![]() |
blunt en jonko
hey,
wat is het verschil tussen een blunt en een jonko.. |
Een blunt is gedraaid met sigarenvloei. Je doet er een mix in van allerei soorten wiet en hash die je lekker vind of nog beter die je lekker in combinatie vind en een beetje tabak om het allemaal te laten branden. Je kan er voor kiezen om vloei met een smaakje te nemen.
Een jonko oftewel joint is gedraaid met een big vloei. Je doet er wiet/hash of combinatie in aangevuld met tabak. Aan het einde doe je een tipie die ervoor zorgt dat je niet alles uit je joint zuigt en je allemaal bende in je mond krijgt. |
jonko is negers voor joint
|
Citaat:
Een blunt is gedraaid van sigarenpapier, een joint is gedraaid van rijstpapier. (Y) |
Citaat:
|
verschil is dat een blunt meestal (bijna) helemaal puur is
|
Dat bedoel ik ^ en een beetje tabak om het allemaal te laten branden anders gaat ie steeds uit.
|
Citaat:
|
Aan bluntvloei zitten vaak fijne smaakjes (y)
Maar ze verkopen hier vaker geen bluntvloei dan wel :( |
Citaat:
|
jonko is met "gewone" papieren vloetjes.. met tippie, wiet/hasj en meestal ook tabacca derin..
blunt is met sigarenvloe.. kan met tippie.. hoeft niet.. wiet/hasj (nog nooit hasjblunt gerookt) en je kan er tabak in doen (wij roken blunt altijd puur) hiero verkopen ze bluntvloe zelfs in boekies :evil: |
Citaat:
|
Ik heb vandaag bluntvloei met cognac smaak gevonden:D, smaakt zo fijn!
|
bah purple
|
Citaat:
|
Citaat:
de laatste keer dat ik een blunt gerookt heb is lang geleden. maar goed ook! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben wel fan van de chocolade-blunt ^^ Ik ben sowieso fan van chocolade, daar niet van.
|
Citaat:
het hele idee achter sigarenvloei/papier is dat het als tabak fungeert, dus als je tabak nodig hebt om hem te laten branden doe je stiekem toch iets fout. :) maargoed, ja duidelijk inmiddels wel: een jonko is de lelijkste naam voor een kets , en een blunt is een pure joint in sigarenpapier |
gefeliciteerd man
|
Citaat:
een kets...?! :rolleyes: |
Citaat:
Maar je heb ook van die "wannabe's", is in principe gewone vloei, alleen dan bruin en wat dikker (zit ook gewoon een plakrand aan, dus ook geschikt voor binnenste-buiten draaien).. Is alleen lekker als je er hasj en wiet in gooit naar mijn mening.. |
was t nou ook zo dat je de wiet/hasj niet ruikt als je blunt vloei gebruikt? Dat is een van de weinige "blow-mythes" waar ik nog niet achter ben. Maar goed, ben nog steeds n niet-zeiken-shag-shit-tip-dicht-enrokenmaar-blower... Als dat gezeik over hoe t zou moeten. dikke bla allemaal
|
Citaat:
|
Citaat:
:D en het leek me ook al sterk dat je het niet zou ruiken... die (imo lekkere) geur hoef je ook niet te lijf te gaan... en hoe gek zouden mijn ouders op staan te kijken als ik met n grote bruine joint in t schuurtje zat. ;) |
ey swa taai die jonkoe noh
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ook zo vreemd dat ouders het wel ruiken als je een gewone joint rookt maar bijv niet als je puur door de waterpijp rookt :s |
simpel
blunts zijn ranzig... en sucken maar slecht... joints smaken beter en roken relaxed. :o |
zijn blunts eigenlijk illegaal geworden, hoorde laatst een gerucht ofzo. Zal vast bullshit zijn maar kunnen jullie opheldering geven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
gewoon roken en bek dicht en dan kijken wat er gebeurd. ;)
|
Citaat:
is ook een heel lekkere ervaring, je wordt heel anders stoned, alleen jammer dat het heel brak smaakt! |
Voor blunt moet je tegenwoordig (iig in den haag) best zoeken.
Er zijn een paar sigaren winkels die het verkopen, de meeste (voor zover ik weet alle) coffeeshops hebben het niet meer... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01. |