![]() |
h0e vlechten jullie de manen van je paard ??
heyhey
Ik heb een nieuw paard, en binnenkort de 1e wedstrijd met haar. Ik wil maak normaal roosjes als ik veel tijd heb als ik weinig tijd heb doe ik het gewoon met elastiekjes hoe doen jullie het ?? en wat vinden jullie het mooist heel veel kleine knotjes of een stuk of 9 grote. ik vind grote roosjes t mooiste.. |
Ik doe meestal allemaal kleine knotjes. Maar het ligt er ook een beetje aan hoeveel manen een paard heeft. Per knotje gebruik ik +/- 10 cm.
Soms maak ik ook gewoon een strakke broodvlecht langs de manenkam. Soms maak ik een scheiding en doe ik twee strakke broodvlechten langs elkaar. Ook doe ik wel eens een hengstenvlecht. Ach, ik doe het elke keer anders ;) |
Ik vlechtte ze nooit :) Alleen nadat ik er gewassen had op de boel schoon te houden maar bij aanvang van de wedstrijd gaat alles eruit :) Maja, ik reed dan ook een andere discipline.
|
Jij deed toch western? Ik zie het al voor me...een stoere westernpony met knotjes...hmmnee, geen goed idee :D
|
nee idd . bij springen vlocht ik ze ook niet..
bij westernpaarden lijkt t me ook niet geweldig =P |
Citaat:
|
met naald en draad.
10000x chiquer en t blijft ook nog eens goed zitten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ja ziet ook veel mooier uit maar ik doe alleen roosjes met naald en draad als ik veel tijd heb :P
als ik s'morgens vroeg moet doe ik meestal gewoon met elastiekjes =) |
ik do altijd als ik met naald en draad doe vlechtje draad ongeveer 2 keer van voor naar achter en dan nog een keer ddor het onderste van het vlechtje dan vouw ik hem een keer dubbel en haal ik de draad erdoorheen en dan nog een keer dubbel en dan weer de draad erdoorheen en dan kan hij meestal net nog een keer en dan weer een paar keer erdoorheen steken en dan zit hij wel vast..
doen jullie het anders? |
met allemaal 0000'tjes (n)
|
Knotjes!! :) Is wel een ramp bij die van ons, want die heeft zulke dikke manen, dat je ze amper al kan uitdunnen :P, maar lange manen maken d'r zo duf...
Gelukkig rijden we hoogstend 1 keer per jaar wedstrijd |
Ik ben er echt waardeloos in :( heb er ook geen geduld voor eigenlijk. ik denk dat knotjes hem het beste zouden staan maar ik ben ook wel een voorstander van hengstenvlechten.
|
Knotjes of hengstenvlechten.
Bij mijn paard heb ik over het algemeen allemaal hele kleine knotjes.. om de 5cm. Bij mijn vorige paard om de 10cm ongeveer (grote dus).. Wanneer ik wedstrijd heb op een paard met lange manen standaard een hengstenvlecht:) |
Knotjes (of hengstenvlecht).
|
Maar hangt toch ook een beetje van 't ras af wat je er 't beste mee kan doen.
|
Ik denk niet zo zeer aan het ras, maar eerder aan wat voor soort manen ;)
|
Niet.
|
Citaat:
|
Jah en ik denk ook niet dat een fries heel mooi uitkomt met knotjes. Maar die hebben er dan ook meestal geen manen voor :P Soort cirkel zeg maar :D
|
Ik vind bij van die sierlijke 'strakke' paarden kleine knotjes heel mooi staan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik doe altijd gewoon knotjes :bloos:
zo lief..! met haat mooie bling-frontriem..! Oeehh.. ik ga nu al lachen als ik aan dat koppie denk! :D |
Oepss beetje oud topic :bloos:
|
Inderdaad een oud topic, dus een slotje :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09. |