![]() |
Commercialitiet??
Ik snap nog altijd niet waarom veel mensen een band op eens gaan hekelen als er meer mensen van die band gaan houden??
Ik vind 'te commercieël' dus een kutargument om een hekel aan een band te hebben. Verlicht mij!! |
Mensen zijn altijd opzoek naar exclusiviteit, dus hoe minder mensen ernaar luisteren, hoe meer ze het gevoel hebben naar iets speciaals te luisteren.
Beste voorbeeld: Cradle of Filth. |
Commercializering is kut, als de muziek veranderd
Voorbeeld Dimmu Borgir uiteraard worden concerten ook minder leuk als er ineens allemaal mensen komen opdagen die er niet thuishoren, en de sfeer verzieken met hun alto gedrag |
Daarbij moeten mensen iets te zeiken hebben en willen ze graag uniek zijn. En als hun favoriete band ook opeens de favoriete band van een stel 14jarige schreeuwmeisjes blijkt, hoe kun je dan nog cool zijn :).
Maar laatst zag ik een interview met Fat Joe op MTV. En het ging over een of andere rapper die zijn street-gehalte verloor doordat hij 'commercieel' ging. Fat Joe zei: Het is simpel, street credibility is allemaal heel leuk en wel, maar uiteindelijk moeten we allemaal geld verdienen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Commercieel zijn staat in 99% van de gevallen voor concessies doen. Het is een dunne lijn om te bewandelen denk ik.
Buiten dat.....de meeste shit die ik wil horen heeft een betrekkelijk kleine luistergroep. Dat wil niet zeggen dat het niet commercieel is, want dat ben je al als je een demo verkoopt infeite. Conclusie: Dus verder heeft dat weinig te maken met het "kutargument" gebruiken en tof willen doen dat je anti-commercie bent, maar meer met smaak. Ik wil gewoon kankerherrie horen. |
Citaat:
|
...als een band ineens commercieler wordt zonder dat de muziek verandert en de prijzen van concertjes verdrievoudigen en zonder dat ze in de hmh of ahoy spelen, dan is er niet zoveel aan de hand....maar dat is nou eenmaal nooit, daarom is het lame.
nouja, bij muse en rhcp vind ik de invloed die het had op de muziek nog wel meevallen ... dus daar luister ik nog wel naar maar ik ga echt niet naar ahoy of arena om ze te zien. |
Commercializering is op zich niet erg, maar heeft vaak slechte muziek als gevolg, omdat de meeste mensen slechte smaak hebben.
Daarbij betekend het dat de band verkeerde motieven heeft om muziek te maken. |
Ik houd niet van die commerciële kutbands, daarom luister ik Slipknot, KoRn en Cradle of Filth.
\m/ :mad: \m/ |
Ik kan alleen hopen dat het bovenstaande een grap is :|
|
Citaat:
ontopic: De reden dat ik een band kutter vind als ze 'commercieel' zijn, heeft niet zozeer te maken met het commerciele, maar met het feit dat je hun nummers dan tigduizend keer per dag hoort. Op de radio, als achtergrondmuziekjes op tv, als je een winkel in loopt... Dan word ik er behoorlijk scheitziek van. Hoe goed het nummer/ de band ook is. |
t is gewoon lachwekkend als sommige mensen zo bezig zijn van: ik luister alleen naar niet-commerciele bands, blablabla. wat maakt t nou uit? t gaat om de muziek.
|
TS, ik ben het met je eens.
Maar het is wel zo dat je je bij sommige commerciele artiesten afvraagt, waarom ze muziek maken. Voor het geld of de beroemdheid bijv? En dat vind ik dan jammer, want het moet op de eerste plaats om de muziek gaan. |
bla bla bla
|
Citaat:
|
Ik houd niet van die commerciële kutbands, daarom luister ik Slipknot, KoRn en Cradle of Filth.
jij bent cool=) lol :mad: en system of a down toch ook? :D |
com·mer·ci·eel (bn.)
