![]() |
Vaginale ring
Ik weet niet of ie hier hoort of op Gezondheid...
Ik vroeg me af of hier meiden zijn die het nieuwe voorbehoedsmiddel, de vaginale ring, gebruiken? En zo ja, ben je hier tevreden mee? Wat ik wil weten is: krikt je libido ervan op? Want ik gebruik momenteel de pil, wat mijn libido wel onderdrukt... En wordt je er "natter" van? (ook een probleempje bij me) Voel je hem zitten tijdens de seks? En kan je vriendje hem er niet per ongeluk uit'vingeren' :p xxx |
op Gezondheid. Maar daar wordt-ie na een tijdje vanzelf wel heen verplaatst.
Ik heb er zelf geen, maar een mevrouw van de rutgersstichting zei, dat je minder last van bijwerkingen hebt omdat de hormoondosis veel lager is, dat-ie goed op z'n plaats blijft (en als-ie er uit gaat en je stopt 'm meteen terug, is er niets aan de hand), en dat het kan zijn dat je hem voelt zitten bij de seks maar dat het geen pijn doet ofzo. |
Ik weet niet of dit hier hoort of verplaatst word maargoed:
Ik gebruik zo'n ding en ben er redelijk tevreden over. Het voordeel is dat je er niet iedere dag aan hoeft te denken. Maar wil eigenlijk iets wat en maandelijks, en zelf te plaatsen, en niet hormonaal en betrouwbaar is. Ik heb nooit problemen gehad met mn libido dus daar kan ik niks over zeggen. Ik kan ook moeilijk zeggen of ik er 'natter' van word, want ook daar heb ik nooit moeite mee gehad. Ik heb hem nog niet zo lang maar de paar keer dat ik er sex mee heb gehad voelden we er beide niks van. Heb hem sowieso nooit gevoeld. Behalve bij het vingeren, gevingerd worden is nog net zo fijn, maar degene die vingert voelt toch duidelijk zo'n plastic ding erin zitten. Je kunt hem makkelijk eruit halen dus ja zou kunnen dat dat fout gaat bij het vingeren, maar dat is niet echt een probleem want als je hem binnen 2 uur weer terugstopt is het nog veilig ofzoiets. |
Citaat:
|
mn vriendin heeft t en tis fantabuleus:D
|
'k Ben ook wel benieuwd... Elke dag letten op dat stomme pilletje :mad:
|
Nuvaring heet het. En ik ben er een paar weken geleden mee begonnen. Ik ben anderhalf jaar aan de diane35-pil geweest, maar daar voelde ik me niet meer lekker in mijn vel van en kwam er heel veel van aan. Het werkte me onwijs tegen om elke dag zo'n pilletje te slikken waar ik dik & depri van werd :)
Toen heb ik eerst wat onderzoek gedaan op internet en verhalen aangehoord van anderen en de Nuvaring klonk me wel goed. Mijn dokter kwam na het horen van mijn wensen ook op de Nuvaring en toen heb ik hem meegekregen. Het inbrengen is supermakkelijk, ik heb niks gemerkt van tussentijdse bloedingen of andere klachten in het begin (had ik met de pil wel), dieten heeft eindelijk effect, ik voel me prettiger, ik voel hem niet zitten, híj voelt hem niet zitten... Ik ben er blij mee! :D Ze zijn alleen wel een beetje duur en ik weet (nog) niet hoe het met de verzekering zit... |
ben eens op de site gaan kijken enzo, lijkt me verrekt handig... 'k denk er nu ook over na om er eens achter te vragen bij de dokter :)
|
http://www.nuvaring.com/Consumer/glo...&SID=340440195
zou dit gratis aanbod ook geldig zijn in Nederland / België? |
Hoe zit het dan zegmaar? Is het zo'n soft-cup idee (niet kwa menstruatie opvangen enzo natuurlijk, maar hoe 'ie in je zit bedoel ik). En koop je ze gewoon bij de apotheek? En hoeveel kost 't dan? Klinkt best ideaal, zo weinig bijwerkingen :)
|
Citaat:
Het gaat erom dat het hormonen afgeeft, het heeft verder geen fysieke werking. Volgens mij moet je wel een recept hebben van de dokter en kan je ze niet zomaar kopen, maar dat weet ik niet zeker. Ze kosten zo'n 10 euro per stuk en je gebruikt er één per maand. Wel duur, maar ze zijn echt supergeweldig! :D |
hmmm...dit klinkt ideaal! ik slik nu de minerva pil (zelfde als diane 35) en ik word ook dikker en de acne verdwijnt er ook niet van! ik zit te denken om te stoppen met de pil...eens kijken wat dat voor effect heeft op mijn lichaam. maar dit klinkt wel handig moet ik zeggen.
