![]() |
Afsluiten Windows XP werkt niet
Zodra ik op mijn computer kies voor: AFSLUITEN dan gaat ie afsluiten maar stopt ie bij de mededeling: Windows wordt afgesloten.
Wat is er aan de hand? |
Geef hem een beetje de tijd, hij is moe waarschijnlijk :(
:p Ik heb het soms ook dat Windows 2000 er ontieglijk lang over doet om af te sluiten, maar meestal alleen als ik de hele dag intensief gewerkt heb met diverse pakketten (AutoCAD 2002, OpenOffice en Mozilla).. |
ik heb hem ook al eens 12 uur de tijd gegeven om af te sluiten maar hij wilde nie :(
|
systeem specificaties SVP
|
Pentium 3, 500 mhz, 128 mb ram, 40 gb hd
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Control Panel -> Power Options -> Apm -> Enable Advanced Power Management.
|
ik heb de nederlandse versie en daar staat ie niet tussen
|
Citaat:
Anway 'Snel afsluiten' uitzetten wil ook nog wel 'ns helpen, en de services van NVidia -als je een NVIdia videokaart hebt, that is- afsluiten. |
ik heb alle tabbladen doorgespits, nergens staat het..
|
jongens hij blijft hangen op "windows wordt afgesloten"
dat betekend dat hij nog niet helemaal is afgesloten. dus ligt het niet aan APM en de reden waarom je dat tabblad niet hebt (niet dat het uitmaakt maar vooruit) is omdat je waarschijnlijk APM in de bios hebt uitstaan. verder zijn er alleen afluitpatches voor win98 ik heb gehoord dat er problemen zijn met bepaalde moederborden. check de site van MS maar eens. Citaat:
|
Euh, het kan weldégelijk APM zijn. Je moest eens weten hoeveel problemen APM kan veroorzaken. Ik zet het niet voor niets standaard uit in 't BIOS.
En fijn dat je even 'ons' eraan herinnert dat hij Windows XP gebruikt in plaats van 98, maar wellicht dat er updates zijn bijgekomen in de tussentijd? -- Wellicht dat zélfs jij een patch/update over 't hoofd zou kunnen zien. Ik vind het so wie so aan te raden ééns per week even Windows Update te draaien, maar dat terzijde. |
Citaat:
:D je kan me niet uitstaan hè? :D ik doe m'n best :) nee hoor die update bestaat nog niet. ik krijg de nieuwsbrieven van microsoft per e-meel en we krijgen technet op de zaak. |
Citaat:
damn! dat is de grootste onzin wat ik ooit zelf heb getypt! vergeet dat gedeelte maar eens heel snel vraag in welk algoritme m'n hersens toen bleven steken. |
Citaat:
Ik kan je best uitstaan hoor, hoe meer kennis hoe beter 't is. |
Citaat:
http://www.google.nl/search?hl=nl&ie...F8&q=humor&lr= |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25. |