![]() |
De dood.
Denk jij wel eens na over de dood? hoe zal je het liefst dood willen gaan?
|
Ja.
Op een bewuste manier, dus liever niet in m'n slaap ofzo. |
ik wil pijnloos sterven.. in mijn slaap ofsow... vroeger wilde ik altijd verdrinken, dat leek me een fijne dood... maar nu weet ik wel beter... ik wil wel afscheid nemen van iedereen voordat ik weg ben, om iedereen vaarwel te kunnen zeggen en ook voor mijn nabestaanden...
|
Het liefst oud en een goed leven gehad te hebben en wetende dat ik alles gedaan heb wat ik wilde doen in 't leven. Langzaam in slaap sukkelend bij een open haard vuur. :o
Hoewel de basic instinct manier ook wel wat heeft :o |
"Maybe dead's like being really high, without the low"
Nu, ik weet niet precies hoe ik dood zou willen gaan. Maar, ik zou het wel zelf in de hand willen hebben. |
elke dag. eervol
|
In me eentje,
zodat ik niemand achter laat die nog om me geeft :o dat wil ik hun niet aandoen... niemand |
ik zou liefst op een manier gaan dat ik er mij niet van bewust ben. En ik zou al helemaal geen afscheid willen nemen van iedereen, dat zou ik niet kunnen.
|
Ja..
En het maakt me verschrikkelijk bang. Ik wil niet dood. Ik wil alles nog meemaken en doen. Dood is mijn grootste angst. Als ik dan toch dood moet, dan het liefst 's nachts in mijn slaap, zodat ik er niks van merk en ik weg ben voordat ik het zelf door heb. |
De laatste tijd ben ik er heel veel mee bezig. Ik denk er iedere dag wel aan. Ook aan hoe ik dood zou willen gaan, maar daar ben ik nog niet over uit. Op dit moment maakt alles me nog een beetje bang. En da's voorlopig nog een goed teken. Wat ik wel weet, is wat er met mijn bezittingen moet gebeuren na mijn dood, hoe de uitvaart er uit moet zien, de muziek enzo. Dat heb ik tot in detail in m'n hoofd. Alleen nog even neerpennen.
|
Iedereen denkt daar wel eens aan dunkt mij.
Hoe ik dood wil? We'll cross that bridge when we get there... |
Ik denk daar wel eens overna ja. Ik weet eigenlijk niet wat ik wil. Het lijkt mij ongelooflijk moeilijk om afscheid te moeten nemen van iedereen, maar aan de andere kant lijkt het me ook weer ontzettend fijn omdat je iedereen die je lief is nog even wat kunt zeggen.
Maar... Misschien is het voor je gemoedsrust beter om bijvoorbeeld in je slaap te overlijden, omdat je niet afscheid hoeft te nemen en niet je kinderen, echtgeno(o)t(e) en wie dan nog meer bij jouw dood hoeft te hebben. Het is lastig. Ik ben blij dat ik nog niet weet hoe ik doodga. |
In één klap of langzaam wegdromend door een flinke dosis morfine...
Maar 't blijft toch een verassing ;) "Ik ben niet bang om dood te gaan. Ik wil er alleen niet bij zijn als het gebeurt." |
Ik denk niet aan de dood. :)
|
Citaat:
|
Ja daar denk ik behoorlijk vaak overna.
--> Geen lijdensweg, eervol, alleen.. rustig in m'n slaap: Over! |
Ik denk er niet zo vaak over na.