|
Klinkt goed inderdaad. Ik ben ook zeker aangekomen van de pil en vergeet m nogal eens, dus ik ga dit denk ik ook maar proberen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Pff 10 euro per maand :s
Maargoed, als ik aan dat ding ga beginnen is dat mede voor mijn vriend, zodat ik tenminste weer 'zin' heb.. dus dan is het toch niet zo HEEL raar als ik vraag of 'ie mee betaalt? Als we condooms zouden moeten gebruiken zou ik ze ook gewoon kopen.. Iewl wat krenterig ben ik :o |
De vraag is maar of je er idd terug meer zin van krijgt... Uiteindelijk blijft het nog steeds iets hormonaal. Iemand hier ervaringen mee? Meisjes die zijn overgeschakeld van de pil op de ring en sindsdien terug meer zin hebben? En vochtiger worden? Dat lijkt me echt wel hét grote voordeel :)
|
Stonden ervaringen erover in de Flair. Vrouw die onder andere vertelde dat haar libido peilsnel onder het vriespunt daalde...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik gebruik de Nuvaring al twee jaar en ik ben er heel enthousiast over. Om niet meer elke dag de pil te hoeven slikken vind ik heerlijk. Ik hoef er maar twee keer per maand aan te denken. Ik voel er niks van en m'n vriend ook niet. Mijn tip is: Doen! Het kost je wel een tientje per maand... dat is het enige nadeel.
|
Sjongejonge
Waarom mag je eigenlijk nu wel de morning after pil gewoon kopen bij iedere stomme drogist en zo'n ring niet :( Ik ga overleggen met BF en dan zie ik wel weer verder. www.nuvaring.nl heeft ook veel info btw :) |
K weet niet waar iedereen die 10 euro heeft gevonden, maar ik betaal dr in ieder geval 19 voor, wat trouwens bijna geheel vergoed wordt.. (y)
Zelf vind ik de nuvaring echt heel prettig, zeker omdat ik heel vergeetachtig ben als het om pillen enz gaat. Mn vriend voelt het af en toe wel tijdens de sex, maar als je simpelweg van stand veranderd is dat ook weer opgelost (en hij voelt het ook maar een enkele keer, dus dat valt wel te overleven :p ) Hij is idd op recept, maar als je meteen een goed herhalingsrecept vraagt kun je meteen vooruit.. ;) K zou em dus echt iedereen aanraden! |
Citaat:
xxx |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik geloof dat in Nederland zeg maar ongeveer de prijs van microgynon30 wordt vergoed (gewoon een tweedegeneratiepil) tot je 21 bent, en als jouw pil duurder is dan dat, moet je de prijs die je eroverheen zit, zelf betalen. Maar dat heb ik zelf geconcludeerd op basis van wat ik van verschillende mensen over hun pil hoor, dus je moet me maar niet op m'n woord geloven.
|
Citaat:
|
Ik denk dat ik mij zo'n ding ga aanschaffen, lijkt me echt wel iets handig :)
Nu nog een vriendje zoeken om mijn (hopelijk!) stijgende seksdrift op te lossen ;) Nog iemand commentaren hierop? Over het overschakelen van pil naar ring? Ben er echt benieuwd naar :s xxx |
Jammer dat ze zo duur zijn. Ik wil wel weten of ze bij mij niet die nare bij effecten hebben die de pil heeft..
|
mijn zusje gebruikt nu ook een jaar ofzo die ring, en zij is er heel tevreden over
|
ik denk niet dat de ring in belgië al terugbetaald wordt...
