![]() |
Wat vind jij van het groeiende aantal geweldsdelicten op straat?
Wat je vind moet je naar de politie brengen (y)
|
Ik let er niet zoveel op, maar schokkend vind ik het wel.
|
Overdreven...
|
Zo schokkend.
Ik heb er nog niks van gemerkt. Maar ach, ik woon dan ook in een achtergesteld boerengehucht waar ze alleen gewelddadig worden wanneer de Hertog Jan op is. |
Het aantal geweldsdelicten op staat groeit niet significant
|
Citaat:
|
Citaat:
dit lijkt me een onzinpost van de TS ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zelf heb ik er weinig mee te maken, is me nog niks overkomen o.i.d.
Maar het feit dat het blijkbaar 'populairder' wordt is wel enigszins schrikbarend ja. |
Citaat:
|
Als je nou eerst eens met cijfers komt waaruit blijkt dat het aantal geweldsdelicten op straat zoveel groeit.
|
Guess what, de grote steden zijn de afgelopen tijd in aantal delicten juist verhoudingsgewijs veiliger geworden. Het is de paniekerige politiek die het doet lijken alsof je je leven niet meer veilig bent op straat.,
|
Het aantal geweldsdelicten is sinds de jaren 70 idd afgenomen.
Maar goed, elke vechtpartij is er een teveel! Dus: aanpakken. En vooral: stel ouders verantwoordelijk. Zij moeten hun kids opvoeden. Lukt dat niet, dan mogen ze van mij alle hulp krijgen. |
Citaat:
Heropvoedingskampen? Kost ook klauwen vol geld. |
ik vind het best
|
statistisch gezien is het niet veel gegroeit het is alleen meer in het nieuws dan bv. 2 jaar terug
schokkend nee vervelend ja edit: wat doe je eraan, als 80% van de agenten "op kantoor zitten" en de overige 20% bonnen moeten schrijven: "om het verplichte aantal te halen" absurt eigenlijk dat er gezegt wordt, nou dit jaar moeten er "x" bonnen uitgeschreven worden om bedrag "y" binnen te halen ipv. overtreders worden bekeurt. maar daar gaat deze thread niet over |
Ach ende wee, het eind van den wereld ist daer.
Meer geweld? Ik heb er weinig van gemerkt, en me er nog minder druk om gemaakt. |
Het verband tussen de topictitel en je post ontgaat me volledig. Volgens mij heeft Gatara voor één keer toch gelijk en is dit een onzinpost. Vandaar dat ik je wil adviseren je aan je eigen nickname te houden.
|
Ik zit toch altijd achter de computer.
|
Ik merk er niets van, eerlijk gezegd.
|
Citaat:
|
Vroeger had je knokpartijtjes, tegenwoordig komen er: messen/bierflesjes/pistolen aan te pas. En het zijn tegenwoordig ook geen knoppartijtjes meer eigenlijk, het zijn gewoon zinloos gewelds delicten. Met z'n 3e of meer één iemand in elkaar slaan. Jammer genoeg zijn het vaak dezelfde soort daders die zich hier schuldig aan maken.
|
Ja, met zijn drieeën in elkaar slaan gebeurde vroeger nooit natuurlijk en bierflesjes en messen zijn nog maar twee jaar geleden ontdekt. :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik mep pas sinds kort mensen in elkaar, egt waar, weet je!
|
Citaat:
|
Het enkele woord geweldsdelicten zegt mij te weinig. Wat voor geweldsdelicten? Welke wapens? Welke schade? Groepsdaders? Vooral in uitgaansgebieden of juist niet?
Eerst die feiten op tafel, dan praten we verder. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
*gaap*
secularisatie van de westerse maatschappij, zullen we maar denken. ik wil eerst shockerende cijfers zien, voor mijn oordeel hierover te willen vellen. daarnaast wil ik eerst iets meemaken, tevorens hierover iets te kunnen vertellen. zolang ik nog navertellen kan, uiteraard. |
|
Citaat:
|
ben 2 jaar geleden verhuist van miniscuul dorp in fryslan naar amsterdam. ik voel me hier zelfs veiliger, nog nooit problemen gehad.
|
nou, ik vind het groeiende aantal geweldsdelicten een goede zaak.... oftewel; tiswa...
|
Is deze topic nog stééds open??!
|
Herby, wil je niet zulke irritante topics openen op mijn favo forum? :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
@Herby: het spijt me! :o |
Er wordt door veel media meer aandacht aan besteed als vroeger want sensatie en misdaad verkoopt nou eenmaal (helaas).
Echter, hoeveel misdrijven er dan ook zijn, de daders van deze misdrijven moeten niet langer in de watten worden gelegd maar veel strenger worden aangepakt. |
"En hoe wou je dat doen dan?
Heropvoedingskampen? Kost ook klauwen vol geld" Nee, er is een andere manier om ouders verantwoordelijk te stellen voor hun kinderen. Als kinderen "niet aangepast" gedrag vertonen, (denk hierbij aan stelen, prullebakje vernielen, brievenbus opblazen met oud jaar, auto bekrassen, voor de lol 112 bellen, etc) dan verhaal je alle aangerichte schade op de ouders bovenop de straf die de kinderen of ouders krijgen. Heel simpel: Stelen? De goederen uitgedrukt in geld x 100 terug betalen aan de winkelier Prullebakje vernielen? Gloednieuwe super de luxe prullenbak plaatsten op kosten van de ouders Brievenbus opblazen met oud jaar? idem prullebak Autobekrassen? Auto wordt eventueel uitgedeukt en opnieuw overgespoten in de kleur die de eigenaar het leukst vindt (natuurlijk wel in metallic-lak, want dat is het duurste. Voor de lol 112 bellen? kost 3000 euro dacht ik. Schade verhalen op de ouders. Een brandweerauto rukt niet voor niets uit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48. |