Hoe ik wil gaan, daar heeft Youp van 't Hek een prachtig nummer over geschreven.: Man valt in machine Vrouw komt onder trein Skiër in lawine Zo mag mijn einde zijn Jongen doodgestoken Kind verdrinkt in sloot Man heeft nek gebroken Zo wil ik ook wel dood Ik wil niet aan duizend slangen Oud en ziek en doof en blind Ik wil niet in een rolstoel hangen En dat ik brabbel als een kind Nee, ik hoef niet weg te kwijnen In verpleegtehuis De Zon Nee,laat mij dan maar verdwijnen Negen hoog van een balkon Vliegtuig stort op berg Drijver valt uit kraan Natuurlijk, dat is erg Maar zo mag het mij vergaan Veerboot is gezonken Duizend man verdwijnt Ik heb er zo vaak op gedronken Het lijkt me echt een prachtig eind Ik wil de wereld niet verlaten Na die zware chemokuur Ik wil nog helder blijven praten Tot mijn allerlaatste uur Laat de aids mij maar passeren Ik wil geen tumor in mijn hoofd Nee, ik hoef niet weg te teren Ik heb mijzelf vaak beloofd Dat ik dansend zal verdampen Op een mooi ontroerend plein Zonder vreselijke krampen Zonder angst en zonder pijn Zonder spijt en zonder tranen Zonder twijfel, zonder schroom Zonder God en zonder wanen Ach, zo doodgaan is een droom Maar de dromen die bedriegen Ach, mijn lief, hoe ga ik stuk? Ik hoop zoals ik geleefd heb Pratend, schreeuwend, lekker druk Ja, m'n lief, hoe mag ik sterven? Ja, m'n lief, hoe ga ik stuk? Ik hoop zoals ik geleefd heb Dan ga ik per ongeluk |
Citaat:
Citaat:
M'n leven geven voor iemand anders, zo zou ik het liefst dood willen gaan, maar gewoon nu dood neervallen heb ik eigenlijk ook geen probleem mee. |
Op een pijnloze manier, waarbij ik wel de tijd heb om afscheid te kunnen nemen met mijn toekomstige nabestaanden.
|
Citaat:
Gewoon wachten in je stoel, elke dag meer pijn krijgen, slechter zien, slechter horen en slechter slapen, niet meer kunnen wandelen, eten, sneller ziek worden, minder besef. Gewoon elke dag meer kapot gaan. Bah. Ik zou het liefst in mijn slaap sterven. Ik heb het er niet voor over afscheid te nemen en te beseffen hoe alles van je wegzakt al dan niet met verergerende pijn, als ik gewoon in het geniep kan sterven. |
met levensbeschouwing hebben we het nu over de dood. dus ja.
ik zou het graag willen voelen. zodat ik weet wat het allemaal waard was... |
Vandaag zat ik op de boord van een brug in de zon mijn broodje te eten en toen ik achter me keek naar beneden dacht ik "als ik nou eens zou springen?"
:eek: |
Een dagelijkse gedachtengang...
Hoe te sterven? Het is sowieso een bagger proces, ik kan daar niet in kiezen. Laat het dan maar pijnloos, en onbewust gebeuren. |
De laatste tijd nooit eigenlijk maar vroeger wel vaker.
Ik wil doodgaan zonder dat ik het zelf in de gaten heb en als het even kan pijnloos. Ik zou niet met de gedachte kunnen leven van dan en dan ga ik dood. Afscheid nemen van mijn omgeving hoef ik niet zo nodig. Het liefst ga ik pas dood als ik oud ben en een fijn leven heb gehad. |
Dood:DAls ik dan dood moet gaan tijdens sex...
En oh ja, ik ben niet bang om dood te gaan, ik wil gewoon nog niet dood^_^ |
Ik denk elke dag meerdere keren aan de dood. De dood is het leven, het leven is de dood.
Ik zou graag een onverwachte en vreemde dood sterven, bijvoorbeeld per ongeluk van een brug of gebouw vallen, of per ongeluk verdrinken of in de tram overlijden. Pijn is essentieel in het mooi dood gaan. |
Niet meer sinds ik niet meer leef. Of juist leef. Dat klinkt raar, maar de laatste tijd ben ik gestopt met denken, voel ik me veel vrijer, en heb ik geen idee meer wie ik ben. Ik heb er geen besef meer van of ik gek ben of bevrijd. Het maakt me ook niet uit. Ik denk niet meer vaak aan de dood, en ben ook niet bang voor de dood.
Ik zou het liefst vermoord worden overigens, dat lijkt me wel mooi. Nu nog niet, in de toekomst. Hoewel dat voor mensen die je liefhebt misschien niet zo fijn is, maar ja. Soms kan de dood een essentieel onderdeel zijn van iemands levenswerk. Kijk naar Pim Fortuyn, enzo. |
Ik denk vanaf mn elfde al teveel na over de dood. En verlang er nog steeds naar....
