![]() |
Nieuwe schijf voor oude computer
Ik heb een Pentium III 1000MHz waar helaas de harde schijf vorige week is overleden. Ik wil dus een nieuwe gaan kopen, en ik zat te denken aan 80 GB, maar wordt deze schijf wel herkend door de BIOS?
Het is een computer van de ALDI, op het moederbord staat alleen 'MEDION2001' tussen de PCI sloten, verder niets. Ik kon nergens een recente BIOS update vinden. Zou die 80 GB schijf herkent worden? |
Zolang je IDE koopt wel. Gewoon aansluiten op dezelfde kabel.
Alleen het jumpertje op de HDD op Master zetten. |
Dat zal naar alle waarschijnlijkheid prima werken, ik heb een nog veel oudere Celeron hier draaien en die loopt ook prima met zo'n grote schijf.
Problematisch wordt het pas als je grote harde schijven in < Pentium-computers gaat inbouwen. In 486's ofzo. |
Citaat:
|
Sommige moederborden hebben er overigens weldegelijk problemen mee, zo ook mijn oude PIII moederbord. Uiteindelijk heb ik het softwarematig moeten oplossen en werd het gezien als 2 verwisselbare schijven. Gelukkig had ik een maand later een nieuwe PC ;)
|
Volgens mij hebben wij hier precies dezelfde staan (ook een Medion 1GHz ding) en daar zit al een hele tijd een 80GB schijf in. Werkt perfect :)
|
mocht het niet werken, doet een bios updateje wonderen.
|
Laatste BIOS update die ik heb gedaan was in 2003. Daarna is er geen meer uitgekomen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07. |