![]() |
[geen titel]
Hm, eens wat nieuws, denk ik. Ik heb dit erg vlug geschreven en ik weet zelf nog niet goed wat ik ervan vind. Maar ben benieuwd naar jullie mening. :)
Hoe ik reeds mijn dagen tel - zeven is niet even – in de mal van al jouw tederheid, wanhoopt ieder deeltje in mij met mij mee; liefloos lijkt de wereld, welke is toch wazig wit. Maar gips noch sneeuw omarmt mij en kust de leegte weg. |
ik vind hem leuk, totdat de kleuren beginnen :D
Misschien is het leuk om van 'hoe' in de eerste regel 'hoewel' te maken. Past volgens mij beter :) |
Haha dank je.:)
Hmm... dat 'hoewel' verandert eigenlijk de hele betekenis, dat is niet mijn bedoeling. En de laatste regel, die vond ik ook het minst. Ga ik nog overna denken. :) |
Dan moet ik even over de betekenis nadenken :o
Wat is er mis met de kleuren? Ik vind in ieder geval de manier waarop je met wit speelt, en gips noch sneeuw omarmt mij erg leuk. Aan de vorm moet ik even wennen, maar wel in positieve zin. Ik vind hem leuk :) |
Citaat:
En, ik vind hoe leuker dan hoewel. Leuk gedaan re3m, inderdaad weer echt anders (vooal qua vorm) |
Zoals gezegd, ik bevind mij in een experimentele fase :D, dus hekel ik het, dat er wordt teruggevallen op de vertrouwde en vooral oude en door jullie veelgebruikte metafoor van de kleuren. De kleur, om een gevoel, emotie of beeld over te brengen. Het is zo gemakkelijk, je noemt een kleur en het is mooi. Terwijl je in de rest van het gedicht, er mijns inziens niet naar streeft om weg te komen met gemakkelijk woordgebruik.
Waarom ik hoewel beter vind, is omdat ik juist de huidige betekenis minder treffend vind :). Hoewel + reeds geeft een soort van onvermogen weer. Dat beviel me wel. |
Bedankt voor de reacties. :)
Ik vond de laatste zin (kust de kleuren terug.) zelf ook minder sterk. En misschien ook wel vanwege de reden die Halogeen geeft. Dus, ik heb er iets anders op verzonnen. :) Verder: ik laat Hoe staan, want ondanks het feit dat ik Hoewel ook mooi vind (hoewel - tel), verandert de betekenis van het gedicht teveel. En aangezien dit precies mijn gevoel weergeeft, laat ik het lekker zo. :p Maar wat vinden jullie nu van de laatste zin? |
De laatste zin is goed. Sterk. Perfect voor een einde. Beter dan de andere. Is een leuke stijl die je gebruikt. Helemaal anders dan wat ik gewoon ben van je. Leuk dat je zo aan het experimenteren geslagen bent. 't Brengt mooie dingen teweeg... (y)
|
ik vind -zeven is niet even- goed.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07. |