Citaat:
shy gurl schreef op 05-02-2005 @ 15:45 :
Ik heb geen ervaring met stages, maar mijn nicht heeft de pabo gedaan nadat ze vwo had afgerond. Ze heeft de opleiding dus gedaan met een hogere vooropleiding, net als jij wilt gaan doen en volgens haar kan je makkelijker een stageplek vinden als je een hogere vooropleiding hebt. Dus wie weet heb je wel 'voorrang' op meiden die vmbo hebben gedaan...
|
d'r zit wel een groot verschil tussen pabo of kapper. Bij pabo moet je veel algemene kennis hebben en veel manieren kennen om informatie over te brengen op kinderen. Het vwo voegt dan best wel wat toe aan je opleiding in vergelijk met de havo.
Maar bij een kappersopleiding voegt het hebben gedaan van de havo weinig toe tegenover het vmbo. Want met alle respect, slimmer zijn biedt weinig voordeel bij het kappersvak.
Ik denk dus dat ze eerder voor een vmbo-klant gaan, aangezien die doorgaans in de praktijk wat beter zijn en doordat zij de volledige route volgen ook meer ervaring hebben opgedaan.
@TS: ik ken alleen 2 mensen die de reguliere opleiding hebben gedaan en beiden zijn ze gestopt omdat ze geen stageplek konden krijgen.
|