1 betr. hebbend op de handel, het zakenleven => zakelijk 2 gebaseerd op het maken van winst Het begrip commercieel is als het om muziek gaat helemaal uit z'n verband gerukt. Iedere band die cd's verkoopt tegen niet meer dan kostprijs en winst maakt op concerten bedrijft automatisch commercie. Wat er werkelijk bedoeld wordt door veel mensen denk ik bedoeld wordt als ze het hebben over commerciele muziek is dat commerciele belangen bij een band te belangrijk zijn ten opzichte van artistieke belangen. Zelf kijk ik niet slechts naar of muziek commerciele, dan wel artistieke belangen dient. Voor mij is het veel belangrijker dat het goed klinkt. Overigens stijgen artiesten wel in mijn aanzien als ze, zoals bijvoorbeeld de band VanKatoen, er bewust voor kiezen de commercie zoveel mogelijk in te perken bij hun muziek en cd's bijvoorbeeld gratis op internet pleuren. |
als alle 15-jarigen een post-verbod krijgen gedurende een jaar, zal dat dan beter zijn?
Dit gezeik komt echt 4x per jaar voor, wordt er een topic gemaakt, halen mensen dimmu borgir en slipknot weer uit de vriezer, moeten mensen wat om lachen, wordt wat gescholden, worden paar onbekende bands neergedropt, slotje en hup. eventjes wachten. Ik wou net wat typen, maar sluit me redelijk aan bij Darkside. Ik denk dat veel mensen commercie verwarren met concessies doen voor artistieke belangen in die zin dat de muziek fucked wordt voor de 'fan'. |
shit he wat maken jullie langen verhalen! :nono:
das veel te lang om te lezen :s en ik mag nie zo lang op internet :mad: dus als ik dat lange verhaal heb gelezen moet ik al weer van de comp :( |
Citaat:
|
Citaat:
Als bands geld verdienen met hun CD's is hun muziek niet gelijk 'gebaseerd op het maken van winst'. Wanneer je concessies gaat doen om winst te maken met je muziek, wordt je dus commercieel in de tweede zin van de Van Dale. Die eerste is logischerwijs niet van toepassing, gezien dan alle bands commercieel zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien is de grens tussen artistiek en commercieel helemaal niet zo scherp te trekken. Ik zou geen manier weten om te bepalen wanneer iets nog artistiek en wanneer iets als commercieel aan te duiden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uitzonderingen daargelaten, ik noem een Di-Rect waarbij sprake is van een in elkaar gekunstelt bandje. |
Het is trouwens 'verandert', Mennuz, MoP en Tsasil. Als er geen commerciele muziek is, is er ook geen... ?
|
Citaat:
Ronduit schandalig als men de Chicks On Speed begint te bekogelen. (n) |
hoe obscuurder hoe geiler!
ik ben fan van The Who. |
liever een commerciele band/artiest die een eigen sound heeft en vooruitstrevend is dan een band/artiest die niet commercieel is en de zoveelste kopie van een kopie is.
|
band is eigenlijk al commercieel als het een demo verkoopt.
|
Verandering van de stijl van een band hoeft toch niet per sé als doelstelling te hebben meer platen te verkopen.
|
Citaat:
|
Commercieel wordt een band als ze opeens torenhoge prijzen voor concerten gaan vragen en als ze een mega platencontract krijgen waarbij de platenmaatschappij invloed heeft op de muziek. Ze willen daarbij bijvoorbeeld minstens 3 kleffe hits op een album (n) Goed voorbeeld is Muse, dat laatste album is echt commerciele poep.
Het mag allemaal wat experimenteler, minder doorsnee geluid. |
Citaat:
|
poep
|
Citaat:
Het elitistische Autechre buiten beschouwing gelaten natuurlijk; dat mag nooit commercieel worden:P. Henk Mul ! |
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik vind the who eigenlijk ook best wel geil. |
Als een band commercieel wordt, veranderd dat vaak haar/zijn muziek om catchier te klinken en meer mensen te interesseren. Als je de band leuk was gaan vinden door die muziek die ze eerst maken is het best logisch toch?
|
the who (y)
verder kan je als band best niet commercieel zijn...als je al je muziek gratis op mp3 aanbiedt en voor bier + reiskostenvergoeding speelt |
Je bent natuurlijk het stoerst als je luistert naar een band die alleen jijzelf kent. Dat is pas underground. :rolleyes:
|
Citaat:
|
ik maak me niet zo druk meer om dit soort dingen, ik luister gewoon wat ik wil. Kijk nauwelijks tv, dus het grootste gedeelte van die shait krijg ik toch niet mee. Verder wil ik gewoon, zoals eerder gezegd, kankerherrie horen...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.