![]() |
een hobo past in alle liedjes
ze is het,
ze is niet gebroken, zoals in mijn droom toen ik niet meedeed niet meespeelde, er was geen partij voor mij. maar ze is er weer, hier en nu, ongebroken compleet en helder en zo mooi en zo op haar plek. |
er was geen partij
voor mij. Wauw, mooi. Die 'partij' doet mij vermoeden dat het over de liefde gaat. Dat het over een muziekinstrument gaat dat lange tijd niet bespeeld is en nu weer wel is zeker te ondoordacht? Ook omdat je van een mysterieuze 'ze' spreekt waardoor het gedicht, tevens door het niet gebruiken van hoofdletters, een mysterieuze ondertoon krijgt. Net alsof de zinnen niet helemaal worden afgemaakt: alsof nét niet datgene wordt gezegd waardoor het expliciet zou worden. Dat gevoel wek je op een goede manier op bij de lezer imo (y). |
wat xineof zegt...
Maar ik vind vooral je titel geweldig. en hobo's zijn de enige toeters die ik min of meer weet te waarderen :P |
Citaat:
Citaat:
|
Ik vind het zelfs leuk hoe je naam erbij past "woodstock". Een hobo is toch ook van hout? (Of ben ik nu heel erg in de war)
Ik vind je zinsafbraak erg leuk hier. Voor de rest kan ik me alleen aansluiten bij mijn voorgangers :D |
Sluit me aan bij de rest. Het komt misschien wel simpel over maar doordat het zo minimalistisch is heeft elk woord zijn betekenis en dat is wel knap. Zoals een (professioneel) dichter ooit eens tegen mij zei: "Dichten is schrappen en met zo weinig mogelijk zo veel mogelijk zeggen." Kan ik wel stellen dat jij daar bijzonder goed in geslaagd bent :)
|
hobo (y)
En de opbouw, de vorm van je gedicht vind ik erg leuk, speelse woorden. Het is niet iets waarvan ik echt van mijn stoel flikker, maar de lichte luchtigheid waarmee dit door mijn hoofd fladdert, vind ik erg prettig. |
Citaat:
mensen, dank jullie wel! |
Wow, up! :eek:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26. |