![]() |
Drums opnemen
weet hier iemand hoe je drums een btje normale kwaliteit op kan nemen zonder drum microfoons?
als ik met een gewone microfoon doe klinkt het namelijk erg blikkerig... |
drum microfoons huren
|
videocamera
|
wat ik gebruik is een degelijke no-name multi-purpose microfoon als overhead..die is aangesloten op een mixer met equalizer om wat hoog weg te draaien, en daarna doorpluggen naar minidisc.
Een degelijke microfoon is belangrijk, anders krijg je snel een overstuurd en idd blikkerig geluid. Ook vraagt deze aanpak om fatsoenlijk materiaal qua drums en bekkens. Met een echte drummicrofoonset kan je een kartonnen doos nog redelijk laten klinken maar met 1 overhead moet je toch zorgen dat alles van nature al goed klinkt. |
Citaat:
|
Een mooie sennheiser clipjes kit icm. een shure b52 (y)
En anders idd 1 of 2 overheads en dan wat minder hoog erin Maar dat is voor elke audiofiel verschillend natuurlijk. Weet iemand toevallig nog een site waar wat standaard bv. EQ,compressor,gate instellingen voor verschillende instrumenten staan? |
Citaat:
http://www.shure.com/booklets/techpubs.html |
Citaat:
|
Thnx, stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Staan voor de topicstarter in het pfd'je audio for music educators ook nog wel wat interessants is. Hoe microfoon's bij een drumstel op te stellen enz. Sennheiser en Shure zijn zeker niet zaligmakend maar als je het toch tot je beschikking hebt :)
Als je nog meer van dit soort dingen tegenkomt, graag (y) |
http://directory.google.com/Top/Arts...dio_Recording/
als je je verveeld. zal vast iets tussenstaan :o |
Fruity Loops.
|
MP3 speler werkt ook best wel lekker. Sommige cymbals eindigen in een zootje gekraak, maar wat wil je met een low-budget prutseltje.
|
Citaat:
|
met minidisc :cool:
|
Mijn ervaring is dat het enorm moeilijk is om de basedrum niet te laten overheersen met 1 overhead mic. Althans dat probleem hebben we altijd.
|
Citaat:
Ligt ook flink aan je opstelling, flink wat toms en bekkens willen al n gedeelte eruit filteren |
Schuin boven de snare, hihat en crash. Dus meer aan de linkerkant en die base blijft maar megahard klinken. Heel die base al volgepropt met dekens etc. Helpt niet. Misschien ligt het aan die drummer :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Volproppen met dekens is zoiezo not-done :nono: Het kan ook een verhoudingsprobleem zijn qua vellen, Als je van die dikke dubbellaags remo pinstripes op je toms gooit dan heb je zoiezo al qua volume een stuk minder klank vergeleken met enkelaags vellen die veel meer projecteren en resoneren. Laatste probleem kan de ruimte zijn, als het niet echt acoustisch geisoleerd is dan krijg je van dat geluid wat rondkaatst, en zon bassdrum verplaatst gewoon het meeste lucht en hoor je zodoende dan ook harder. |
Citaat:
|
je punt?
Elk microfoonmerk heeft zn eigen specifieke geluid, de kwaliteit zit bij een bepaald prijsniveau altijd wel goed. Netzoiets als zeggen dat iedereen maar fender of ibanez moet spelen omdat "ze een betrouwbare vaste waarde" hebben. |
Citaat:
:bloos: wat is een overhead :bloos: ??? :bloos: :bloos: :bloos: |
Citaat:
|
triggers bitch ;)
gewoon bij de hema van die karaoke mics oppikken, alles apart pakken en flink opfokken in nuendo ofzo? als het dan toch cheap moet.... |
Maar wat is nou een overhead? :confused:
|
Kan iemand hier even aan deze n00b uitleggen wat een overhead is?
|
nee
|
Citaat:
|
Citaat:
tenzij je digitale terror wil gaan maken via een akkoestische kit ofzo ja |
Citaat:
|
Citaat:
als het ff kan natuurlijk wel :D :p |
gewoon een microfoon onder de toms, zo laag mogelijk (niet op de grond), zo hoor je de bassdrum goed, en voorkom je vet harde bekkens...
|
Citaat:
|
http://www.recordingproject.com/arti....php?article=5
Handige link. Meer gericht op mixing, maar het heeft mij toch ook al veel dienst gedaan. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07. |