Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Afsluiten Windows XP werkt niet (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=109327)

chatfreak2002 29-05-2002 12:07

Afsluiten Windows XP werkt niet

Zodra ik op mijn computer kies voor: AFSLUITEN dan gaat ie afsluiten maar stopt ie bij de mededeling: Windows wordt afgesloten.

Wat is er aan de hand?

Lethalis 29-05-2002 12:12

Geef hem een beetje de tijd, hij is moe waarschijnlijk :(

:p

Ik heb het soms ook dat Windows 2000 er ontieglijk lang over doet om af te sluiten, maar meestal alleen als ik de hele dag intensief gewerkt heb met diverse pakketten (AutoCAD 2002, OpenOffice en Mozilla)..

chatfreak2002 29-05-2002 12:34

ik heb hem ook al eens 12 uur de tijd gegeven om af te sluiten maar hij wilde nie :(

{-_-} 29-05-2002 14:48

systeem specificaties SVP

chatfreak2002 29-05-2002 15:09

Pentium 3, 500 mhz, 128 mb ram, 40 gb hd

{-_-} 29-05-2002 15:19

Citaat:

chatfreak2002 schreef:
Pentium 3, 500 mhz, 128 mb ram, 40 gb hd
weet je welk moederbord je hebt?

Boeing 747-400 29-05-2002 18:23

Citaat:

chatfreak2002 schreef:
ik heb hem ook al eens 12 uur de tijd gegeven om af te sluiten maar hij wilde nie :(
Het je al eens op de site van windows-update gekeken? Je kan daar misschien wel een patch downloaden voor een afsluitprobleem.

chatfreak2002 29-05-2002 18:26

Citaat:

{-_-} schreef:

weet je welk moederbord je hebt?

:o nee, alleen dat ut zo`n vobis-comp is :D

The Iceman 29-05-2002 20:30

Control Panel -> Power Options -> Apm -> Enable Advanced Power Management.

chatfreak2002 29-05-2002 20:43

ik heb de nederlandse versie en daar staat ie niet tussen

Quintiano 29-05-2002 20:44

Citaat:

chatfreak2002 schreef:
ik heb de nederlandse versie en daar staat ie niet tussen
Dan vertaal je 't eventjes? -- Dan kom je bij het Nederlandse equivalent namelijk. Het is een Godswonder, ik weet 't.

Anway 'Snel afsluiten' uitzetten wil ook nog wel 'ns helpen, en de services van NVidia -als je een NVIdia videokaart hebt, that is- afsluiten.

chatfreak2002 29-05-2002 21:09

ik heb alle tabbladen doorgespits, nergens staat het..

{-_-} 30-05-2002 11:12

jongens hij blijft hangen op "windows wordt afgesloten"

dat betekend dat hij nog niet helemaal is afgesloten. dus ligt het niet aan APM

en de reden waarom je dat tabblad niet hebt (niet dat het uitmaakt maar vooruit) is omdat je waarschijnlijk APM in de bios hebt uitstaan.

verder zijn er alleen afluitpatches voor win98

ik heb gehoord dat er problemen zijn met bepaalde moederborden. check de site van MS maar eens.

Citaat:

Anway 'Snel afsluiten' uitzetten wil ook nog wel 'ns helpen, en de services van NVidia -als je een NVIdia videokaart hebt, that is- afsluiten.
dat zou het antwoord wel eens kunnen zijn

Quintiano 31-05-2002 19:39

Euh, het kan weldégelijk APM zijn. Je moest eens weten hoeveel problemen APM kan veroorzaken. Ik zet het niet voor niets standaard uit in 't BIOS.

En fijn dat je even 'ons' eraan herinnert dat hij Windows XP gebruikt in plaats van 98, maar wellicht dat er updates zijn bijgekomen in de tussentijd? -- Wellicht dat zélfs jij een patch/update over 't hoofd zou kunnen zien. Ik vind het so wie so aan te raden ééns per week even Windows Update te draaien, maar dat terzijde.

{-_-} 01-06-2002 14:17

Citaat:

Dobermann schreef:
Euh, het kan weldégelijk APM zijn. Je moest eens weten hoeveel problemen APM kan veroorzaken. Ik zet het niet voor niets standaard uit in 't BIOS.

En fijn dat je even 'ons' eraan herinnert dat hij Windows XP gebruikt in plaats van 98, maar wellicht dat er updates zijn bijgekomen in de tussentijd? -- Wellicht dat zélfs jij een patch/update over 't hoofd zou kunnen zien. Ik vind het so wie so aan te raden ééns per week even Windows Update te draaien, maar dat terzijde.

moet ik je even eraan laten denken dat hij XP gebrukt?
:D
je kan me niet uitstaan hè? :D
ik doe m'n best :)

nee hoor die update bestaat nog niet. ik krijg de nieuwsbrieven van microsoft per e-meel en we krijgen technet op de zaak.

{-_-} 01-06-2002 14:22

Citaat:

dat betekend dat hij nog niet helemaal is afgesloten. dus ligt het niet aan APM
:eek:
damn! dat is de grootste onzin wat ik ooit zelf heb getypt!
vergeet dat gedeelte maar eens heel snel
vraag in welk algoritme m'n hersens toen bleven steken.

Quintiano 01-06-2002 19:02

Citaat:

{-_-} schreef:

moet ik je even eraan laten denken dat hij XP gebrukt?
:D

je kan me niet uitstaan hè? :D
ik doe m'n best :)

nee hoor die update bestaat nog niet. ik krijg de nieuwsbrieven van microsoft per e-meel en we krijgen technet op de zaak.

Euh, waar slaat dat 'moet ik je even eraan laten denken dat hij XP gebruikt' op? Misschien heb je m'n reactie te snel gelezen, of zie je de topictitel over 't hoofd?

Ik kan je best uitstaan hoor, hoe meer kennis hoe beter 't is.

{-_-} 03-06-2002 13:16

Citaat:

Dobermann schreef:

Euh, waar slaat dat 'moet ik je even eraan laten denken dat hij XP gebruikt' op? Misschien heb je m'n reactie te snel gelezen, of zie je de topictitel over 't hoofd?

Ik kan je best uitstaan hoor, hoe meer kennis hoe beter 't is.

http://www.google.nl/search?q=grapje...UTF8&hl=nl&lr=

http://www.google.nl/search?hl=nl&ie...F8&q=humor&lr=

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.