![]() |
De integratie van moslims in Nederland?
Er schijnt een integratiedebat aan de gang te zijn in Nederland wat mij en mijn medegelovigen ertoe zou moeten bewegen om te integreren. Zo moeten de moslims de taal goed spreken, de normen en waarden van de Nederlandse huis-, tuin- en keukenman overnemen en het geloof binnen huiskamers houden.
De moslim moet deze boodschap goed in het hoofd prenten en aan een ieder verkondigen, want dan doe je mee aan 'het debat'. Maar in de werkelijkheid geldt, als een moslim het etiket 'geïntegreerd' opgeplakt wilt krijgen dan moet hij daarvoor eerst de eigen moslimidentiteit overboord gooien. Dat is ook de reden waarom 'moslims' die al een groot deel van hun moslimidentiteit hebben opgegeven, en dus verwesterd zijn, als geïntegreerd worden beschouwd, ongeacht de genoten opleiding en de verblijfsduur in Nederland. Een goed voorbeeld is Ayaantje die haar moslimidentiteit geheel overboord heeft gegooid en hier toch relatief nieuw is. In tegenstelling tot een moslima die in Nederland geboren en getogen is wordt zij wél als geïntegreerd gezien, want zij loopt niet rond met een hoofddoek. De maatstaf voor integratie van de moslim is dus niet de taal of de opleiding maar de mate van opgave van de eigen moslimidentiteit in ruil voor de seculiere, Nederlandse identiteit. Dus de stelling luidt: "de Nederlander wilt niet dat moslims integreren maar assimileren.” . |
assimileren zou uiteraard het makkelijkst zijn ja :p . Maar ik ben het niet eens met de stelling. lk heb het volste vertrouwen in dat de niet-rechtse partijen wel degelijk een toekomst van Islam in Nederland zien. En dan niet alleen die gematigde crap (van ik geloof met mn hart mensen, maar daden is niet nodig). Verder verwarren mensen cultuur en religie constant, en zien ze cultuurverschijnselen vaak als iets religieus. (zoals eerwraak of vrouwenbesnijdenis).
|
de Nederlander is bang en weet helemaal niet wat ie wil
|
Citaat:
|
De gemiddelde Nederlander roept dat elke moslim 'uit Nedurlandddd weg moet'. Gelukkig reken ik mezelf daar niet toe. :)
|
Citaat:
|
Gedeeltelijke assimilatie is noodzakelijk. Betreffende het respecteren en uitdragen van de klassieke en constitutionele vrijheid en rechten, de gelijkwaardigheid van de vrouw en homoseksueel, is multiculturalisme niet gewenst.
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij verwar jij 'de moslimidentiteit' met de arabische culturele achtergrond. En over die achtergrond: die zal inderdaad voor een groot deel het raam uit moeten bij integratie, namelijk in alles wat in de westerse cultuur not done is. Daar moet je dan vervolgens niet proberen religie bij te betrekken om zo een kunstmatig heet hangijzer toe te voegen. :nono: |
Citaat:
|
Citaat:
Zeker als we praten over een conservatieve kant van de verhouding die in de Arabische wereld als normaal wordt beschouwd. |
Citaat:
|
Nee, de gemiddelde Nederlander is dom en wil alleen maar dat de moslims naar "hun eigen land" gaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
beetje jammer, 'de nederlander'. |
Citaat:
Het gaat niet over of het gebeurd, maar of het als acceptabel gedrag wordt gezien. |
Citaat:
|
Citaat:
Overigens wil ik wel aanmerken dat het feit dat sommigen dit niet als normaal (meer) zien wel een stap in de goede richting is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
en in hoeverre mogen oude nederlanders zeggen hoe nieuwe Nederlanders zich moeten gedragen?
|
Citaat:
|
Moeten ze ook de nederlandse keuken overnemen? :s Yugh. (n)
|
Volgens mij krijgen we bij volgens jullie goede integratie een overschot van boeren en we moeten daarnaast nog meer koeien uit het buitenland importeren voor iedere allochtoon. Of nog extremer fokken ofzo...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dat ik dat nou weer net niet met je deel.. :p Over optimisme gesproken: Ik hoop dat jij moslim wordt, dat T_ID (grootse Islamofoob op het forum) moslim wordt, ik hoop dat velen de Islam zullen aannemen als de Waarheid. :) Of..euhmm..iedereen eigenlijk :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De kans dat ik ooit moslim zal worden neemt trouwens met elke domme persoonlijke aanval door moslims hier af... (om het maar eens netjes te verwoorden) Het is trouwens wel typerend voor het niveau zeg, iedereen die kritiek heeft tot islamofoob of racist bestempelen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Dus om maar te zeggen dat het typerend is, nee sorry.. :rolleyes: |
Citaat:
Als je mijn post goed gelezen had, kon je er uit opmaken dat ik er niets van meende en dat het slechts optmisme was. Tjonge, wist ik veel dat je er zoooo serieus op in zou gaan :rolleyes: (n) |
Citaat:
|
Citaat:
Kan ik het helpen dat sommige nieuwsberichten en hadiths kennelijk een trauma opentrekken dat vervolgens op de boodschapper wordt afgereageert? Schelden zou ik ook kunnen, het lijkt me best te doen iedere moslim op dit forum als fundo af te schilderen, iedereen eromheen voor dom uit te maken, alle christenen als de paus af te schilderen, etc etc. Toch probeer ik me een beetje bij de feiten te houden, vaak heeft het weinig nut een end in de ruimte te lullen, maar ja, dan moet het andere kamp daar ook wel een boodschap aan hebben. :rolleyes: |
Er is geen integratie.
Daar zijn die kutmoslims te dom voor. Maar de slimme en normale moslims zijn zo slim om net te doen alsof ze integreren. (y) Het zal mij trouwens aan de reet roesten of ze willen geloven of niet, zolang ze maar geen geiten gaan slachten voor mijn huis en andere moslimdingen doen, waar ik aanstoot aan van kan nemen. |
Citaat:
|
Citaat:
:rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Jij kent kennelijk andere hadith dan ik? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Nu nog argumenten waarom ik geen verstand heb? Jij behoort namelijk tot het kamp dat T_ID al eerder noemde. Bij die Moslim Moraalridders die in ware Bush-stijl (Ben je niet voor ons, dan ben je tegen ons. STERF!) alle mensen in hokjes stoppen. En voordat jij met je kortzichtige gedachtengangen zegt dat ik mensen ook in hokjes stop. Ja. Maar ik heb duidelijke grenzen tussen Kutmoslims en Moslims. S. weet wel wat ik bedoel. |
Citaat:
Hoe weet jij hoe ik ben? Of wie ik ben? Het enige wat jij doet is vooroordelen uiten. Ik ben helemaal niet iemand die stelt dat wie niet voor mij is, tegen mij is. Ik probeer juist altijd de dialoog aan te gaan. Maar met mensen als jij gaat dat helaas niet. Die beginnen bij voorbaat al te schelden en hebben hun oordeel al klaar. En volgens mij stel je zelf dat wie niet voor je is tegen je is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34. |