(stond toch zo in de Flair...) maar wanneer ik nieuwe voorschriften nodig heb, ga ik het toch ook eens navragen. Gewoon minder hormonen in je lichaam, zal toch geen kwaad kunnen? |
ik heb een paar vraagjes voor degenen die de ring gebruiken:
1. Ik heb gelezen dat je er ontstekingen van kunt krijgen, komt deze bijwerking vaak voor of niet? 2. Stel dat je nog ongesteld bent als je een nieuwe ring moet inbrengen, dan wordt die ring vies. Kun je de ring gewoon wassen onder de douche? (Dat geldt ook voor na de seks, want dat sperma gaat eraan kleven lijkt mij :p) 3.a. Hoe kun je de ring niet voelen tijdens de seks? Duwt de penis tegen de ring of gaat ie erlangs ofzo? b. En kan de ring dan niet verder naar binnen geduwd worden met als gevolg dat je 'm er niet meer uitkrijgt? 4. Stel, je zit op de wc en je moet uhm...kracht zetten, duw je die ring er dan niet uit? Ik zou het vervelend vinden om in de plee naar zo'n ring te zitten graaien ;) |
1. geen idee
2. Die ring gaat erin en na drie weken gaat hij er weer uit en gooi je hem weg, dus waarom zou je hem willen wassen? 3. Volgens mij wordt de ring tegen de baarmoedermond geplaatst, dus het is niet mogelijk om hem nog verder naar binnen te duwen. Meestal gaat de penis tijdens de seks ook niet zo diep, dus hij hoeft hem niet te voelen (kan wel, maar fan moet hij gewoon wat minder diep gaan) 4. Dat gebeurt toch ook niet met een tampon? De ring zit ver genoeg naar binnen om daar te blijven zitten totdat je hem eruit haalt |
en hoe zit het eigenlijk met de veiligheid van die ring? Is het risico tot zwangerschap even laag als de pil of moet ik dan meer denken aan de toch enigzins onveiligheid (30% kans toch ofzo?) van de condoom?
Want ik lees nu gewoon ook echt dat jullie door de pil minder zin in sex hebben :eek: Kom ik ook echt nu achter he... Ik merk dat ik dat de laatste tijd ook heb, dat m'n vriend veel meer moeite voor me moet doen enzo. Maar dat kan dus ook door de pil komen???? :o Interessant, ik voel me er namelijk erg vervelend, teleurgesteld in mezelf en zelfs af en toe verdrietig onder. Dus dan is zo'n ring wel een oplossing. Maar zoals zus en zo al stelde: hoe zit het idd met de hygiëne? Als er van alles aan vast blijft kleven enzo wordt de ring ook niet schoner op. En aangezien ie wel een maandje in je blijft.... :) |
Je mag de ring er maximum 2u per 24u uit halen. Dus je kan hem uitdoen tijdens de seks, of als je in bad gaat ofzo, en hem afspoelen, maar hij mag er niet langer dan 2u uit, per dag, want dan verlaagt de betrouwbaarheid. Is net zoals met de pil he, die mag je ook maar enkele uren 'vergeten' :)
|
Ik ben ook op zoek voor in de toekomst een eventueel voorbehoedsmiddel en de nuvaring lijkt mij misschien ook wel wat. Ik vraag me alleen een ding af: Is het niet lastig om die ring er weer uit te halen?
