![]() |
C&C Generals op ATI Radeon 9000 IGP
Ik heb C&C Generals geďnstalleerd op m'n laptop, die als 3d-kaart een ATI Radeon 9000 IGP heeft. Maar Generals draait op elk graphicslevel en resolutielevel behoorlijk langzaam, terwijl mijn kaartje toch de laatste updates doorstaan heeft.
Hoe kan ik dit oplossen of is mijn 3d-kaart zo slecht dat hij dit nog niet eens meer aankan? Een nieuwe patch ofzo? |
toch maar een betere laptop kopen??? hahaha ;)
|
Omdat dat een kaart die (als desktop en mobile ) model gewoon erg matig is, en niet eens echt bedoelt is voor spellen (net als Geforce MX series)
Wat zit er nog meer in de laptop? |
Matig voor spellen? ik dacht het niet, anders zou HL2 er toch ook niet op full draaien :)
De verdere specificaties: Processor: Intel x86 Celeron 2.8 gHz Geheugen: 640 MB RAM Directx: 9.0c Windows: XP Home |
Citaat:
Het feit dat je een budget cpu hebt deelt daar ook aan mee trouwens. http://graphics.tomshardware.com/gra...s/image029.gif Benchmark met generals; http://graphics.tomshardware.com/gra...s/image016.gif Bron: http://graphics.tomshardware.com/gra...charts-08.html |
Ik heb ook een ATI Radeon 9000 (64MB) op mijn desktop en ik kan alles op maximaal spelen. Het gaat pas fout als ik met de uitbreiding (Zero Hour) een aantal spelers op Hard zet.
|
Citaat:
|
Nee het is absoluut geen 5 fps...
Overige specs: 512MB ram Pentium IV 2,53 Ghz dus waarom ie het bij mij wel goed doet, weet ik niet:|. |
Citaat:
|
Ik zou ook zeggen dat het aan de kaart ligt maar als het waar is dat HL2 draait en dezelfde kaart geen problemen geeft bij een ander (ookal ligt zijn CPU capiciteit wat hoger) zet ik er ook vraagtekens bij
|
Misschien maakt het dan zoveel verschil dat mijn ATI een 9000 IGP is en die van jullie niet?
Het menu draait zelfs al but, heeft het zin om patch 1.7 te installeren? En btw, ik heb ook nog een originele versie... Dus dan klopt er idd helemaal niets meer van Oh ja, nog een toevoeging (als het nuttig is), de laptop waar de kaart in zit is het model Compaq Presario R3000 met resolutie 1280x800. Begint dit topic msgien meer te passen bij Software & Multimedia??? |
Ik had generals ook op een 866 met een TNT 2. Liep voor geen hol. Alles heel langzaam, je was gewoon 2 uur bezig met een potje.
Toen nieuwe pc gekocht, in 30 minuten klaar. Omdat je een langzaam systeem hebt gaat dan tenkoste van je performance. Celeron en een 9000 IGP is niet echt je van het. En dat je Half Life 2 misschien full open speelt...zeker niet met DX 9 effecten ;). Je hebt immers een DX 8 kaartje :). En dan nog natuurlijk Half Life 2 is een beetje pro Ati. Generals niet. |
Die systeemsnelheid zou niet zo'n probleem zijn... je ziet (bijna) nooit IDE-hddlampje branden
En de min. syseisen voor Generals zijn anders toch nog wel als 3d-kaart een ATI Radeon 7200, waar ik op zich wel ruim overheen zit En het is wel een 2800 mhz-processor en Generals kan op veeeel lager al draaien, dus dat zou ook geen probleem moeten vormen. Maar mijn kaartje kan idd die pixel shading niet aan, hoe ik het ook aanzette, hij zette het steeds terug. --Edit:-- dit vond ik op google: Citaat:
|
Citaat:
Logisch dat je kaartje geen DX 9 effecten kan toveren :P. Het is immers een DX 8 kaartje. Maar het ligt gewoon aan je systeem. Als je een snellere cpu/mem al had ging het stukken beter. En probeer gewoon die patch te installeren :). |
Nou, er is nog een probleempje
Doom 3 draait er echt SUPER-schokkerig op terwijl het dat ECHT niet zou moeten, een flippo van ID Software zelf zegt het zelfs dat dit spel de specificaties aan zou moeten kunnen op high-graphics niveau. Hij heeft er zelfs een filmpje van gemaakt!! EN het staat op de ATI-site zelf! Nou als DIT niet fout is dan weet ik het ook niet meer! (Van http://www.ati.com/products/mobility...timonials.html) --- Citaat:
|
Citaat:
Op welke resoluties speel je Generals en Doom? En heb je anti-aliasing aan staan toevallig? Filmpje is best wel onzin, draai op mijn laptop (PM 1,5 ghz 512ddr333 en R9700) nog steeds slecht op medium, in het filmpje zie je ook geen echte ingame beelden, alleen filmpjes... de framerate is dus moeilijker te zien... |
Dan heb ik idd een butkaart en PC
Is het dan een niet al te dure grap om er een nieuwe kaart in te plaatsen? Of kan ik dan net zo goed een nieuwe laptop kopen? :p |
Dat kan niet, bij de oude laptops zit namelijk de GPU in het moederbord gebakken. Of je moet goede soldeer kunsten hebben.
Bij de nieuwere laptops met PCI- Express interface, kan je wel je kaart upgraden. Zeer handig voor mobile gamers. |
Citaat:
|
Citaat:
Waar door de performance iets beter wordt, maar de beeldkwaliteit aanzienelijk verlaagd. |
Maar is het op zich wel mogelijk? Want ik ken een computerexpert die vast wel iemand kent die het voor weinig geld erin kan zetten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
waar the hell slaat dat nou weer op? ik bedoel een professional (duh) :mad:
|
Citaat:
|
Ik zou toch de patch proberen als je dat nog niet hebt gedaan, en als dat niet helpt, niets aan te doen.
|
Bij jou kan het niet, jij hebt niet een losse gpu maar vast gesoldeerd aan je moederbord.
En waarom 2 topics?2x het zelfde antwoord, 2x dezelfde vraag? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10. |