Ik zou snel en pijnloos willen sterven |
Ik ben heel erg tevreden met hoe het nu gaat. Vanaf dit moment wordt het alleen maar mooier :)
Ik ben er niet bang meer voor - en dat is best wel raar. Ik merk ook dat ik steeds roekelozer word. Maar bang word ik er niet van. |
Dood..? Ik zou het niet weten.. Ik zou denk ik niet afscheid willen nemen van iedereen voordak dood ga.. Ik denk er eigenlijk niet over na hóe k doodwil, maar t zou me nie zo heel veel uitmaken denk k, dood ga je toch..
|
Citaat:
|
Nee. Ik denk niet dat ik erg snel dood zal gaan, dus tja.. :confused:
|
Ik denk weleens na over de dood ja. Hoe ik dood zou willen gaan. Het klinkt een beetje raar maar ik zit met de vraag hoe het is om te verdrinken of te stikken of om van een flat te springen en dood te vallen. Ik zou wel levend begraven worden dat lijkt me heel erg eng maar het is een vraag waar ik nu mee zit en hoe dat is. Misschien denk ik hier later anders over en heb ik dan kinderen. Ik denk dat ik later kies voor dood gaan als iedereen uit mijn familie aanwezig is en ik hun nog voor een laatste keer kan zien.
|
Ik denk ook weleens na over de dood. Ik zou pijnloos en in mijn slaap willen sterven.
|
not giving a damn.
zoalng ik maar niet ergens lig weg te kwijnen in een ziekenhuisbed ofzo. |
Dat zou ik ook niet willen.. Dan zou ik voor euthenasie kiezen (hoe schrijf je dat..??)
|
I don't care lalalallalalala *huppelt door kamer*
|
Dat weet ik nu wel.. :o
|
een kogel door je kop is eigenlijk nog het snelst denk ik. Liever dat dan weg te liggen kwijnen, wetend dat je toch dood gaat.
|
Iedereen denkt wel is na over de dood, maar ik denk niet echt na over de manier waarop het het beste is, want het gebeurd toch zoals het gebeurd, je kan daar op het moment zelf (hopelijk over een hele langgge tijd) alleen maar een beetje in bijsturen..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mail me ff.. ben wel benieuwd hoe je er dan over denkt..wat je zou doen.. . Erg off topic dit.. maarja..
|
Ik denk vaak na over de dood.
Het liefste zou ik dood gaan als ik oud en grijs ben, tijdens mijn middag dutje. |
Citaat:
|
ik dacht er wel veel over na. en dan vroeg ik me ook af hoe het voor anderen zou zijn... wat mensen zouden denken, hoeveel mensen het iets zou kunnen schelen (waarna gelijk het woord 'niemand' volgde... maar dat denk ik nu niet meer!).
ik heb trouwens best wel ervaren hoe anderen het zouden voelen als ik dood zou zijn. Dat is best apart eigenlijk... |
Ik denk er wel eens over na maar ben niet echt bang. Ik ben nog jong en ben niet bang voor rare afterlife toestanden als ik overleden ben. Het zal wel iets heel relaxeds zijn, letterlijk :D
Ik denk er nog niet zo vaak over na hoe, ik hoop alleen niet dat ik een enge ziekte krijg waardoor ik in een ziekenhuis doodga met veel pijn. |
Ja ik denk daar wel eens over na, maar dan eerder op de manier van HOE ik dood zal gaan. Ik ben daar best wel bang voor.
Het liefste zou ik gewoon in mijn slaap willen sterven. Gewoon 's avonds gaan slapen en 's ochtends niet meer wakker worden. |
Ik zou graag willen sterven in een heftig vuurgevecht samen met me kameraden van de rebellen :cool: . Dan komen er allemaal t-shirt waar mij gezicht op staan en alle 13 jarigen altotjes zullen die dragen. Zo kan ik de werled minstens 5 jaar jaren irriteren.
Tja je heb doelen nodig in je leven he? :D |
ik wil niet wegranen als oudje. als ik dan doodga, dan maar opeens en onverwacht, het liefst ook nog als ik iets aan het doen was waar ik van hield. dan hoef ik ook niet heel oud en lang te leven, als mn dood maar pijnloos en snel is. geen ziektebed enzo.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59. |