Ik krijg bij dingen inbrengen altijd meteen zoiets van wat als je het er niet meer uitkrijgt. Voor mijn gevoel moet je om echt diep naar binnen te gaan toch een beetje lenig zijn of niet? |
Citaat:
Maar goed, als ik een antwoord verder op mijn vragen zou kunnen krijgen, is dat echt top! Want ik ga echt binnenkort naar de dokter toe (met een waslijstje van klachtjes :) ) en dan doe ik alles liever in 1 keer. :) |
Ok, volgens de site is die NuvaRing 99% veilig :) Dat is al 1 vraag beantwoord (ja ik weet het, het is zo makkelijk, op die link klikken.... :p).
Verder zit ik nog wel met de hygiëne. Stel, je laat een tampon te lang in zitten, dan wordt ie ook smerig enzo. Kan iemand me daar iets over vertellen? En merken jullie idd dat je libido er beter van wordt? :) |
Ik ga maandagochten naar de huisarts voor een afspraak maar ze liet al doorschemeren dat zij (daar van de huisartsenpraktijk) er niet echt enthousiast over zijn omdat ie er nogal vaak uit schijnt te vallen.
Heeft iemand daar ervaring mee? |
Citaat:
|
Iemand die ik ken gebruikt zo'n ring. Zij was er erg tevreden over.
Iemand vroeg of-ie niet verder erin kon schieten: nee, dat kan niet. Dat heeft degene die ik ken ook gevraagd. Firefly: Je kan 'm dus af en toe afspoelen, bovendien lijkt het me niet dat ze een gevaar vormen wat hygiene betreft, anders zouden ze nooit zijn goedgekeurd. :) Hij kan er inderdaad wel uitvallen.. daar moet je wel op letten. Verder weet ik het ook niet want ik gebruik 'm niet zelf. |
K heb zelf nog nooit meegemaakt dat mn ring er "spontaan" uitviel..Dus daar hoef je echt niet bang voor te zijn..daarnaast heb ik wel enkele keren gehad dat ik een tampon er te gehaast uit wou halen waardoor ik de ring er mee uit trok :)
Verder over het hygiene punt: de ring is van glad materiaal (vanzelfsprekend :p ), dr blijft dus nx zoals sperma achter/aan hangen..zelf ervaar ik het niet als prettig om mijn ring eruit te halen, af te spoelen en er weer in te stoppen want hierdoor blijft de ring een beetje in het midden van je vagina zitten (als je hem elke dag wilt afspoelen..) terwijl als je hem lekker laat zitten hij door natuurlijke beweging wat hoger in de vagina komt te zitten. De kans dat je partner hem dan dus zal voelen tijdens de sex is dan ook stukken minder... Zelf heb ik ook nog nooit ontstekingen of dergelijken gehad met als oorzaak de nuvaring...deze eventuele bijwerking moeten ze waarschijnlijk al vernoemen wanneer een testpersoon er enigzins last van heeft gehad, maar zelf heb ik er nog nooit iemand over gehoord. xxx (ps. hij is btw ook nog eens NOG betrouwbaarder dan de pil (y) ) |
okee dan :)
En hoe zit het met de puistjes enzo? Want 1 van de redenen dat ik aan diane 35 ben gegaan is omdat ik altijd veel puistjes had. Komen ze nu meer terug bij de ring of valt dat wel mee? :) |
Er is nu ook iets waardoor je 5 jaar lang niet ongesteld bent én beschermd tegen zwangerschap? Weet niet meer hoe of wat, hoorde zoiets. Iemand?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, nooit van gehoord? Het heet Implanon, een staafje zo groot en dik als een lucifer dat ze via een sneetje in je bovenarm plaatsen. Je ziet het niet zitten, maar je voelt het wel als je over je arm wrijft. Het staafje blijft 3 jaar zitten en het is idd goed mogelijk dat je menstruatie gewoon wegblijft. Mij lijkt het niets, wil mijn regels blijven houden (jaja stom :)) en vertrouw zo'n ding in mijn arm niet :p
Maar goed, het gaat hier over Nuvaring! Nog meer ervaringen? ;) xxx |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49. |