Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Monitor] Knipperende TFT (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1093745)

Smobbo 04-02-2005 06:21

[Monitor] Knipperende TFT

Oke hier is het probleem:
Op het moment knippert mijn beeldscherm steeds aan en uit, dan kan ik dus even wat doen en dan wordt het beeld zwart (het lampje onder op de monitor wordt oranje ipv groen).
Hij knippert op een schijnbaar willekeurig moment, (bijvoorbeeld nu :P) ik kan dan gewoon door typen, maar ik zie het beeld gewoon even niet. Op het moment knippert hij terwijl ik alleen 1 internet Browser open heb

Het is een 15" inch TFT monitor van Iiyama

Nou hoorde ik dat het aan de videokaart kan liggen, dit is een GeForce 2 MX/MX 400

Verdere specs voor het geval dat ze er toe doen:

P3 - 900 Mhz.
128 MB-Ram
40 GB Hardeschijf

PS: Hij doet het al zolang als deze videokaart erin zit, maar het leek me persoonlijk wat vreemd dat een Geforce 2 (niet mega maar toch een redelijke kaart) een TFT van 15" inch niet kan trekken.

Jolt 04-02-2005 06:43

Had je hem al getest op een andere computer?
Dadelijk denk je dat je videokaart het is, maar ligt het misschien wel aan jeTFT, om dat dus uit te sluiten...

Dukko 04-02-2005 08:02

misschien klinkt het wat stom, maar druk al je kabels is goed aan.

Krummeltje 04-02-2005 10:02

Ik heb dat ook thuis, daar doet ons tft scherm ook heel vreemd... het ligt niet aan de videokaart want andere monitoren doen het wel gewoon... het is net of er een contactje loszit. Ik heb alleen de kabels al aangedraait en aangeschroeft en tsjah, nou doet ie het nog steeds :confused:

Smobbo 04-02-2005 11:24

kabeltjes zijn aangedrukt, maar ik heb em nog niet op een andere pc getest, zal ik in het weekend wel ff proberen :P

Manuzhai 04-02-2005 11:59

>> Hardware (is dat nou zo moeilijk?)

]{ing 04-02-2005 12:30

Videokaart wordt misschien te warm. Als ie een actieve koeler heeft zou ik deze controleren, evt met je vinger voelen als je pc een tijdje draait. De heatsink en niet de fan, ookal zijn die fannetjes meestal niet gevaarlijk voor je vingertoppen. En als het passief gekoeld is (waarschijnlijker) is de kaart waarschijnlijk stuk of moet er echt geen airflow zijn in je systeem meer zijn.

Krekker 04-02-2005 12:37

Lijkt er gewoon op dat je kabel ergens gebroken is. Elke keer als dat kapotte draadje in de kabel even onderbroken wordt, gaat je tft uit, omdat hij geen signaal meer ontvangt. Probeer eens een kabel bij iemand te lenen.

Enlightenment 04-02-2005 12:37

Misschien ligt het wel niet aan de TFT? Sluit de TFT eens op andere computer aan, en een CRT of andere monitor op die ene computer. Dan weet je het zeker he. :)

lullow 04-02-2005 14:54

Ik heb dat ook gehad met mijn TFT van IIyama.. ax3815 or so..
als hij nog binnen de garantie periode zit, moet je iiyama direct bellen dan krijg je een nieuwe! heb ik ook!
ik heb er voor een AX3817UT voor terug gekregen.
dus gewoon iiyama bellen en het probleem uitleggen, schijnt een fout te zijn in de monitor.
ik heb een geforce 4 mx 440
dus daar ligt het niet aan!
dus als het nog binnen de garantie periode is.. bellen!

