwaardig is aan een bepaalde Engelse opleiding? En weet iemand toevallig die opleiding?
Alvast bedankt |
Citaat:
|
Ik dacht dat VWO de A-levels waren en Havo de O-levels, zo moest ik het in mijn CV zetten. (Iets als;'HAVO diploma is vergelijkbaar met O-levels.')
MBO = intermediate vocational education |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Highschool is dus absoluut niet vergelijkbaar met havo/vwo.
Ten eerste is het systeem compleet anders, ten tweede zit highschool niveau meer richting mavo (In can. in elk geval) MBO handel is te vergelijken met de business degree (trades) op universiteiten in n-am. Ligt er maar aan welke uni. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11. |