![]() |
Extra treinen met Carnaval
Met ontsteltenis heb ik kennis genomen van het feit dat de NS heeft besloten deze Carnaval geen extra treinen in te zetten tussen Maastricht en Sittard/Heerlen. Mij rijst de vraag: waarom?? Misschien is 'men' nog nooit hier geweest met Carnaval, maar ik kan U verzekeren dat de extra treinen die voorheen reden altijd tot de nok toe gevuld waren. Dit tot grote vreugde van zowel de passagiers als de gemeente Maastricht. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, nietwaar?
Wat mij opviel, was dat de NS wel extra treinen inzet tussen Hengelo en Oldenzaal. Heeft die regio soms een streepje voor? Voorheen werd wel eens als reden gegeven, dat men wilde afzien van de extra treinen, vanwege het vandalisme dat zich voor zou doen. Bij mijn weten is dit niet het geval geweest, in ieder geval in veel mindere mate dan bij voetbalwedstrijden. Zoals mijn Amerikaanse oom eens verbaasd zei over Carnaval: 'A whole town tipsy and no fights? Amazing!' We gaan niet allemaal in een dronken bui de trein verbouwen, we zijn geen hooligans... Is banaal volksvermaak (want dat is voetbal in mijn ogen) soms belangrijker dan een jaarlijks terugkerend cultureel evenement als Carnaval? Als dat het geval is, stelt de NS mij zeer teleur. Niet alleen word ik beroofd van de mogelijkheid enkele dagen van Carnaval in Maastricht door te brengen, de gemeente Maastricht loopt naar mijn mening op deze manier duizenden, zo niet miljoenen euro's omzet mis. Want ik ben niet de enige die zich, vanwege gebrek aan vervoer, genoodzaakt ziet ergens anders vertier te zoeken. Waarom? Waarom? |
Gelijk heb je, belachelijk het lijkt wel of ze ons kloten alleen omdat we Limburgers zijn :s
|
Ik heb de afgelopen dagen zo vaak gedacht: die arrogante hollanders bij de ns! We zouden ze eigenlijk hun voetbaltreinen es af moeten pakken, kijken wat ze dan doen...
|
Misschien konden ze geen mensen krijgen? In omgeving maastricht lijkt het me lastig om conducteurs te krijgen die willen werken met carnaval (aangezien het voor brabanders en limburgers meestal een heilig feest is waar ze niet vanaf willen zien)? In Twente is dat toch wat makkelijker, omdat daar veel meer mensen zijn die het niet vieren.
Of misschien is het te duur en moesten ze kiezen: óf limburg óf twente. En dan lijkt het me weinig te maken te hebben met streepje voor oid: er is er gewoon altijd één de pechhebber. Dit keer Limburg. Was het andersom geweest dan hadden de twentenaren geklaagd. Of misschien moesten ze idd kiezen en was de normale dienstregeling in Twente nog belabberder dan die in Limburg dat ze dachten: Twente heeft er eerder nog een extra trein bij nodig dan Limburg. Kan van alles zijn. Waarom bel je de klantenservice niet om het te vragen? |
ik kan me niet anders herinneren dan dat er extra treinen rijden tussen hengelo en oldenzaal. En dat is maar goed ook, anders kom ik er niet eens!
Misschien is ns bang dat de treinen worden afgebroken ofzo? |
Weet je wat pas belachelijk is.. dat supermarkten eerder dichtgaan omdat het carnaval is. Als je dan de hele dag moet werken en je wilt savonds eten halen, kan dat eenvoudigweg niet :|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
reden is toch dat het niet meer rendabel was. Er gingen gewoon te weinig mensen mee om het winstgevend te houden. Daar komt nog eens bij dat er altijd een hoop criminaliteit in en bij die treinen was. De gemeente Maastricht kan hier weinig aan veranderen, tenzij de gemeente zelf de treinen gaat financieren. En daar heeft de gemeente helemaal niets aan, het zijn namelijk de cafés die het geld innen, de gemeente is handenvol geld kwijt aan carnaval (politie, puinruimers enz.). Jammer dat ze niet meer rijden, maar het is niet anders...
|
Zoals ik bovenaan al zei, de treinen zaten altijd stampvol (dus rendabel), en vandalisme kwam bij mijn weten nauwelijks voor (of iig veel minder dan bij voetbal) dus daar kan het in feite niet aan liggen. En ja, ik heb geprobeerd contact op te nemen met de NS, maar de enige mogelijkheid daarvoor is een of ander telefoonnummer te bellen voor 1,10 euro per minuut. Nou, dus niet he. Ze pakken me mn trein af, dan ga ik niet ook nog betalen om iemand daarover te spreken he! En ok, ik zei dat de gemeente zo veel geld misloopt, ik bedoelde daar niet mee het bestuur van Maastricht maar de gemeenschap (dus ook de ondernemers).
|
Citaat:
|
Het zal vast economisch onrendabel zijn, anders zal de NS het echt wel doen.
Of ze krijgen te weinig mensen, zoals Balance zegt |
eerst ging er ook nog een nacht trein om 2 uur, van venlo na roermond.. nu gaat de laatste om 11..
|
Klote-NS ja! :mad: Heb me er ook om zitten te verbazen. Maja, te weinig rendabel, inderdaad...
Zelf woon ik in Maastricht, dus ik zal geen gebruik maken van de treinen, maar ik ken genoeg mensen die daar om balen. Ik vind dat ze niet alleen met carnaval nachttreinen moeten invoeren, maar voor vast tijdens elk weekend! De taxi's zijn al best duur he... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik dacht dat er geen extra treinen zouden rijden maar wel extra lange treinen, dat is dan tenminste nog iets toch?
|
Citaat:
Er rijden trouwens wel nachtbussen, dus dit jaar met de bus:) |
Ik vind carnaval in m'tricht kut.
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder die treinen, ik gok dat er wel een goede rede achter zit denk je niet?! Enne tsjaa dan maar gewoon de hele avond en nacht, zodat je de volgende morgen naar huis kan.. Kan me er ook wel iets bij voorstellen dat er in die treinen veel overlast is geweest. Ik bedoel iedereen is natuurlijk erg dronken, en tsjaa dan is het niet meer zo'n feest voor de ns... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Oehhh erg, jeetje nu vergaat de wereld.
Zowiezo de lijn maastricht heerlen hadden ze liever willen opdoeken, omdat er te weinig op verdiend werd, dus wees blij dat er uberhaupt nog treinen rijden. Carnaval is zooooo gezellig, dan wil je er toch niet weg???? kortom, gezeur |
Citaat:
|
Citaat:
|
de extra treinen naar oldenzaal waren van syntens, misschien zit daar het verschil in
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03. |