Smobbo 04-02-2005 15:02

Citaat:

lullow schreef op 04-02-2005 @ 15:54 :
Ik heb dat ook gehad met mijn TFT van IIyama.. ax3815 or so..
als hij nog binnen de garantie periode zit, moet je iiyama direct bellen dan krijg je een nieuwe! heb ik ook!
ik heb er voor een AX3817UT voor terug gekregen.
dus gewoon iiyama bellen en het probleem uitleggen, schijnt een fout te zijn in de monitor.
ik heb een geforce 4 mx 440
dus daar ligt het niet aan!
dus als het nog binnen de garantie periode is.. bellen!

mmm fuck :P ik heb zo'n vermoeden dat de garantie niet langer dan 2 jaar is :P

lullow 04-02-2005 15:04

Ik heb medelijden met je ;) op gegeven moment word het echt een disco! gaat ie om de 5 sec aan en uit..! maar jammer!
welke heb je? iets van AX3815?

Greetz

Gimme more beer 04-02-2005 15:05

Bij mij was de kabel gewoon kapot :)

lullow 04-02-2005 15:09

Citaat:

Gimme more beer schreef op 04-02-2005 @ 16:05 :
Bij mij was de kabel gewoon kapot :)
Maar had je er ook 1 van iiyama dan?
want ik kreeg meteen een nieuwe, misschien was het probleem ook wel de kabel. maar schijnt dat in die 15" serie een probleem zat, en als het de kabel is.. wat heb je er aan gedaan dan? misschien kan hij het dan zelf oplossen/maken..!!

Greet*z

Gimme more beer 04-02-2005 17:47

Citaat:

lullow schreef op 04-02-2005 @ 16:09 :
Maar had je er ook 1 van iiyama dan?
want ik kreeg meteen een nieuwe, misschien was het probleem ook wel de kabel. maar schijnt dat in die 15" serie een probleem zat, en als het de kabel is.. wat heb je er aan gedaan dan? misschien kan hij het dan zelf oplossen/maken..!!

Greet*z

Nee, maar ik had wel een soortgelijk probleem. Ik heb overigens de monitor opengeschroefd en op het printplaatje zelf de oude kabel losgesoldeerd en er een nieuwe kabel opgemonteerd. Rotklusje, maar hij werkt perfect nu...

Maradinus 05-02-2005 14:46

Citaat:

Smobbo schreef op 04-02-2005 @ 16:02 :
mmm fuck :P ik heb zo'n vermoeden dat de garantie niet langer dan 2 jaar is :P
3 jaar garantie

de mijne was ook kaopt kreeg meteen een nieuwe maar dei kapote hebben ze nog steeds niet op gehaald en dat is nu.......half jaar geleden maar hij staat trots in de garage:P

phoxetis 06-02-2005 10:17

typisch iiyama kwaaltje, dit....

lullow 07-02-2005 15:21

IIyama Kwaaltje, maar over de service valt niet te klagen vind ik.. binnen 3 dagen had ik een nieuwe monitor.
maarjah dat kan bij elk merk gebeuren. nu nog geen last van gehad met deze nieuwe dus!

phoxetis 07-02-2005 18:49

iiyama service is oké. Ik vond dat er een ietsje verkleurd vlekje in een hoek van m'n 17" CRT zat als je goed keek. Zijn ze toen op komen halen en ja, het was gefixed.

Tornado4life 08-02-2005 21:14

ligt gewoon aan de kabel heb ik ook zovaak gehad en dan niet met een iiyama Monitor je moet gewoon het kabeltje goed aandrukken. dan blijft een tijdje weg misschien maar ik had er toen al een tijdje geen last alleen bij mij verkleurde het scherm dus eigelijk niet goed om dat te zeggen maar gewoon het kabeltje stevig drukken

lullow 09-02-2005 07:27

Citaat:

Tornado4life schreef op 08-02-2005 @ 22:14 :
ligt gewoon aan de kabel heb ik ook zovaak gehad en dan niet met een iiyama Monitor je moet gewoon het kabeltje goed aandrukken. dan blijft een tijdje weg misschien maar ik had er toen al een tijdje geen last alleen bij mij verkleurde het scherm dus eigelijk niet goed om dat te zeggen maar gewoon het kabeltje stevig drukken
kabeltje stevig aandrukken en dat het dan een tijdje wegblijft heb je niks aan, het moet helemaal weg.
@TS heb je nog garantie ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.